geton Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg leste i Afteposten at elektrosjokk brukes i stadig større grad som behandling også mot mildere depresjoner med veldig godt resultat Virker elektrosjokk like bra mot bipolare depresjoner og (hypo)manier? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Ja, ECT virker like bra på bipolare depresjoner. ECT kan også brukes ved mani, men dette er sjeldnere brukt i Norge. 0 Siter
Gjest Bipolar1 Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Ja, ECT virker like bra på bipolare depresjoner. ECT kan også brukes ved mani, men dette er sjeldnere brukt i Norge. Jeg har fått tilbud om ECT både i forbindelse med mani som var vanskelig å medisinere, og som var veldig langvarige (flere måneder), og ved dype depresjoner. Foreløpig har jeg takket nei, men det presser seg nok frem etterhvert. 0 Siter
Gjest Stillheten Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg har fått tilbud om ECT både i forbindelse med mani som var vanskelig å medisinere, og som var veldig langvarige (flere måneder), og ved dype depresjoner. Foreløpig har jeg takket nei, men det presser seg nok frem etterhvert. Du kan ihvertfall være sikker på at det vil hjelpe. Har selv prøvd det og ble veldig bra. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Ja, ECT virker like bra på bipolare depresjoner. ECT kan også brukes ved mani, men dette er sjeldnere brukt i Norge. inkluderer det alle tre(eller fire?) typene av bipolare lidelser? kan den fungere på bipolar type 2 også? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.