Gå til innhold

Stikkninger i brystet/hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling på hva stikkninger i hjertet/brystet kan bety fornoe?

Altså, jeg har dritvondt når jeg puster og hvis jeg beveger overkroppen (et sant helvete når jeg måtte rygge bilen i morges) Hatt disse smertene siden i går ettermiddag.

Jeg er 23 år, så jeg tviler på at det er hjertet som er problemet-men lokasjonen på smertene er der...

Anyone?

Gjest ikke sign
Skrevet

Mannen min fikk vite at det var pga stress. Jeg har også hatt det.

Skrevet

Mannen min fikk vite at det var pga stress. Jeg har også hatt det.

Vel, meget mulig det er det...

Skal til legen senere i dag--huff, håper ikke det blir sykemelding, skal ha ferie om 2uker.....

Gjest ikke sign
Skrevet

Vel, meget mulig det er det...

Skal til legen senere i dag--huff, håper ikke det blir sykemelding, skal ha ferie om 2uker.....

Om det er pga stress får du nok ikke sykemelding. Vi fikk ikke det; det er ikke nødvendig.

Gjest ingen aldersgrense på det
Skrevet

Det er ingen aldersgrense på hjertesykdom, dessverre.

fuji1365380447
Skrevet

Det kan være kramper i de små musklene i brystkassen som gir slike stikninger.

Det kan være jævlig vondt - særlig når man puster inn.

Skrevet

Jeg har hatt det samme og gikk til legen.Det ble tatt EKG og lytta. Fant ikke noe galt.

Regner med det kom av uro i kroppen for min del.

Uansett, godt å få sjekket det.

Gjest ingen aldersgrense på det
Skrevet

Det er ingen aldersgrense på hjertesykdom, dessverre.

Men mest sannsynlig er det nok bare muskelsmerter eller noe annet uskyldig. Men alltid greit å sjekke med legen.

Selv er det mye hjertesykdom også blant de helt yngste i vår slekt.

Skrevet

Det _kan_ være en av hinnene inne i brystet som har en infeksjon slik at den kleber til innsiden av brystveggen. Klebingen glipper og "setter seg" når du sitter lenge stille eller sover. Og så rives den løs med et stikk av smerte når du puster inn eller vrir på deg. Det kan høres i stetoskop som en knirkende lyd som kram snø. Skummel lyd, men ....

Sjekk når du våkner i morra : trekk pusten dypt og kjenn om det "løsner" med et stikk, og så etterpå er bedre.

Du må selvsagt til lege i tilfelle det er andre årsaker og du bør inn til ekko i tilfelle rottefelle.

Finner de ingenting, så er det nok slik, eller så er det muskulært som de andre her beskriver.

Er det som beskrevet, så går det over av seg selv etter mange uker, og acetylsalisylsyre kan dempe smerten kraftig.

Som vanlig er det bare tips, så legen kan finne ut noe annet.

Skrevet

Hadde det på samme måten, med stikninger i brystet og ryggen som forverret seg da jeg pustet inn. Legen sa det var muskulært og sendte meg til kiropraktor. Kiropraktoren fant mange feilstillinger i rygg og nakke, og med behandling ble det bedre.

Vet det er veldig skummelt når man får brystsmerter, jeg var kjempenervøs da jeg skulle til legen for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...