Gå til innhold

Velge hann eller ho katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei sterilisert ho katt på ca 5 år, hun er ganske sær og litt skvetten. Vi er de tredje eierne.Men hun er veldig glad i jentungen min, hopper opp på fanget straks hun får muligheten:)

jentungen ønsker seg veldig en kattunge, problemet er bare hvordan den sære katta vår takler det og bør vi velge hann ellr ho katt?

Noen som har erfaring med at dette evt kan gå bra, at de kan bli venner.

Gjest Katten med støvlene
Skrevet

Tror ikke dette går bra, du kan resikere at katten rømmer. Hvis du absolutt skal ha en kattunge, så gå for hannkatt

Gjest Katten med støvlene
Skrevet

Tror ikke dette går bra, du kan resikere at katten rømmer. Hvis du absolutt skal ha en kattunge, så gå for hannkatt

Skrevet

Sånn du beskriver gamle-katta anbefaler jeg ikke at dere skaffer en katt til. Liten sjanse for at det går bra når den dere har er sær og skvetten. Velferden til dyret dere allerede har må gå foran, ikke minst fortjener hun det når hun har hatt to eiere før dere.

Alle unger ønsker seg kattunger, valper etc. En katt er unge i ca. 6 måneder, den vil være voksen (kjedelig?) i minst 10-15 år.

Kjæledyr er først og fremst ansvar, det må voksne lære barna.

Skrevet

Sånn du beskriver gamle-katta anbefaler jeg ikke at dere skaffer en katt til. Liten sjanse for at det går bra når den dere har er sær og skvetten. Velferden til dyret dere allerede har må gå foran, ikke minst fortjener hun det når hun har hatt to eiere før dere.

Alle unger ønsker seg kattunger, valper etc. En katt er unge i ca. 6 måneder, den vil være voksen (kjedelig?) i minst 10-15 år.

Kjæledyr er først og fremst ansvar, det må voksne lære barna.

voldsomt til moralpreken her. Vi er da begge to vant med dyr og vet hva som kreves, trenger ikke å opplyse oss/meg om det:)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i å få en ny katt. Du sier den du har er 5år-da er den ikke blitt "gammal gammal" enda. Jeg fikk en til katt, og det har bare gått supert. Nå er gammlekatten min fornøyd, de er venner og aldri ensomme!

Samme hva kjønn katten er :)

Lykke til!

Skrevet

voldsomt til moralpreken her. Vi er da begge to vant med dyr og vet hva som kreves, trenger ikke å opplyse oss/meg om det:)

Du spurte om det var sannsynlig at det ville gå bra med ny katt - jeg tro altså ikke det - iallfall ikke om bra betyr at begge dyr får et ok liv.

Når du ber om råd må du nesten finne deg i at du får det.

For øvrig mener jeg at en aldri så liten "moralpreken" kan være på sin plass når beveggrunnen for å skaffe seg dyr er at et barn ønsker seg en kattunge.

Det kan selvsagt være andre gode grunner for at dere vil ha en katt til, men det har du ikke opplyst om.

Skrevet

Vår erfaring er at det gikk ikke bra,så jeg fraråder flere katter når du allerede har en voksen katt.

Store pus var 3,5 år,kastrert hankatt,da vi fikk lillepus som var kattunge,hunkatt.Lillepus ble sterilisert da hun ble voksen nok,men de to var i tottene på hverandre hele tiden og slåss inne som ute.Til slutt ble lillepus(etter 2 år) påkjørt og det var egentlig greit....huff høres fælt ut....men nå har roen senket seg over hjemmet igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...