Gjest Calóni Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hei! Jeg vet at dersom man skal til utlandet med reseptbelagte medisiner kan det lønne seg å ha med medisinpass som man får kjøpt på apoteket. Men etter hva jeg skjønner gjelder disse passene kun Schengenland. I USA er de veldig mye strengere på hva man har med seg inn i landet, det er blant annet spørsmål om man har med seg medisiner på noen av de arkene man fyller ut på flyet. På apoteket visste de ingenting om at det fantes til medisinpass til USA, og etter litt diskutering på bakrommet fant de ut at det sikkert bare var å ta med orginalemballasje med etikett på. Men ettersom det anbefales medisinpass i schengenlandene, er det da tilfelle at det holder med emballasjen til USA? Jeg går utifra at det går greit uansett, men jeg tenker å gjøre det mest mulig korrekt, så slipper jeg lange køer og spørsmål.. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Husk for Gudsskyld å få en attest fra din lege(med stempel og signatur!) at du bruker disse medikamentene. Noe mer fra apoteket tror jeg faktisk ikke du trenger. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Husk for Gudsskyld å få en attest fra din lege(med stempel og signatur!) at du bruker disse medikamentene. Noe mer fra apoteket tror jeg faktisk ikke du trenger. Såpass, altså? 0 Siter
thinkerbell Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Såpass, altså? Ja, men det er altså ingen komplisert sak. Du bare ber vedk. skrive (på engelsk) at du trenger/bruker disse medikamentene jevnlig(husk å få med hvilke medikamenter det er snakk om) og så en underskrift og et stempel. Ha attesten med deg i vesken sammen med medisinene. God tur! (Kan jeg være så frekk å spørre hvor i USA du skal?) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Ja, men det er altså ingen komplisert sak. Du bare ber vedk. skrive (på engelsk) at du trenger/bruker disse medikamentene jevnlig(husk å få med hvilke medikamenter det er snakk om) og så en underskrift og et stempel. Ha attesten med deg i vesken sammen med medisinene. God tur! (Kan jeg være så frekk å spørre hvor i USA du skal?) Okay, takk for svar! Jeg skulle svart deg på hvor i USA jeg skulle om jeg ikke hadde brukt mitt rette nick, men jeg er litt paranoid for å bli gjenkjent (mao skal jeg ikke til New York eller noen av de andre vanligste reisemålene ) 0 Siter
thinkerbell Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Okay, takk for svar! Jeg skulle svart deg på hvor i USA jeg skulle om jeg ikke hadde brukt mitt rette nick, men jeg er litt paranoid for å bli gjenkjent (mao skal jeg ikke til New York eller noen av de andre vanligste reisemålene ) Jeg lider av paranoia light jeg også, så selvsagt forstår jeg :-) Ha en flott tur ihvertfall! 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg lider av paranoia light jeg også, så selvsagt forstår jeg :-) Ha en flott tur ihvertfall! Det er enda litt tid igjen før jeg skal dit, men liker å ha slike ting i orden på forhånd Men takk for det! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Ja, men det er altså ingen komplisert sak. Du bare ber vedk. skrive (på engelsk) at du trenger/bruker disse medikamentene jevnlig(husk å få med hvilke medikamenter det er snakk om) og så en underskrift og et stempel. Ha attesten med deg i vesken sammen med medisinene. God tur! (Kan jeg være så frekk å spørre hvor i USA du skal?) Husk at alle legemidler også må benevnes med generisk navn. Dette fordi handelsnavnet kan være forskjellig i Norge og USA. Eks: Norske Fontex heter i USA Prozac. Det generiske navnet fluoxetin er felles i hele verden. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Husk at alle legemidler også må benevnes med generisk navn. Dette fordi handelsnavnet kan være forskjellig i Norge og USA. Eks: Norske Fontex heter i USA Prozac. Det generiske navnet fluoxetin er felles i hele verden. Jeg husket da det............. etterhvert ..*host* Godt du er våken. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Det er enda litt tid igjen før jeg skal dit, men liker å ha slike ting i orden på forhånd Men takk for det! fint at du spurte om det, jeg tenker også å ta meg en tur over dammen og har tenkt litt på hvordan man gjør det når man går på en medisinsk coctail. Forrige gang ble jeg rundspurt av dem, nå er de vel enda strengere tenker jeg hjelp!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.