Gjest butikkmedarbeider? Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hva ligger årslønna på i butikk/ detaljvarehandel? 0 Siter
Gjest kremmern Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Med tillegg for ubekvem arbeidstid så kan nok noen krype over 200.000,-. 0 Siter
flisa Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Med tillegg for ubekvem arbeidstid så kan nok noen krype over 200.000,-. Gi deg da! de har vel mer?!?!?!? 0 Siter
Gyda Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 "Yrke: Butikkekspeditør Alternativt navn: Butikkmedarbeider Beskrivelse: Det finnes butikkekspeditører innenfor mange ulike bransjer, og jobben vil selfølgelig variere etter hvilken bransje du befinner deg i. Man kan si at jobben først og fremst dreier seg om kundebehandling. Det handler om å yte god service, drive kundeveiledning og inneha kunnskaper om produktene man skal selge. Jobben består også av varebehandling, bestillinger og forsendelser. Du kan også få ansvaret for å presentere varene, skrive salgsplakater, rydding etc. Inntekt: I følge norsk tariff er grunnlønnen minimum 14.703 pr. mnd. med topplønn opptil 17.101.-, alt etter ansiennitet og arbeidsoppgaver." Hentet fra http://www.jobbfeber.no/ 0 Siter
Gjest Hvorfor det da? Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Gi deg da! de har vel mer?!?!?!? Hvorfor skulle de ha mer? De har jo som oftest ingen utdannelse. 0 Siter
flisa Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hvorfor skulle de ha mer? De har jo som oftest ingen utdannelse. Det er vel ikke alle yrker som trenger utdannelse - likevel skal man vel klare å leve av det.MIn datter jobber for 90 kr timen - hvor mye blir det i året? - det blir kanskje ikke mer? 0 Siter
Gjest derfor skjønner du Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hvorfor skulle de ha mer? De har jo som oftest ingen utdannelse. Jobber i en detaljhandel hvor man må ha høy kunnskap om produktene vi selger. Er på mange møter i løpet av et år om kvelden uten å få betaling. På disse møtene blir vi kurset på nye produkter. Jobber ubekvem arbeidstid og mye lørdagsvakter. Får 125,- kroner i timen. Det er altfor lite i forhold til hva vi må kunne i yrket selvom vi ikke har hatt universitetsutdannelse. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jobber i en detaljhandel hvor man må ha høy kunnskap om produktene vi selger. Er på mange møter i løpet av et år om kvelden uten å få betaling. På disse møtene blir vi kurset på nye produkter. Jobber ubekvem arbeidstid og mye lørdagsvakter. Får 125,- kroner i timen. Det er altfor lite i forhold til hva vi må kunne i yrket selvom vi ikke har hatt universitetsutdannelse. Da har jo du nærmere 250.000 for en butikkjobb... Det kan da ikke være ille??? 0 Siter
RZO Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jobber i en detaljhandel hvor man må ha høy kunnskap om produktene vi selger. Er på mange møter i løpet av et år om kvelden uten å få betaling. På disse møtene blir vi kurset på nye produkter. Jobber ubekvem arbeidstid og mye lørdagsvakter. Får 125,- kroner i timen. Det er altfor lite i forhold til hva vi må kunne i yrket selvom vi ikke har hatt universitetsutdannelse. Har man ikke krav på godtgjørelse for pålagte kurs? Slik er det iallfall i det offentlige, og jeg kan ikke tenke meg det er så veldig annerledes i det private. Spør bare... 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Har ei datter som tidligere jobbet i butikk.Hun hadde ei årslønn på ca. kr 250.000 Der lå det riktignok inne noen kroner i ansvarstillegg. 0 Siter
Gjest derfor skjønner du Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Har man ikke krav på godtgjørelse for pålagte kurs? Slik er det iallfall i det offentlige, og jeg kan ikke tenke meg det er så veldig annerledes i det private. Spør bare... Nei dessverre. I det private kan sjefene gjøre som dem vil. Kanskje det hadde vært lurt å organisere seg? 0 Siter
Gjest derfor skjønner du Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Da har jo du nærmere 250.000 for en butikkjobb... Det kan da ikke være ille??? Det blir jo ikke så mye da. Men når man vet at det er inkludert ubekvem arbeidstid, altså både lørdagsjobbing og åpningstid til åtte om kvelden så er det ikke mye å rope hurra for. Det er ikke uten grunn at det er mange damer i butikkjobbene. Det er bare vi som er så dumme og ikke krever mer. Mannfolka hadde ikke vært fornøyd med lønn under 300. Ihvertfall ikke mennene i min omgangskrets. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.