Gå til innhold

Jeg er deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest flaunå
Skrevet

Jeg er deprimert og så sint på meg selv for at jeg er det. Jeg er så trist og tiltaksløs om dagen, orker ikke prate med noen og hører ikke hva folk sier. Glemmer de utroligste ting og lever helt i min egen triste verden. Og det som er så vanvittig frustrerende er atdette er det INGEN grunn til, men jeg klarer ikke snappe ut av det!

Jeg har en flott mann som både sier og viser i alt han gjør at han elsker meg. Jeg elsker han også. Vi har to nydelige og utrolig snille gutter sammen. Bor i et pent hus, med grei økonomi. Vi må aldri snu og vende på kronene og har til og med en god del sparepenger stående til "nød"

Jeg jobber 60% stilling så jeg har en del tid for meg selv også (guttene går i barnehage)

Og altså, utrolig nok presterer jeg å være deprimert!! Å så sint jeg blir på meg selv. Jeg har reist verden rundt og sett mye elendighet, i tilegg til all elendighet vi får gjennom media. Jeg forstår at jeg er usedvanlig heldig så hvorfor i huleste kan jeg ikke bare se å snappe ut av det og ta meg sammen!?

Selvtilitten er på full fart nedover og jeg føler meg dum.

Fa#* ta meg!

Skrevet

En årsak til depresjon er savn, i en eller annen form.

Noe som mangler, eller forventninger man stiller til eget liv eller personer i eget liv som ikke blir oppfylt.

En annen vanlig årsak til depresjon er at man er sliten; at man har hatt for mye ansvar og/eller for mange oppgaver i for lang tid.

En siste vanlig årsak til depresjon er mangel på søvn - at man sover mindre enn man trenger over lengre tid.

Kan en av de ovennevnte årsaker ligge til grunn for det mismot du for tiden føler?

Gjest du er ikke alene
Skrevet

Jeg blir ofte deprimert om høsten fordi jeg ikke trives med mørkere og tristere vær. Kan hende det rett og slett er så enkelt?

Hos meg hjelper det på humøret når juleforberedelsene begynner for da går tiden fortere og man tenker ikke så mye på at det er kaldt, surt og mørketid. Dessuten snur sola i desember og den tanken er god!

Tror ikke din depresjon er så dyp, for hvis den hadde vært alvorlig så hadde du ikke tenkt over at du var deppa.

Kan hende du skulle prøvd lysterapi, det skal vistnok hjelpe for mange.

Gjest mange sykdommer også
Skrevet

Husk at det også finnes sykdommer som har depresjon blant symptomene og kan gjøre deg slapp, trøtt og sliten. Foreslår at du tar deg en tur til legen og får sjekket noen blodverdier, bla. av stoffskiftet.

Gjest godbedring!
Skrevet

Du kan være deprimert uansett hvor bra alt ser ut fra utsiden. For depresjon har med tankemønsteret ditt og hvordan du opplever din hverdag, og har ikke nødvendigvis noe med virkeligheten

Skrevet

Jeg syns du skal gå og sjekke stoffskiftet ditt! -jeg hadde samme symptomer -og det ble fikset med en pille Thyroxin hver dag resten av livet! :)

Skrevet

Jeg syns du skal gå og sjekke stoffskiftet ditt! -jeg hadde samme symptomer -og det ble fikset med en pille Thyroxin hver dag resten av livet! :)

Skrevet

Kanskje du savner ei lita bedårende datter og dulle med.

Det gjør ihvertfall jeg. Har en sønn og ønsker meg ei lita tulle sooo baad!

Når den derre dattera kommer er alt til å bli helt topp.

Gjest klem til deg
Skrevet

Jeg har det som deg. Jeg tenker i dag at jeg hater meg selv. Men mannen min forstår ikke at jeg er sykemeldt og trenger støtte og ro. Jeg er lei av å ha vondt.

Gjest klem til deg
Skrevet

En årsak til depresjon er savn, i en eller annen form.

Noe som mangler, eller forventninger man stiller til eget liv eller personer i eget liv som ikke blir oppfylt.

En annen vanlig årsak til depresjon er at man er sliten; at man har hatt for mye ansvar og/eller for mange oppgaver i for lang tid.

En siste vanlig årsak til depresjon er mangel på søvn - at man sover mindre enn man trenger over lengre tid.

Kan en av de ovennevnte årsaker ligge til grunn for det mismot du for tiden føler?

Jeg skrev ikke hovedinnlegget, men jeg får nok for lite søvn og sliter med å få mannen min til å hjelpe til hjemme. Det blir rett og slett for mye ansvar og bekymringer.

Skrevet

Tenk om du får en helt normal datter som ikke vil dulles med. Hva gjør du da? Fortsetter å få barn?

Jeg syns heller du skal gå og ta deg av sønnen din, gutter er jammen herlige de også!

Skrevet

Håper for guttens skyld at han aldri, aldri leser dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...