Gå til innhold

En pen og sjarmerende dame = rivalisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært fasinert av rivaliserngen mellom kvinner og menn på kryss og tvers.

Et eksempel fra gamle dager er en uhyre sjarmerende, intelligent, velstelt og vakker kvinne, med den følge at menn "kryper opp etter snippen", og andre kvinner hater henne, til og med kvinnelige konduktører hater henne. En gang det var noe galt med stempelet på billetten så var konduktøren helt ufyselig.

Når jeg har invitert henne ut, så kommer menn rekende og blander seg ubedt opp i samtaler og trenger seg mellom oss, noen ganger har de partner som det svartner i øynene på, og et par ganger har det blitt munnhuggeri.

Bl a av den grunn lar jeg være å tenke på henne annet enn som en venn. Hun liker meg og blir gjerne med ut for å prate, spise og drikke, men nesten alltid får vi problemer. Også mine kompiser har vært misunnelige/sjalu til tider: "hva er det du har som ikke jeg har?" Jeg bare smiler og sier jeg ikke gjør eller er noe annet enn velvillig og intressert, høflig nysgjerrig, og riavlaiserer ikke.

Jeg hjalp henne noen dager å legge furugulv, og fikk timebetalt, men likevel ble jeg mistenkt for både ditten og datten av kreti og pleti. En voldsom sladderaktivitet.

Går det an å være _for_ attraktiv?

Det tror jeg.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

20

• Goliath

11

• Mary Poppins

5

• DarkPink

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gratulerer med bra dame =P

Jeg oppfatter ironien :-P

Men jeg mener det: det er svært ubehagelig å være i nærheten av henne.

Skulle jeg godta å miste alle vennene?

Skrevet

Kan jo være du som er for mistenksom og tolker alt i ytter-punkter også.

Skrevet

Jeg oppfatter ironien :-P

Men jeg mener det: det er svært ubehagelig å være i nærheten av henne.

Skulle jeg godta å miste alle vennene?

Hvis du bare har venner som ikke tåler at du har fått deg bra dame, så er de vel ikke særlig mye å miste.

Ærlig talt, jeg kan ikke fatte at det skal bli problemer blant voksne mennesker ene og alene pga hvordan jenta ser ut. Er hun hjernedød, så forstår jeg dem godt, da ville jeg ha droppa dama, men hvis de bare er misunnelige fordi hun er pen, så går det nok over blant begge kjønne når de blir kjent og finner ut at hun er ok.

Skrevet

Kan jo være du som er for mistenksom og tolker alt i ytter-punkter også.

Dette er jo mange år siden, og jeg har prøvd å klandre meg selv. Hun selv sa "Du, jeg tror jeg alltid tiltrekker meg de verste folka!"

Skrevet

"Et eksempel fra gamle dager er en uhyre sjarmerende, intelligent, velstelt og vakker kvinne"

Hva mener du med "gamle dager"? Forteller du om en jente du ikke våget å være sammen med som ungdom?

Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil med innlegget. Men det virker som om du ikke klarer å glemme henne, og i stedet for å ergre deg over at du ikke våget å satse på henne, så legger du skylda på at hun var for vakker.

Skrevet

Hvis du bare har venner som ikke tåler at du har fått deg bra dame, så er de vel ikke særlig mye å miste.

Ærlig talt, jeg kan ikke fatte at det skal bli problemer blant voksne mennesker ene og alene pga hvordan jenta ser ut. Er hun hjernedød, så forstår jeg dem godt, da ville jeg ha droppa dama, men hvis de bare er misunnelige fordi hun er pen, så går det nok over blant begge kjønne når de blir kjent og finner ut at hun er ok.

Jeg vet det lyder overdrevet, og det er ikke korrekt for en mann å snakke om det. Det kan virke som jeg prøver å dekke over at jeg er forelsket og ikke får snøret i bånn ...

Knegg-knegg.

Men det er mange år siden, og jeg er temmelig voksen og har hatt mange partnere siden det.

Skrevet

Det som du har helt rett i (selv om de fleste andre her av en eller annen grunn ser ut til å ilegge deg andre motiver for å skrive det du gjør) er at en usedvanlig pen og sjarmerende dame uforskyldt vil kunne skape uheldige situasjoner og problemer.

Problemer og situasjoner som hennes nære venn, kjæreste eller tilsvarende, også vil kunne føle på kroppen.

Jeg har selv opplevd det mange ganger med flere ulike venner og kjærester, og forstår godt hva du mener.

Ikke minst kan fulle folk være svært vanskelig å ha med å gjøre, om dere er ute en tur på byen.

Og noen kjærester til mannlige kamerater har også vist seg vanskelige i ulike situasjoner.

Men heldigvis ser det ut til at tolleransen (i hvert fall blandt venner og bekjente) blir større etterhvert som de blir godt kjent med vedkommende det gjelder.

Desverre gjelder ikke det for de vilt fremmende man møter på byen.

Julebordtiden ute på byen er som regel absolutt verst.

Skrevet

"Et eksempel fra gamle dager er en uhyre sjarmerende, intelligent, velstelt og vakker kvinne"

Hva mener du med "gamle dager"? Forteller du om en jente du ikke våget å være sammen med som ungdom?

Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil med innlegget. Men det virker som om du ikke klarer å glemme henne, og i stedet for å ergre deg over at du ikke våget å satse på henne, så legger du skylda på at hun var for vakker.

Dette er i grunn ganske forutsigbart, selv fremmede vil rivalisere og påstå at jeg er skuffet og vonbroten over tapt kjærlighet :-)

Skrevet

Det som du har helt rett i (selv om de fleste andre her av en eller annen grunn ser ut til å ilegge deg andre motiver for å skrive det du gjør) er at en usedvanlig pen og sjarmerende dame uforskyldt vil kunne skape uheldige situasjoner og problemer.

Problemer og situasjoner som hennes nære venn, kjæreste eller tilsvarende, også vil kunne føle på kroppen.

Jeg har selv opplevd det mange ganger med flere ulike venner og kjærester, og forstår godt hva du mener.

Ikke minst kan fulle folk være svært vanskelig å ha med å gjøre, om dere er ute en tur på byen.

Og noen kjærester til mannlige kamerater har også vist seg vanskelige i ulike situasjoner.

Men heldigvis ser det ut til at tolleransen (i hvert fall blandt venner og bekjente) blir større etterhvert som de blir godt kjent med vedkommende det gjelder.

Den egentlige grunnen til å legge ut dette er akkurat som du skriver: å utløse de ytringene og mistankene om at jeg egentlig er en avvist og skuffet beiler :-)

Jeg er enig med deg og du har forstått meg helt.

Jeg kan selv i dag ringe henne og vi kan helt sikkert snakke et par timer i telefon. Hun er innen rekkevidde geografisk også, men jeg husker bare for godt, og jeg har sagt det til henne.

Skrevet

Dette er i grunn ganske forutsigbart, selv fremmede vil rivalisere og påstå at jeg er skuffet og vonbroten over tapt kjærlighet :-)

"Dette er i grunn ganske forutsigbart, selv fremmede vil rivalisere og påstå at jeg er skuffet og vonbroten over tapt kjærlighet :-) "

Det oser skuffelse av hovedinnlegget ditt, ja. Men hvor kom det inn at fremmede vil rivalisere? Om noen beundrer ei dame du er sammen med, så skal du bare være stolt!

Skrevet

De "vanskene" som pene damer opplever, veies da godt opp igjen av foredelene uansett.

Busser som stopper, kommer raskere frem i køa, etc.etc.

Skrevet

"Dette er i grunn ganske forutsigbart, selv fremmede vil rivalisere og påstå at jeg er skuffet og vonbroten over tapt kjærlighet :-) "

Det oser skuffelse av hovedinnlegget ditt, ja. Men hvor kom det inn at fremmede vil rivalisere? Om noen beundrer ei dame du er sammen med, så skal du bare være stolt!

Det er tydelig at hvis man vil bli oppfattet som usympatisk, så er det bare å skryte av sine erobringer. De som skryter vil alltid bli oppfattet som rivaler av de som ikke får, eller har fått "snøret i bånn". De som har penger og skryter av detr vil også virke usympatiske, selv om de bare er ærlige. Misunnelse og sjalusi sitter så dypt i mennesker at det ofte overskygger andre behov.

Skrevet

"Men heldigvis ser det ut til at tolleransen (i hvert fall blandt venner og bekjente) blir større etterhvert som de blir godt kjent med vedkommende det gjelder."

Kanskje rivalene må måle krefter og hensikter først? Vil hun ta mannen fra meg, eller... nei det ser ikke sånn ut ... osv.

:-)

Skrevet

Det er tydelig at hvis man vil bli oppfattet som usympatisk, så er det bare å skryte av sine erobringer. De som skryter vil alltid bli oppfattet som rivaler av de som ikke får, eller har fått "snøret i bånn". De som har penger og skryter av detr vil også virke usympatiske, selv om de bare er ærlige. Misunnelse og sjalusi sitter så dypt i mennesker at det ofte overskygger andre behov.

Så det du sier er at du ble oppfattet som usympatisk fordi du var sammen med ei lekker dame?

Jeg kjenner meg ikke igjen i den verdenen du beskriver. Om noen av mine venninner (eller andre jenter) huket tak i et lekkert mannebein, så oppfattet jeg dem ikke som usympatiske, men heldige.

Men det du beskriver er muligens en gutte-greie?

Skrevet

De "vanskene" som pene damer opplever, veies da godt opp igjen av foredelene uansett.

At vanskene smitter over på andre og forsurer en hyggelig kveld er ikke så moro.

Det er snakk om en _usedvanlig_ attraktiv kvinne, og usedvanlig ubehagelige situasjoner.

Det er når jeg/vi må tilkalle vakter for å få fred at det begynner å bli ubehagelig, og andre eller tredje gangen, da begynner det å bli lite hyggelig.

Skrevet

"Men heldigvis ser det ut til at tolleransen (i hvert fall blandt venner og bekjente) blir større etterhvert som de blir godt kjent med vedkommende det gjelder."

Kanskje rivalene må måle krefter og hensikter først? Vil hun ta mannen fra meg, eller... nei det ser ikke sånn ut ... osv.

:-)

Som regel hjelper det når de blir kjent med personen, og det er mulig fordi de da føler seg "tryggere" på vedkommende?

Men de burde vel heller vite om de kan føle seg trygg på mannen/kjæresten sin, og vektlegge det først og fremst? :-)

Skrevet

Selvfølgelig kan det ha sine fordeler, og jeg kan ikke se at det er noen som har skrevet noe annet her?

Men det var vel ikke det som trådstarter satte fokus på?

Skrevet

Så det du sier er at du ble oppfattet som usympatisk fordi du var sammen med ei lekker dame?

Jeg kjenner meg ikke igjen i den verdenen du beskriver. Om noen av mine venninner (eller andre jenter) huket tak i et lekkert mannebein, så oppfattet jeg dem ikke som usympatiske, men heldige.

Men det du beskriver er muligens en gutte-greie?

Kvinner oppførte seg faktisk verst det jeg kan huske.

Jeg skriver ikke "alle", men "mange nok". Bare en er nok for en kveld eller i en venneflokk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...