Gjest det går ikke ann?? Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg har begynt å lure på om jeg er gravid(bruker prevensjon,men den er jo ikke 100% sikker).I verste fall er jeg nok noen mnd på vei. Problemet er at jeg nettopp har begynnt på lamictal,lav dose 100mg til dagen,har gått på den i 14 dager.Hvor stor fare er det for at et eventuellt foster kan ha tatt skade av det? Skal ta en test imorgen,men bekymrer meg litt nå. 0 Siter
Velouria Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 I følge det NHD har skrevet om Lamictal og graviditet tidligere er det helt ufarlig å ta Lamictal under graviditeten. Så om du er gravid er sannsynligvis alt vel med babyen. 0 Siter
Gjest det går ikke ann?? Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 I følge det NHD har skrevet om Lamictal og graviditet tidligere er det helt ufarlig å ta Lamictal under graviditeten. Så om du er gravid er sannsynligvis alt vel med babyen. Jeg spør fordi det står i pakningsvedlegget at det er en mulighet for at fosteret kan påvirkes-og derfor ble jeg nervøs. Slik jeg da forstår det er de ikke sikre på om det kan påvirke fosteret eller ikke. 0 Siter
Velouria Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg spør fordi det står i pakningsvedlegget at det er en mulighet for at fosteret kan påvirkes-og derfor ble jeg nervøs. Slik jeg da forstår det er de ikke sikre på om det kan påvirke fosteret eller ikke. Jeg vet bare det NHD har skrevet tidligere. Ta et søk, så får du sikkert opp mange treff. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det regnes som ufarlig å ta Lamictal i svangerskapet. Produsentene vil alltid skrive slike advarsler fordi de er redde for erstatningssøksmål. Også med bruk av ufarlig medisn vil det bli født barn med misdannelser, med samme hyppighet som hos de som ikke bruker medisiner. 0 Siter
Gjest det går ikke ann?? Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det regnes som ufarlig å ta Lamictal i svangerskapet. Produsentene vil alltid skrive slike advarsler fordi de er redde for erstatningssøksmål. Også med bruk av ufarlig medisn vil det bli født barn med misdannelser, med samme hyppighet som hos de som ikke bruker medisiner. Tusen takk for svar!! Jeg kan gå å legge meg ikveld med en bekymring mindre:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.