Gå til innhold

Hvilket navn ville du hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville hett Lotta Luv, som i "a whole lot of love".

Neida ;)

Må gruble litt. Gøy spørsmål!

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Lillemus

6

• favn

4

• DarkPink

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ola Nordmann hadde vært fint, tror jeg;o)

Ja, det er kult! :)

Skrevet

Til fornavn ville jeg hett Margrethe, men noe etternavn klarer jeg ikke å komme på...

Hva passer til Margrethe da?

Skrevet

Til fornavn ville jeg hett Margrethe, men noe etternavn klarer jeg ikke å komme på...

Dronning Margrethe ;o)

Skrevet

Monroe..

Skrevet

Elisabeth, Elise eller Helle evnt Helene

til etternavn skulle jeg gjerne hatt Almkvist.

Men jeg er fornøyd med både fornavn og etternavn jeg :)

Gjest Kamillete
Skrevet

Jeg digger navnene i Anne Kath Vestlys bøker, og aller helst ville jeg hett Aurora, tror jeg;) Eller kanskje Mina..

Aurora er et nydelig navn! :)

Skrevet

Lydia Lunch og Epiphany Proudfoot har alltid vært to hete kandidater, men det er jo tatt fra musikk og film..

Så om jeg skulle komponert noe eget ville det bli Lily til fornavn, men noe etternavn finner jeg ikke på.

Gjest bra på norsk men
Skrevet

Aurora er et nydelig navn! :)

Aurora er nydelig, ja - men ikke på engelsk. Dessverre, ellers ville jeg valgt det til min datter (vi er tospråklige i familien). Aurora på engelsk syns jeg høres ut som man har en potet i halsen...

Skrevet

Margrethe Munthe :-/

Men det vil du vel neppe hete :-)

Skrevet

Leonora (fordi jeg synes det er veldig fint) Bjørneboe (fordi jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jens Bjørneboe).

Skrevet

Margrethe Munthe :-/

Men det vil du vel neppe hete :-)

Moralens vokter? Nah... :o)

Skal jeg ta noe fra min slekt fra laaangt tilbake kunne jeg jo kalt meg Margrethe Smør Benkestok?

Skrevet

Moralens vokter? Nah... :o)

Skal jeg ta noe fra min slekt fra laaangt tilbake kunne jeg jo kalt meg Margrethe Smør Benkestok?

"Smør Benkestok?" Har du virkelig noen forfedre som het det?

Jeg var inne på den tanken å si at alt må være bedre enn Munthe, men nå er jeg ikke lenger så sikker...

Skrevet

"Smør Benkestok?" Har du virkelig noen forfedre som het det?

Jeg var inne på den tanken å si at alt må være bedre enn Munthe, men nå er jeg ikke lenger så sikker...

Slektene Smør og Benkestok (som altså er to ulike slekter) er meget godt kjente i slektsgransker-kretser. :o)

Jeg aranterer at det er opptil flere Smør og/eller Benkestok'er her inne!

Skrevet

Slektene Smør og Benkestok (som altså er to ulike slekter) er meget godt kjente i slektsgransker-kretser. :o)

Jeg aranterer at det er opptil flere Smør og/eller Benkestok'er her inne!

"Jeg aranterer at det er opptil flere Smør og/eller Benkestok'er her inne!"

*LOL* da må jeg ro hardt og si at det selvsagt bare er kombinasjonen av de to navnene som ikke passer sammen med "Margrethe"!

Tror du jeg unngår å bli hengt nå?

Skrevet

"Jeg aranterer at det er opptil flere Smør og/eller Benkestok'er her inne!"

*LOL* da må jeg ro hardt og si at det selvsagt bare er kombinasjonen av de to navnene som ikke passer sammen med "Margrethe"!

Tror du jeg unngår å bli hengt nå?

Hva med Fjølås? Føll? Gikling? Glad? Haar? Kasset? Kråkmo? Trang? Tung? Ursin?

Av fornavn har slekta også noen godbiter å by på:

Menn: Bersvein, Haftor, Hybert, Bergiton og Rivert.

Og damene: Øllegård (!), Brønnild, Aletta, Lorentine, Desenia Johanna Konradine Marie (!), Gyda Elvine og min personlige favoritt som faktisk er kjempefint - Lina Josefine! :o)

Skrevet

Hva med Fjølås? Føll? Gikling? Glad? Haar? Kasset? Kråkmo? Trang? Tung? Ursin?

Av fornavn har slekta også noen godbiter å by på:

Menn: Bersvein, Haftor, Hybert, Bergiton og Rivert.

Og damene: Øllegård (!), Brønnild, Aletta, Lorentine, Desenia Johanna Konradine Marie (!), Gyda Elvine og min personlige favoritt som faktisk er kjempefint - Lina Josefine! :o)

HAHA! Jeg DAUER... Øllegård, hun må ha vært en sjamrerende kvinne.

Lorentine var jo litt pent da =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...