Gå til innhold

Dol-avstemning!

Anbefalte innlegg

Gjest kakebaker
Skrevet

Hvilken ostekake er best (oppskrift må skrives her)?

De som er enig med en som er nevnt signerer under denne.

Den som får flest signaturer blir den kaka jeg skal bake før jeg skal ut og kjøre og overraske mannen min med på torsdag :0)

Skrevet

Kan gi deg oppskriften på min eminente eplekake jeg, den eneste jeg kan. Jo forresten, - pluss sjokoladebløtkake.

'humre'

Skrevet

Denne er utrolig god!!

Ostekake

Bunn:

1 pk Kornmo-kjeks

120-40g margarin

Fromasj:

ca 200g ost (creme-ost ananas/mandarin)

120g melis

litt vaniljesukker (hvis du ønsker det)

1 pk lettrømme

1 pk kremfløte

1 pk sitrongele

2,5 dl vann

Pynt:

1 pk appelsingele

3,5 dl vann

(hermetiske mandarinbåter)

Knus kjeksen grundig. Smelt margarin og bland med kjeksen. Trykkes ut i ei rund form.

Lag geleen av 2,5 dl vann. La den stå og avkjøle seg ei stund. Rør ost og melis sammen i en bolle. Bruk gjerne mikser. Rør i rømmen. Rør i geleen når den får romtemperatur (må være flytende). Visp ei pakke fløte og bland i. Helles opp i forma og settes kjølig et par timer. (Dersom det skal pyntes med frukt e.l. må det legges på mens fromasjen er ganske flytende, så det fester seg og ikke flyter avgårde når geleen kommer på.)

Lag gele av 3,5 dl vann, og la den avkjøle seg. Når den har nådd romtemperatur tømmes den over kaka. Sett kjølig, på flatt underlag (i vater) til den er fast og fin. Det lønner seg å la den stå til neste dag.

Gjest kakadue
Skrevet

Ostekake fra deli de luca, med bringebær. Godt men dyrt.

Skrevet

Å herreguuu...Nå må jeg hjem å bake....

Har nesten glemt ut ostekaka :) nam nam,,,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...