Gå til innhold

Foran eller bak huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har verandaen mot "utsikten" og inngangsdøra mot skogkanten. For oss blir forsiden av huset der verandaen er..synes iallefall jeg :-)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• RZO

2

• nanna

2

• Patsi

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror dette er forskjellig fra hus til hus jeg. Dette kan vel ikke ha en klar definisjon, hæh? Hos meg er hovedfasaden ned mot sjøen, og der er det en vei også. På øversiden har jeg inngangspartiet mitt, og "hardusett" der er en vei der også.

Tror du ikke "plassering" av fronten på huset kan ha med hvordan huset er bygd innvendig også, og ikke bare hoveddøra? Stuas plassering har kanskje noe å si. Men egentlig - er det vel noe å bry seg om i det store og hele? Når folk er så "uenige", kan det kanskje hende hovedfasadens plassering avhenger av hvor de selv tror dn er. Det finnes sikkert en tømrerdefinisjon på dette...:-))

Skrevet

Forsiden peker selvfølgelig alltid mot høyre.

*nikker bedrevitende*

Jammen godt jeg var her i kveld for å gi dere fasiten.

Skrevet

*nikker bedrevitende*

Hehe :-D

Skrevet

Vi har verandaen mot "utsikten" og inngangsdøra mot skogkanten. For oss blir forsiden av huset der verandaen er..synes iallefall jeg :-)

HALLO!!! det er Flisgubben du nå sitter og er enig med!!!

*makan* :-)

Skrevet

*nikker bedrevitende*

hihi

Skrevet

Foran er der hovedinngangsdøra er, altså den "offisielle inngangen", med ringeklokke og evt dørskilt.

*NIKKER NAKKEN UT AV LEDD*

Skrevet

HALLO!!! det er Flisgubben du nå sitter og er enig med!!!

*makan* :-)

Jeg forholder meg heeelt nøytral i slike viktige, ekstensielle spørsmål, flisa!

Gjest noen har det bak-fram
Skrevet

Mener fronten på huset er den siden som viser mest av fasaden utover. Vårt hus har kjellerdøra der fronten er, og så er inngangsdøra på baksida.

Skrevet

Jeg forholder meg heeelt nøytral i slike viktige, ekstensielle spørsmål, flisa!

Det er bra - jeg får jo bare håpe og be om at han ikke leser i denne tråden her - føler meg i mindretall! hehe

Skrevet

Foran er der inngangsdøren er, med utsikten over fjellene og ut mot veien. Sånn skal det nemlig være! Alt annet er feil, verandta på forsiden..*snøft*

Skrevet

Kommer an på eiendommen, hvordan naturen og veinettet rundt tomta er, og på husets utforming.

Jeg og mann min bodde før i et hus med vei foran og bak, og naboer på begge sider. Jeg kalte hardnakket foran ved den veien der inngangsdøra var, han mot andre veien der verandaen var. Så av og til kan det nok diskuteres. Og ikke alltid er det noe klart svar heller kanskje.

Har en BARE huset å svare utifra, da er det nok enklere.

Skrevet

Jeg hadde en årelang "diskusjon" om dette med naboen min, vi bodde i tomannsbolig, og ble aldri enige om dette begrepet.

Fasaden på (det ganske svære) huset vendte mot en stor hage, og med veien nedenfor der igjen.

Vi måtte gå delvis rundt og bak huset for å komme til inngangsdøren, og på det grunnlaget mente jeg at baksiden var der døren var. Naboen var helt imot, og sa at foran var der døra var.

Men vi levde godt og fordragelig sammen som gode venner og naboer for det ...

:o)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det varierer fra hus til hus og hvordan huset ligger. Forrige huset vi bodde i hadde inngangsdør på baksiden, det var ikke mulig å diskutere det. På dette huset derimot, er det litt mer uklart. Men jeg tror inngangsdøren her er på fremsiden. hmmmm. dette blir en god diskusjon under fredagslunjsen i morgen. vi elsker sånne temaer.

Skrevet

Inngangsdøren er da foran huset.

Huset vårt har inngangsdør på begge sider. De som bodde her før hadde den ene som hovedinngangsdør, mens vi bruker den andre som hovedinngangsdør.

Huset har den ene siden mot "offentligheten" og veien slik at de som bare drar forbi kun ser den siden som forøvrig også har veranda, og den andre mot gårdsplassen slik at når noen kommer på besøk er det den siden som er "foran".

For meg er det siden mot gårdsplassen med inngangen vi bruker som hovedinngang som føles som foran, mens den andre siden som er mot hagen og "resten av verden" føles som baksiden.

Skrevet

Jeg mener bestemt at den sida som ligger mot veien og "offentligheten" er forsida av huset. Uansett på hvilken side inngangsdøra er.

Så vårts hus forside er den ene kortenden? Og baksiden den andre kortenden?

Nei, det var en dårlig definisjon.

Ørkenvandreren
Skrevet

Hmmm, jeg ville sagt at den delen av huset som vender ut mot innkjørselen/gårdsplassen eller offentlig vei, er foran huset. Altså uavhengig av hvor inngangsdøren er.

Skrevet

Det er bra - jeg får jo bare håpe og be om at han ikke leser i denne tråden her - føler meg i mindretall! hehe

Det gjelder å passe på at mannfolka ikke vinner. De blir så høye på pæra av sånt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...