Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe å tenke på dette her -leste i VG:

Pottitgull

Innsendt av: Meg, 02/11 - 2005 kl. 15:35

Hei.

Jeg pleier å spise ca 3 poser potetgull i uka (fotball på TV=pottis).

Hvor mye feitere blir jeg egentlig av det, i forhold til å feks drikke 2 liter vann i løpet av kampen istedenfor?"

Hei du!

Hvis du spiser tre 250 grams poser potetgull i løpet av en uke vil du få i deg cirka 4000 kcal ekstra (vel og merke hvis det kommer i tillegg til alt annet du spiser, og ikke som erstatning for middag for eksempel.) Teoretisk sett kan dette gi deg nesten 30 kilo ekstra på kroppen i løpet av et helt år, i forhold til om du hadde drukket vann i stedet. Det er mye det! Sannsynligvis så spiser du nok litt mindre av annen mat de dagene du spiser potetgull, slik at den reelle vektøkningen i løpet av et år ikke blir fullt så stor likevel, men det ga deg kanskje noe å tenke på? -Ja til 100 grams potetgullposer som vi hadde i "gamle dager"! "Big pack", "family size" osv er noe tull spør du meg! Du sparer kanskje noen kroner på det, men det legger seg på sidebena;-)

Hilsen Eli Anne Myrvoll

Dærsken - - 30 kilo opp på et år om man gjør sånn - jeg må skjerpe meg - veldig - men ...

kakki1365380609
Skrevet

Usj.....bra at jeg ikke liker chips så godt da.....men det gjelder nok sjokoladen også og _det_ er verre :o(

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette kom ikke som noen overaskelse.

Jeg er tynn, men jeg har sett hva som har skjedd med kroppen min de siste to vintrene, da jeg startet morgenen med å stikke innom Narvesen for å kjøpe sjokolademuffins til frokost.Kiloene kommer faderlig fort.

Hadde jeg gjort dette hele året, hadde jeg vært smellfeit nå.

Denne vinteren bli det "andre boller"

Skrevet

Dette kom ikke som noen overaskelse.

Jeg er tynn, men jeg har sett hva som har skjedd med kroppen min de siste to vintrene, da jeg startet morgenen med å stikke innom Narvesen for å kjøpe sjokolademuffins til frokost.Kiloene kommer faderlig fort.

Hadde jeg gjort dette hele året, hadde jeg vært smellfeit nå.

Denne vinteren bli det "andre boller"

...og man tror jo omtrent at man ikke legger på seg av det andre ikke ser at man spiser! *s*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

...og man tror jo omtrent at man ikke legger på seg av det andre ikke ser at man spiser! *s*

Ha ha!

Skrevet

Selvfølgelig! Kalorier man spiser når ingen ser en teller jo ikke, det vet da alle. ;o)

Skrevet

Selvfølgelig! Kalorier man spiser når ingen ser en teller jo ikke, det vet da alle. ;o)

og når man drar på kino eller er i selskap så regnes søtsakene som en del av underholdningen, og ikke som kalorier:)

Tenk om det bare var sånn!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der er jo ikke overraskende.

Men det som overrasket meg var da jeg skulle kjøpe potetgull for et par uker siden, og det ikke var mulig å oppdrive annet enn psyko-poser.

Alt er større. King Size-sjokiser, potetgull, halvannenlitere med Cola på tilbud, ofte like billig som halvliterflaska, osv.

Ikke rart svake folk får problemer.

Skrevet

Men det som overrasket meg var da jeg skulle kjøpe potetgull for et par uker siden, og det ikke var mulig å oppdrive annet enn psyko-poser.

Alt er større. King Size-sjokiser, potetgull, halvannenlitere med Cola på tilbud, ofte like billig som halvliterflaska, osv.

Jepp. Prøv å finn bamsemums eller seigmenn i noe mindre enn giga-mega-size - om du finner det er du god!

Jaja, jeg gidder ikke kjøpe så store så egentlig er det like greit. Hadde de solgt mindre poser hadde jeg sannsynligvis kjøpt det innimellom. :o)

Skrevet

Hjelp!

Tallene stemmer nok bra de ja. 2,5 kg i mnd. blir jo en del etterhvert.

Jeg leste faktisk en gang at det er dobbelt så mye kalorier i en blanding på 250 gram med nøtter og rosiner, enn det er i en potetgullpose på 250 gram!

Nå spiser ikke jeg så mye potetgull, men er det noen som kan fortelle meg hvor mange kalorier det er i saltstenger? (Jeg finner det nemlig ikke på pakken).

Skrevet

*nikker* - ja, sånn har vi stakkarer det! HEHE

Skrevet

og når man drar på kino eller er i selskap så regnes søtsakene som en del av underholdningen, og ikke som kalorier:)

Tenk om det bare var sånn!!

Sånn ER det! :) jeg går vanvittig mye på kino!

Skrevet

40 min tredemølle = 450 kalorier = 30 enkeltflak potetgull. Så jævla godt er det ikke.

Dessuten har du gått ned 17 kilo og er skapforelsket i Fedon, så potetgull spiser du ikke.

Skrevet

40 min tredemølle = 450 kalorier = 30 enkeltflak potetgull. Så jævla godt er det ikke.

Dessuten har du gått ned 17 kilo og er skapforelsket i Fedon, så potetgull spiser du ikke.

Nei det var jo ikke MEG :I

Jeg gikk ned 14 og gikk opp igjen 12 - - og så gikk jeg ned 2....og her står jeg og har lyst på 3 skiver Kabelsatanbrødskiver med gulost og kaviar og majones :)

Skrevet

Hjelp!

Jeg leste faktisk en gang at det er dobbelt så mye kalorier i en blanding på 250 gram med nøtter og rosiner, enn det er i en potetgullpose på 250 gram!

Nå spiser ikke jeg så mye potetgull, men er det noen som kan fortelle meg hvor mange kalorier det er i saltstenger? (Jeg finner det nemlig ikke på pakken).

dobbelt så mange kalorier i nøtter? jøss! Kan det stemme da? I det siste halve året har jeg fått fullstendig dilla på cashew nøtter men har ikke gått opp noe, hadde jeg derimot erstattet de med potetgull er jeg ganske sikker på at jeg ville lagt på meg.. eller?

Men det er ihvertfal en god del sunnere å spise nøtter enn potetgull da -kan trøste meg med det ;)

Skrevet

dobbelt så mange kalorier i nøtter? jøss! Kan det stemme da? I det siste halve året har jeg fått fullstendig dilla på cashew nøtter men har ikke gått opp noe, hadde jeg derimot erstattet de med potetgull er jeg ganske sikker på at jeg ville lagt på meg.. eller?

Men det er ihvertfal en god del sunnere å spise nøtter enn potetgull da -kan trøste meg med det ;)

Tror det var på greteroede.no jeg leste det en gang i tiden. Men det kan jo være rosinene som utgjør mesteparten av kaloriene for alt jeg vet. Men uansett så er jo nøtter myyyye sunnere enn potetgull da. Potetgull inneholder jo stort sett bare fett og minimalt av vitaminer :)

Men for meg har det ikke så mye å si da. Jeg ammer, så jeg har fått forbud mot nøtter av legen (poden har atopisk eksem + at han fikk elveblest for en mnd siden), potetgull spiser jeg svært lite av og rosiner er omentrent det styggeste jeg vet om :) :) :)

fei1365380229
Skrevet

Hjelp!

Saltstenger 100 gr: 380 kcal

Potetgull, salt & pepper 100 gr: 540 kcal.

Skrevet

Saltstenger 100 gr: 380 kcal

Potetgull, salt & pepper 100 gr: 540 kcal.

Ååååå, tusen takk!

JIPPI, det er mindre kalorier i saltsteger (det er nemlig det det går på her i huset). :) :) :) :)

Gjest ca 700 kcal pr. 100 gr. nøtter
Skrevet

Hjelp!

'

Skrevet

Ojsann!

Glad jeg ikke er potetgullspiser. Kjøper maks 2 poser i året, så jeg må nok finne en annen unnskyldning for kiloene. *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...