Gå til innhold

legebesøk og egenandel (kort)

Anbefalte innlegg

Gjest over beløpet
Skrevet

Skal jeg levere det til trygdekontoret for å få frikort? Hvordan virker dette egentlig? Jeg har brukt over grensen på kortet. Takk for svar.

Skrevet

Tar med egenandelskortet og evt kvitteringer du har utenom og leverer på trygdekontoret så får du penger igjen hvis du har betalt over grensen.

Gjest over beløpet
Skrevet

Tar med egenandelskortet og evt kvitteringer du har utenom og leverer på trygdekontoret så får du penger igjen hvis du har betalt over grensen.

Får jeg frikort og penger igjen med en gang?

Skrevet

Jeg pleier å sende det til trygdekontoret eller gå ned å putte kortet i kassa deres. Jeg summerer beløpene og skriver på navn, fødselsnummer og mitt kontonummer. Det er alltid køer her så derfor lettere å sende. I løpet av ei uke er frikortet sendt meg og overskytende beløp inne på konto. Bra og rask service synes jeg.

Skrevet

Det kommer ann på hvor mye de har å gjøre.

I prinsippet skal du kunne få ordnet det med en gang :)

Skrevet

Du kan få frikortet utlevert mens du venter, mens pengene kommer på konto i løpet av noen dager.

Gjest teatrika
Skrevet

Det kommer ann på hvor mye de har å gjøre.

I prinsippet skal du kunne få ordnet det med en gang :)

Ikke pengene, hvis hun har noe tilgode...

Skrevet

Ikke pengene, hvis hun har noe tilgode...

Sorry...glemta pænga ;)

Det er sant som du sier at disse blir satt inn på konto noen få dager senere.

Skrevet

Frikort får du med engang, men penger får du på konto.

Skrevet

Jeg pleier å sende det til trygdekontoret eller gå ned å putte kortet i kassa deres. Jeg summerer beløpene og skriver på navn, fødselsnummer og mitt kontonummer. Det er alltid køer her så derfor lettere å sende. I løpet av ei uke er frikortet sendt meg og overskytende beløp inne på konto. Bra og rask service synes jeg.

Kan vi vente til etter nyttår? Hvor lang avstand må man ha til legen for å få reiser refundert?

Skrevet

Kan vi vente til etter nyttår? Hvor lang avstand må man ha til legen for å få reiser refundert?

Kortet vil kun gjelde ut 2005. I 2006 må du begynne å skrive på et nytt egenandelskort.

Skrevet

Kortet vil kun gjelde ut 2005. I 2006 må du begynne å skrive på et nytt egenandelskort.

Jeg mente at siden kortet er i nærheten av fullt nå da året heller mot ende, lan jeg heller sende det til Trygdekontoret etter nyttår. Så slipper de bryet med å lage frikort...

Skrevet

Jeg vet ikke om du kan vente til over nyttår, pleier å sende inn med en gang og er gjerne på slutten av året om jeg kommer over summen.

Det med reiseavstand vet jeg dessverre ikke.

Skrevet

Som jeg har skrevet over her, vårt trygdekontor ordner alt i løpet av ei uke. Da er kortet i hus og pengene på konto. Ikke dårlig til å være et offentlig kontor...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...