Gå til innhold

Det går ikke over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 dager er gått og det er ingen bedring i arma mi :(

Som mange vet så fikk jeg en kraftig senebetennelse fredag, det var så vondt at tårene nesten kom og jeg var svimmel og kvalm.

Var på legevakt om kvelden og har fått voltaren 3 stk pr dag og sykmelding i 10 dager.

Nå har det gått 5 dager og jeg kjenner ennå smerte selv om jeg spiser voltaren.

Skal ikke smertene forsvinne når jeg spiser voltaren da?

føler at smertene har gått opp i skulderen og stråler også ut mot halsen nå noe det ikke gjorde tidligere.

Skal jeg aldri bli bedre? å jeg som har vært så flink å holde armen i ro.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

3

• cecily

3

• KaVa

2

• Dorthe

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Be om henvisning til fysioterapeut. Du kommer inn med en gang når det er så akutt. Det er ikke sikkert de kan gjøre stort de heller, når det er så betent, men du får iallefall gode råd som passer til deg og kommer inn i systemet og blir fulgt opp.

Skrevet

Da jeg hadde tennisalbue, (som, hvis jeg har forstått det rett, er betennelse i senefestet) hjalp ikke tabelettene i det hele tatt, dessverre. Måtte få kortisonsrpøyte, og da ble det ganske rask bedring.

Skrevet

Prøv å ise ned og se om det hjelper mot smerter. Bruk en pose frosne erter el.l. pakka inn i et lite håndkle, la det ligge på i 20 min, gjenta samme behandling etter noen timer.

Varmt vann hjelper nesten alltid mot smerter

Be om henvisning til fysioterapeut

Hold armen absolutt i ro. Å sitte og skrive innlegg på dol er kanskje det dummeste du gjør. ;)

Skrevet

Da jeg hadde tennisalbue, (som, hvis jeg har forstått det rett, er betennelse i senefestet) hjalp ikke tabelettene i det hele tatt, dessverre. Måtte få kortisonsrpøyte, og da ble det ganske rask bedring.

Må vel ringe fastlegen min å spørre om jeg kan få en sprøyte for jeg er så lei.

Skrevet

Be om henvisning til fysioterapeut. Du kommer inn med en gang når det er så akutt. Det er ikke sikkert de kan gjøre stort de heller, når det er så betent, men du får iallefall gode råd som passer til deg og kommer inn i systemet og blir fulgt opp.

uff det blir bare problem å komme seg dit.

Tror heller jeg må spørre på kortison sprøyte.

Skrevet

Må vel ringe fastlegen min å spørre om jeg kan få en sprøyte for jeg er så lei.

Vet jo ikke om det fungerer like godt på senebetennelse som på senefestebetennelse - men OM det gjør det, er det å anbefale (Jeg gikk i flere uker med ubrukelig arm, før jeg endelig fikk sprøyta).

Skrevet

Prøv å ise ned og se om det hjelper mot smerter. Bruk en pose frosne erter el.l. pakka inn i et lite håndkle, la det ligge på i 20 min, gjenta samme behandling etter noen timer.

Varmt vann hjelper nesten alltid mot smerter

Be om henvisning til fysioterapeut

Hold armen absolutt i ro. Å sitte og skrive innlegg på dol er kanskje det dummeste du gjør. ;)

Jeg har jo to hender!

Heldigvis er det arma jeg bruker minst som er vond.

Skal prøve å ise ned.

Skrevet

Føler med deg,jeg har vært svært plaget med senebetennelse.... Fikk det for første gang for 4 år siden, deretter har det komt og gått jevnlig... Forferdelig vondt ja..

Har du ikke fått Celebra eller Brexidol??? Det tar betennelsen, jeg har hvertfall aldri fått voltaren, er ikke det avslappendes tab??

Jeg fikk også hos min lege en gele som jeg skla smøre på når værken kommer, noe jeg ikke er flink til-så om den fungere vet jeg ikke...

Mye av senebetennelse kan være psykisk, om du er stressa, tenker/grubbler mye... Jeg var nesten fri for plagene i et år, da lærte jeg meg en pusteteknikk som fungerte. Jevnlig sjekker jeg meg selv, om jeg har senka skuldre om jeg puster rett-det hjelper på, men fri fra det faenskapet blir jeg nok aldri.......

Skrevet

Jeg har jo to hender!

Skal prøve å ise ned.

Ibux gele kan også være effektivt.

Skrevet

Føler med deg,jeg har vært svært plaget med senebetennelse.... Fikk det for første gang for 4 år siden, deretter har det komt og gått jevnlig... Forferdelig vondt ja..

Har du ikke fått Celebra eller Brexidol??? Det tar betennelsen, jeg har hvertfall aldri fått voltaren, er ikke det avslappendes tab??

Jeg fikk også hos min lege en gele som jeg skla smøre på når værken kommer, noe jeg ikke er flink til-så om den fungere vet jeg ikke...

Mye av senebetennelse kan være psykisk, om du er stressa, tenker/grubbler mye... Jeg var nesten fri for plagene i et år, da lærte jeg meg en pusteteknikk som fungerte. Jevnlig sjekker jeg meg selv, om jeg har senka skuldre om jeg puster rett-det hjelper på, men fri fra det faenskapet blir jeg nok aldri.......

Voltaren er betennelsesdempende og har samme effekt som brexidol.

Har orudis salve jeg også men den virker ikke.

Skrevet

Ibux gele kan også være effektivt.

Nei den er det ingen i familien som har følt lindring av.

Skrevet

Voltaren er betennelsesdempende og har samme effekt som brexidol.

Har orudis salve jeg også men den virker ikke.

Har alltid pleid å vike på meg Brexidol, nei det er vel ikke stort du kan gjøre-en ting, å skrive på tastaturet er heller ikke bra-jeg kjenner det hvertfall om jeg har skrevet lenge... :)

God bedring hvertfall

Skrevet

Har alltid pleid å vike på meg Brexidol, nei det er vel ikke stort du kan gjøre-en ting, å skrive på tastaturet er heller ikke bra-jeg kjenner det hvertfall om jeg har skrevet lenge... :)

God bedring hvertfall

Jeg bruker den andre arma på tastaturet imens den vonde arma ligger inn mot magen eller i fanget.

Skrevet

Jeg har jo to hender!

Skal prøve å ise ned.

Jeg ville IKKE lagt is på det...Synes å huske jeg har lest at kulde ikke hjelper på, gjør bare vondt verre i ettertid!

Skrevet

Jeg ville IKKE lagt is på det...Synes å huske jeg har lest at kulde ikke hjelper på, gjør bare vondt verre i ettertid!

Da gjør jeg ikke det. tør ikke.

Gjest best å være anonym nå...*s*
Skrevet

Hjelpe meg som du sutrer...

Prøv å ise ned, det gjør aldri skade og virker som regel smertelindrende.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg vet av erfaring at det er dritvondt med senebetennelse - men altså, seks dager er ingenting... For meg tok det flere måneder og bli symptomfri.

En fysioterapeut kan gi deg øvelser som kan hjelpe - svært forsiktig trening er faktisk noe av det som fungerer når den verste smertetoppen har gitt seg.

Ellers så kan jeg bare si at smerteopplevelse har mye med forventninger å gjøre. Dersom du forventer at medisinen skal gjøre det smertefri på noen dager, så er det klart at du bli skuffet. Slike ting tar lang tid, og du må forberede deg på å kjenne smerter i lang tid.

Fokuser heller på det som blir bedre. Har du mindre smerter enn i går, kan du klare noen ting? Osv

Og du - hold deg borte fra tastaturet. En slik statisk stillesittende øvelse som å skrive /sitte foran PC en er det verste du kan gjøre...

Ut å gå en liten tur i stedet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...