Gå til innhold

Trenger råd og innspill vdr...

Anbefalte innlegg

Gjest bachelorette
Skrevet

...ja, her kommer dilemmaet:

Ligger an til å komme inn på en master i et fag som ikke er så (aner?)kjent. Her kan jeg skrive om det jeg engasjerer meg mest i, men som kanskje ikke har de beste arbeidsutsikter.

Samtidig ligger jeg an (men ikke så godt som til førstnevnte) til å komme inn på et par meget anerkjente mastere, som sannsynligvis ikke vil gi vanskeligheter med å få jobb etter fullført grad.

Problem: førstnevnte har inntak til våren. De to andre til høsten. Hva om jeg kommer inn på førstnevnte, mens jeg _kanskje_ helst vil komme inn på en av de to andre? Takke nei og håpe at jeg kommer inn til høsten?

Videre: hvor kan jeg spørre for å få mer velkvalifiserte svar enn her på et internetform (sorry!). Vil ikke umiddelbart sende mail til de impliserte univeristeter iom at de kan ha fordeler ved å anbefale sitt studie.

Lips1365380508
Skrevet

Hva med å snakke med en rådgiver på skolen?

Gjest bachelorette
Skrevet

Hva med å snakke med en rådgiver på skolen?

jeg tenker at de vil være sin skole nærmest og ha lettere for å anbefale den, fremfor noen som er mer objektive

Skrevet

Studieveileder ved studiestedet og studiekontakter ved de respektive fagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...