Gå til innhold

Resept på antidepressiva

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvordan man kan få resept på antidepressiva. Jeg har tidligere fått det når jeg har bodd i utlandet ved å gå til legen. Nå går jeg til psykolog, men det er 3 uker til neste gang jeg skal dit, og jeg kjenner nå at jeg har behov for å få en resept så fort som mulig. Kan man f.eks. gå til psykolog på volvat eller lignende å få det der. kan man få det første gang man kommer? jeg ønsker ikke å gå regelmessig til noen ny terapeut, da jeg synes det er vanskelig nok å snakke om ting der hvor jeg går nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204650-resept-p%C3%A5-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Antagelig, men de fleste leger vil nok ønske å følge opp en slik resept, dvs. ny time i alle fall innen 3-4 uker etter utskrivning av resepten. Så privatlege kan bli dyrt. Er sikkert en fastlegetelefon du kan ringe får å få fastlege rimelig kjapt. Evt. kan du kanskje gå til privat lege og be om resept, forklare situasjonen og si du skal ta kontakt med fastlege for oppfølging.

Man kan ikke få resept på antidepressiva av en psykolog, man må til en lege. Dersom du ikke har en fastlege, kan du sikkert be om time på Volvat eller annet sted. Det kan godt hende de ønsker å konferere med terapeuten din dersom du går til psykolog, så du kan med fordel ringe psykologen din først og si fra /drøfte det over telefon.

Gjest Calóni

Som "jeg er en annen" skriver, så er det fort gjort å bytte fastlege. Bare gå inn på trygdekontorets nettsider. Dersom du sliter med depresjon lønner det seg uansett å ha lege i nærheten. Og du bør ha jevnlig kontakt med en lege i starten pga opptrapping/blodprøver etc, så det blir bare rot om du skal gå til private leger, tror jeg (og veldig dyrt). Det er vel ikke noen vits i å ha fastlege i Oslo om du bor en annen plass?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...