Gå til innhold

Flott gjort av Tyra Banks!

Gjest sånt skulle vi hatt mer av

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295558

"(VG Nett) Supermodell Tyra Banks (31) sminket på seg 160 ekstra kilo for å oppleve hvordan det er å være tykk."

Det var slett ikke verst! Sånn burde flere gjort, ikke bare kjendiser, men vanlige folk også. Burde vært en passende straff for dem som mobber andre for vekta å måtte gå minst en dag, (gjerne en uke!) med slik sminke og drakt. Jeg har ønsket mange ganger at de som mobber skal få oppleve hvordan det føles å være meg når de slenger dritt etter meg. Tipper de hadde fått seg en aha-opplevelse da!

Skrevet

Kjempebra :-)

Men er det virkelig slik i Norge at man blir mobbet av fremmede folk på gata pga fedme?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Men er det virkelig slik i Norge at man blir mobbet av fremmede folk på gata pga fedme?

Mobbet på den måten at man blir glodd stygt på, ganske så åpenlyst. Man blir hvisket om og pekt på, ledd av. Dette opplevde jeg mye av tidligere, når jeg veide 25 kg. mer. Blir møtt med en helt annen 'respekt' av fremmede nå en tidligere.

Skrevet

Mobbet på den måten at man blir glodd stygt på, ganske så åpenlyst. Man blir hvisket om og pekt på, ledd av. Dette opplevde jeg mye av tidligere, når jeg veide 25 kg. mer. Blir møtt med en helt annen 'respekt' av fremmede nå en tidligere.

Av seg selv også....:)

Skrevet

Åjada! Har opplevd mye av det, jeg. Ungdommer er definitivt verst, men eldre folk er heller ikke borte når det gjelder å kommentere folks utseende i negativ retning.

Det jeg frykter mest nå for tiden er kameramobiler. Jeg vil dessverre ikke bli forundret om det verserer bilder av meg på nettet som "noe av det styggeste som finnes". Det er ikke alle som spør om lov til å ta bilder av en før de trykker på knappen...

Skulle ønske det ble forbudt å trakassere folk for hvordan de ser ut. Det burde vært ett av punktene i den såkalte diskrimineringsloven.

Blir litt feil signatur på innlegget her, men jeg får holde fast ved den.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Av seg selv også....:)

Det er klart, selvbildet endrer seg i takt med kiloene. Noe av sammenhengen ligger nok også der.

Skrevet

Åjada! Har opplevd mye av det, jeg. Ungdommer er definitivt verst, men eldre folk er heller ikke borte når det gjelder å kommentere folks utseende i negativ retning.

Det jeg frykter mest nå for tiden er kameramobiler. Jeg vil dessverre ikke bli forundret om det verserer bilder av meg på nettet som "noe av det styggeste som finnes". Det er ikke alle som spør om lov til å ta bilder av en før de trykker på knappen...

Skulle ønske det ble forbudt å trakassere folk for hvordan de ser ut. Det burde vært ett av punktene i den såkalte diskrimineringsloven.

Selvtillitten har veldig mye å si da..

Jeg kan se veldig overvektige mennesker, som puster og kaver, med fett hår og lut rygg og oser "Jeg er feit og miserabel". Jeg innrømmer, at jeg i møte med noen sånne mennesker, har vemmes.

Jeg har også sett tilsvarende overvektige mennesker som kler seg fargerikt og flott, sminker seg, smiler til verden og går med ryggen rak, og jeg har tatt meg i å misunne dem.

Hvis du greier å trives i den kroppen du bor i, og ikke går ut døra med den tanken at det lurer ondsinnede mobilfotografer rundt hvert gatehjørne, så tror jeg du ville fått det veldig mye bedre =)

(Jeg vet at dette ikke er like enkelt gjort som sagt altså, men det må jobbes med)

Gjest Pussige greier du
Skrevet

Jeg kan se veldig overvektige mennesker, som puster og kaver, med fett hår og lut rygg og oser "Jeg er feit og miserabel". Jeg innrømmer, at jeg i møte med noen sånne mennesker, har vemmes.

Jeg har også sett tilsvarende overvektige mennesker som kler seg fargerikt og flott, sminker seg, smiler til verden og går med ryggen rak, og jeg har tatt meg i å misunne dem.

Hvis du greier å trives i den kroppen du bor i, og ikke går ut døra med den tanken at det lurer ondsinnede mobilfotografer rundt hvert gatehjørne, så tror jeg du ville fått det veldig mye bedre =)

(Jeg vet at dette ikke er like enkelt gjort som sagt altså, men det må jobbes med)

...så hvis du av en eller annen grunn ikke greier å være velkledd, smilende og ha masse selvtillit når du er overvektig - så er det lov å mobbe??

Gjest Pussige greier du
Skrevet

Det er klart, selvbildet endrer seg i takt med kiloene. Noe av sammenhengen ligger nok også der.

Den som tror at overvektige folk bare kan "skaffe seg" god selvtillit så stopper mobbingen vet lite om livet!!

Jeg har nok som oftest en holdning som tilsier god selvtillit, men opplever mobbing pga vekt likevel! Av alle slags mennesker, i jobbsammenheng, barn, ungdom, voksne - og som det er nevnt her fra før - spesielt eldre!!

Dessuten - det å ha god selvtillit er ikke noe du kan bestemme deg for! Hvis du har blitt mobbet gjennom år, noen kanskje hele livet, er det umulig (vil jeg påstå) og ha god selvtillit! Kanskje kan man øve seg opp til å virke som om man har det, men innerst inne er man nok VELDIG oppmerksom (og sårbar) på kroppen sin!

Skrevet

Et eksempel på det må være Pernille i Slankekrigen. Hun er jo kjempe flott. Nå har hun jp gåt ned endel, men var flott da hun kom også.

Skrevet

Et eksempel på det må være Pernille i Slankekrigen. Hun er jo kjempe flott. Nå har hun jp gåt ned endel, men var flott da hun kom også.

Ja, hun er veldig flott. Sarah Natasha Melbye synes jeg også er veldig pen, selv om hun ikke er _så_ kraftig. Og Queen Latihfa.

Skrevet

Den som tror at overvektige folk bare kan "skaffe seg" god selvtillit så stopper mobbingen vet lite om livet!!

Jeg har nok som oftest en holdning som tilsier god selvtillit, men opplever mobbing pga vekt likevel! Av alle slags mennesker, i jobbsammenheng, barn, ungdom, voksne - og som det er nevnt her fra før - spesielt eldre!!

Dessuten - det å ha god selvtillit er ikke noe du kan bestemme deg for! Hvis du har blitt mobbet gjennom år, noen kanskje hele livet, er det umulig (vil jeg påstå) og ha god selvtillit! Kanskje kan man øve seg opp til å virke som om man har det, men innerst inne er man nok VELDIG oppmerksom (og sårbar) på kroppen sin!

de får bedre og bedre selvtillit jo flere kilo man går ned - fordi folk gir en komplimenter og positiv oppmerksomhet - MEN, man kan likevel gå rundt og føle seg tykk -den følelsen sitter i lenge. Man "tror det ikke helt" at man har gått ned - man "fortjener" det kanskje ikke engang....

Skrevet

...så hvis du av en eller annen grunn ikke greier å være velkledd, smilende og ha masse selvtillit når du er overvektig - så er det lov å mobbe??

det er ALDRI lov å mobbe.

Skrevet

Det er helt utrolig hvor respektløse folk kan være!

Jeg har selv en venninne som er ganske kraftig og har opplevd forskjellsbehandling av oss to i f.eks. klesbutikker. Jeg fikk masse hjelp, mens hun omtrent ble oversett :-(

Skrevet

Har stått mye om programmet til Tyra i VG, og jeg har veldig lyst til å se alt dette. Noen som vet om dette kommer på norsk TV? (Eller om det går på norsk TV og jeg bare ikke har fått det med meg?)

Gjest Catta Maran
Skrevet

Ja, hun er veldig flott. Sarah Natasha Melbye synes jeg også er veldig pen, selv om hun ikke er _så_ kraftig. Og Queen Latihfa.

Hæ...Sarah Natasha Melbye ? Mener du at hun er kraftig?

Skrevet

Hæ...Sarah Natasha Melbye ? Mener du at hun er kraftig?

Nei, vet du.. det var hun ikke!

Jeg har alltid innbilt meg at hun er ganske så kraftig, og så ble jeg irritert av innlegget ditt (for det er alltid noen som skal kverulere på det jeg sier) og leita på google, og hun var visst temmelig slank på alle bildene...

Så jeg må rett og slett bare bøye meg i støvet.

Jeg fatter ikke hvor jeg har fått det fra! Var hun tykk før? =/

Gjest Catta Maran
Skrevet

Nei, vet du.. det var hun ikke!

Jeg har alltid innbilt meg at hun er ganske så kraftig, og så ble jeg irritert av innlegget ditt (for det er alltid noen som skal kverulere på det jeg sier) og leita på google, og hun var visst temmelig slank på alle bildene...

Så jeg må rett og slett bare bøye meg i støvet.

Jeg fatter ikke hvor jeg har fått det fra! Var hun tykk før? =/

:)

Tror ikke hun har vært kraftig, nei.

Men det er bra du ikke mener det i hvertfall:-)

Skrevet

:)

Tror ikke hun har vært kraftig, nei.

Men det er bra du ikke mener det i hvertfall:-)

Hehe, nei der tok jeg nok feil.

Men flott er hun hvertfall! =)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sier vel ikke rent lite om damas iq hvis hun tror det er det samme å bære på 100 nye kilo i noen timer, og det å jevnt over bli tykkere og tykkere, og dermed, i hvert fall i stor grad, vende kropp og musklatur til vekten.

De færreste går opp 100 kilo på den tiden Tyra Banks sminket seg feit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...