Gå til innhold

Det går ikke over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe meg som du sutrer...

Prøv å ise ned, det gjør aldri skade og virker som regel smertelindrende.

Etter som du starter rådet ditt med å si at jeg sutrer så velger jeg å ikke benytte meg av rådet ditt. blæh

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

3

• cecily

3

• KaVa

2

• Dorthe

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg vet av erfaring at det er dritvondt med senebetennelse - men altså, seks dager er ingenting... For meg tok det flere måneder og bli symptomfri.

En fysioterapeut kan gi deg øvelser som kan hjelpe - svært forsiktig trening er faktisk noe av det som fungerer når den verste smertetoppen har gitt seg.

Ellers så kan jeg bare si at smerteopplevelse har mye med forventninger å gjøre. Dersom du forventer at medisinen skal gjøre det smertefri på noen dager, så er det klart at du bli skuffet. Slike ting tar lang tid, og du må forberede deg på å kjenne smerter i lang tid.

Fokuser heller på det som blir bedre. Har du mindre smerter enn i går, kan du klare noen ting? Osv

Og du - hold deg borte fra tastaturet. En slik statisk stillesittende øvelse som å skrive /sitte foran PC en er det verste du kan gjøre...

Ut å gå en liten tur i stedet!

Jeg skal ut å gå senere i dag.

Skriver med en arm og den andre trygt plassert i fanget.

Jeg trodde medisinen var smertelindrende med en gang jeg som (f.eks ibux mot feber).

Det er ikke så mye annet å finne på enn å sitte på data'n.

vasker litt klær da.

Gjest ikke sitt foran pc.
Skrevet

Jeg skal ut å gå senere i dag.

Skriver med en arm og den andre trygt plassert i fanget.

Jeg trodde medisinen var smertelindrende med en gang jeg som (f.eks ibux mot feber).

Det er ikke så mye annet å finne på enn å sitte på data'n.

vasker litt klær da.

Selv om du ikke skriver med den armen som er vond er det ikke lurt å sitte foran pc allikevel. Du klarer faktisk ikke å slappe helt av i armen selv om du har den avslappende foran magen. Nei, skru av pc, det er nok bedre.

Og forresten 5-6 dager med senebetennelse er ikke mye, jeg gikk med det i 3-4 måneder.

Ikke is ned, bruk heller varme. Legg en varmeflaske på stedet.

Gjest best å være anonym nå...*s*
Skrevet

Etter som du starter rådet ditt med å si at jeg sutrer så velger jeg å ikke benytte meg av rådet ditt. blæh

Det skjønner jeg...*s*

Men rådet er faktisk godt. Forøvrig så tar slike ting ofte en del tid dessverre.

Skrevet

Selv om du ikke skriver med den armen som er vond er det ikke lurt å sitte foran pc allikevel. Du klarer faktisk ikke å slappe helt av i armen selv om du har den avslappende foran magen. Nei, skru av pc, det er nok bedre.

Og forresten 5-6 dager med senebetennelse er ikke mye, jeg gikk med det i 3-4 måneder.

Ikke is ned, bruk heller varme. Legg en varmeflaske på stedet.

Hvis jeg må skru av pc så går jeg på veggen!

Skrevet

Jeg ville IKKE lagt is på det...Synes å huske jeg har lest at kulde ikke hjelper på, gjør bare vondt verre i ettertid!

Tull. Kuldebehandling er yppelig på akutte "vondter" som dette.

Gjest Nok nå
Skrevet

Unnskyld meg, men hvor mange innlegg har du egentlig skrevet om dette? Her inne er det mange, mange, mange med all mulige slags sykdommer og plager. Hva om alle skulle skrevet flere innlegg i uka om dette? Slutt og oppfør deg som om du er dødssyk.

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor mange innlegg har du egentlig skrevet om dette? Her inne er det mange, mange, mange med all mulige slags sykdommer og plager. Hva om alle skulle skrevet flere innlegg i uka om dette? Slutt og oppfør deg som om du er dødssyk.

Hva i alle dager? er det mulig å være så til de grader grinebiter?

Noen som har trampet deg på foten i dag kanskje eller er det pms?

Ler meg skakk......

Skrevet

uff det blir bare problem å komme seg dit.

Tror heller jeg må spørre på kortison sprøyte.

Anbefaler fortsatt å gå til fysioterapeut. Dette er ikke noe du har lyst til å ha kronisk. De over her som forteller om langvarige betennelser gikk kanskje for lenge før de søkte hjelp.

Knirker det i muskelen når du bruker den? Litt sånn potetmelaktig? Og senefestebetennelse og senebetennelse er det samme. Betennelsen er ikke alltid heller kun i senene, men kan spre seg til hele muskelen.

Gjest Nok nå
Skrevet

Hva i alle dager? er det mulig å være så til de grader grinebiter?

Noen som har trampet deg på foten i dag kanskje eller er det pms?

Ler meg skakk......

Ingen av delene, gitt. Bare se for deg hvordan det hadde sett ut her om alle med sykdommer og plager skulle skrevet et eller flere innlegg daglig ang. det. Det finnes nok av medisinske forum her inne som du kan poste innleggene dine på.

Skrevet

Anbefaler fortsatt å gå til fysioterapeut. Dette er ikke noe du har lyst til å ha kronisk. De over her som forteller om langvarige betennelser gikk kanskje for lenge før de søkte hjelp.

Knirker det i muskelen når du bruker den? Litt sånn potetmelaktig? Og senefestebetennelse og senebetennelse er det samme. Betennelsen er ikke alltid heller kun i senene, men kan spre seg til hele muskelen.

Det knirker noen ganger når jeg beveger armen ja.

Jeg får problemer med å komme meg til fysioterapeut denne uka så jeg får nok vente med det.

Takk for oppmerksomheten!

Noen synes jeg maser her og bruker selvfølgelig ikke nicket sitt,men jeg kan gjette meg til hvem det er da hun får bare holde på :)

Skrevet

Ingen av delene, gitt. Bare se for deg hvordan det hadde sett ut her om alle med sykdommer og plager skulle skrevet et eller flere innlegg daglig ang. det. Det finnes nok av medisinske forum her inne som du kan poste innleggene dine på.

Har du nytt nick?

Tenker du å ha dette nicket i fremtiden eller?

Jeg tar ikke imot påhakk av folk som lurer seg bak et annet nick så det er sagt.

Har du noe mer du vil si meg så forlanger jeg at du bruker nicket ditt.

Gjest Nok nå
Skrevet

Har du nytt nick?

Tenker du å ha dette nicket i fremtiden eller?

Jeg tar ikke imot påhakk av folk som lurer seg bak et annet nick så det er sagt.

Har du noe mer du vil si meg så forlanger jeg at du bruker nicket ditt.

Har allerede fått sagt det jeg ville si. Ha en fotreffelig dag videre.

Skrevet

Har allerede fått sagt det jeg ville si. Ha en fotreffelig dag videre.

Hørtes bra ut tusen takk!

Skrevet

Smertene skal ikke forsvinne fullstendig av Voltaren, men derimot skal irritasjonen i vevet reduseres.

Dersom du ikke oppnår noen bedring mot slutten av kuren, bør du selvfølgelig kontakte lege og diskutere hvilke løsninger som er tilgjengelig.

Skrevet

Smertene skal ikke forsvinne fullstendig av Voltaren, men derimot skal irritasjonen i vevet reduseres.

Dersom du ikke oppnår noen bedring mot slutten av kuren, bør du selvfølgelig kontakte lege og diskutere hvilke løsninger som er tilgjengelig.

Takk for hyggelig svar!

Jeg får vente å se om tablettene gir virkning tilslutt.

Har fått en kur på 3 tbl pr dag tilsammen 20 stk.

Skrevet

Må vel ringe fastlegen min å spørre om jeg kan få en sprøyte for jeg er så lei.

Legen til mamma bruker kortisonsprøyte som første behandling på senebetennelser.

Skrevet

Det knirker noen ganger når jeg beveger armen ja.

Jeg får problemer med å komme meg til fysioterapeut denne uka så jeg får nok vente med det.

Takk for oppmerksomheten!

Noen synes jeg maser her og bruker selvfølgelig ikke nicket sitt,men jeg kan gjette meg til hvem det er da hun får bare holde på :)

Det er tegn på en alvorligere betennelse, men det har du kanskje allerede skjønt helt av deg selv. Satser på at en eventuell kortisonsprøyte og videre knasking av voltaren tar knekken på det innen rimelig tid. Gjør det ikke det må du love at du går til fysioterapeut! Ellers så....

c",)

Skrevet

Jeg hadde plager med armen i mange år, såkalt musearm/tennisalbu. I en akutt fase orket jeg nesten ikke å gire, og det gjorde vondt helt ut i fingrene. Å skrive med hånd var umulig, og musebruk gjorde også vondt.

Kortisonsprøyte og medisin fra legen hjalp ikke. Legen kalte det kronisk senebetennelse.

Men så oppsøkte jeg en naprapat, og han sa at problemet var muskulært, ikke senebetennelse. Han behandlet med varme og diverse, viste meg uttøyningsøvelser og anbefalte trening og øvelser.

Og underet skjedde. Jeg ble bra.

Jeg sier ikke at du ikke har senebetennelse, men slik var i alle fall min historie.

Skrevet

Det er tegn på en alvorligere betennelse, men det har du kanskje allerede skjønt helt av deg selv. Satser på at en eventuell kortisonsprøyte og videre knasking av voltaren tar knekken på det innen rimelig tid. Gjør det ikke det må du love at du går til fysioterapeut! Ellers så....

c",)

Hehe jo da jeg skal gå til fysioterapaut hvis jeg ikke blir bedre-jeg lover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...