linusisvingen Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg syns rotter og mus er grusomt ekle...! Det er så ille at jeg ikke orker å dra på hytta, vasker gulv dersom noen har gått i kjeller med mus og så går inn med sko osv... det er veldig slitsomt. Fant muselort på veden og vasker nå hender hver gang jeg har lagt i ovnen... Er mus smittebærere gjennom pelsen eller bare lort? TAr en med seg virus og bakterier på sko dersom en går et sted mus har vært? Hvor lenge kan dette evn leve på overflater... hjelp meg, jeg blir gal! 0 Siter
keinstein Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Mus og rotter bringer et helt menasjeri av zoonoser og div sykdommer. Det er tilstrekkelig å vaske hender med såpe og godt varmt vann når du har ryddet og vasket vekk muselort. Som andre fobier er det upraktisk å tenke på det hele tida, men det må du selv konfrontere og få hjelp til å behandle. En veterinær kan fortelle deg nøyaktig hva det dreier seg om. http://www.vetinst.no/Arkiv/Zoonosesenteret/rapport3.pdf Det er en god vane å vaske hender noen ganger om dagen. 0 Siter
Gjest lovelita Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Mus og rotter bringer et helt menasjeri av zoonoser og div sykdommer. Det er tilstrekkelig å vaske hender med såpe og godt varmt vann når du har ryddet og vasket vekk muselort. Som andre fobier er det upraktisk å tenke på det hele tida, men det må du selv konfrontere og få hjelp til å behandle. En veterinær kan fortelle deg nøyaktig hva det dreier seg om. http://www.vetinst.no/Arkiv/Zoonosesenteret/rapport3.pdf Det er en god vane å vaske hender noen ganger om dagen. hater de dyra..får frysniger edderkopper og slanger gjør meg ingenting...men rotter og mus ekleste som fins...får frysninger.. har hatt mareritt om rotter som kryper over meg i senga.... brrrrr 0 Siter
keinstein Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 hater de dyra..får frysniger edderkopper og slanger gjør meg ingenting...men rotter og mus ekleste som fins...får frysninger.. har hatt mareritt om rotter som kryper over meg i senga.... brrrrr Det er faktisk fornuftig å bruke hansker og munnbind for å tømme musefeller, og gå over musefellene med varmepistol etterpå. Likedan ved vasking av musereder og lort. Musepesten har smittet 30-40 hittil i år. Mest fra døde mus i brønnvann 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.