Gjest lovelita Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 skal til første samtale på voksen psyk.. mistanke om ADD.. hvor lang tid tar det vanligvis til diagnose og eventuelt medesinering ritalin/concerta.. er 36 år.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det bør kunne la seg gjøre på 4-6 uker. I hvert fall ikke over 3 mnd. Det kommer også an på hvor lett det er å få tak i personer som kan fortelle om deg i barnehage og barneskolealder. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det bør kunne la seg gjøre på 4-6 uker. I hvert fall ikke over 3 mnd. Det kommer også an på hvor lett det er å få tak i personer som kan fortelle om deg i barnehage og barneskolealder. Går det virkelig så fort å utrede voksne 4-6 uker? Å hos barn tar det flere år? Er det virkelig så stor forskjell? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Går det virkelig så fort å utrede voksne 4-6 uker? Å hos barn tar det flere år? Er det virkelig så stor forskjell? Det er fullt mulig å få til også på barn. Alt annet skyldes sommel. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det er fullt mulig å få til også på barn. Alt annet skyldes sommel. Ja det har vært utrolig mye sommel mye pga folk som har sluttet i jobben og det kommer stadig nye. 0 Siter
PieLill Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hva er ADD? Jeg er nok ikke så velbevandret i forkortelser, men ganske nysgjerrig... mvh 0 Siter
DarkPink Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hva er ADD? Jeg er nok ikke så velbevandret i forkortelser, men ganske nysgjerrig... mvh Jeg tror det er ADHD uten hyperaktiviteten. Dårlig konsentrasjonsevne og sånn. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hva er ADD? Jeg er nok ikke så velbevandret i forkortelser, men ganske nysgjerrig... mvh AD[H]D = Attention Deficit [Hyperactivity] Disorder Som Dark Pink sier -- det er konsentrasjonsvansker uten å være gira. 0 Siter
PieLill Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 AD[H]D = Attention Deficit [Hyperactivity] Disorder Som Dark Pink sier -- det er konsentrasjonsvansker uten å være gira. Takk! Trodde det var noe i den gaten, men var usikker på oppgangen. ;-) 0 Siter
PieLill Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg tror det er ADHD uten hyperaktiviteten. Dårlig konsentrasjonsevne og sånn. Takk! Trodde det var noe i den gaten, men var usikker på oppgangen. ;-) 0 Siter
Gjest under utredning Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Det bør kunne la seg gjøre på 4-6 uker. I hvert fall ikke over 3 mnd. Det kommer også an på hvor lett det er å få tak i personer som kan fortelle om deg i barnehage og barneskolealder. må man ha folk der til å fortelle om sin barndom jeg er under nevropsykologisk utredning nå og har aldri hørt om at dette skulle være tilfelle? alt baseres jo på testene av meg, og det som ellers kommer frem av intervjuer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.