Gå til innhold

Tider på døgnet for trening.

Anbefalte innlegg

Gjest henne74
Skrevet

Jeg har store ambisjoner om å begynne å trene, men kommer meg aldri i gang. Jeg jobber nattevakt, og får ofte ikke sove før langt ut på dagen.

Det beste for meg hadde vært å trene om morgenen etter jeg er ferdig på jobb, er det noe som ikke er bra med det? Er det viktig å la kroppen hvile ut før en treningsøkt for å få bedre effekt?

Skrevet

De fleste andre trener jo på ettermiddagen etter en dag på jobb, da... så det bør vel ikke være noe galt i det.

Gjest aashild den tiende.
Skrevet

Jeg jobber dagtid, og jeg trener alltid rett etter jobb.

Det fungerer iallefall greit.

Gjest henne74
Skrevet

De fleste andre trener jo på ettermiddagen etter en dag på jobb, da... så det bør vel ikke være noe galt i det.

Takk for svar:-) Nei det er jo sant, tenkte kanskje litt mer på om kroppen er på at annet "stille", biologisk sett, så tidlig på morgenen.

Skrevet

Det sies at trening på morgenen har best effekt. Hvordan dette virker når man ikke har sover rett før vet jeg sannelig ikke.. Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem iallefall. Spis et lite måltid en times tid før joggingen og drikk vann. Etter joggingen spiser du frokost og legger deg til å sove. Høres deilig ut :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trenger gjerne etter nattjobbing, men det er enkelte ulemper med det:

1. Hvis du drikker mye under trening, noe du skal gjøre, kan du fort få problemer med at du våkner ofte fordi du må tisse.

2. Det er viktig å spise godt etter trening, men det er ikke spesielt lurt å trene, spise godt og så legge deg umiddelbart. Så det beste vil i så fall være om du er oppe et par timer etter inntatt måltid, noe som kan være hardt og ikke minst upraktisk.

3. Det er ikke alltid like lett å sovne kort tid etter en hard treningsøk.

Det blir ikke det samme som å trene etter jobben på ettermiddagen, fordi de færreste går fra jobb klokka 16:00, trener klokka 16:30, er ferdige med treninga klokka 17:30, og hopper til sengs klokka 19:00.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trenger gjerne etter nattjobbing, men det er enkelte ulemper med det:

1. Hvis du drikker mye under trening, noe du skal gjøre, kan du fort få problemer med at du våkner ofte fordi du må tisse.

2. Det er viktig å spise godt etter trening, men det er ikke spesielt lurt å trene, spise godt og så legge deg umiddelbart. Så det beste vil i så fall være om du er oppe et par timer etter inntatt måltid, noe som kan være hardt og ikke minst upraktisk.

3. Det er ikke alltid like lett å sovne kort tid etter en hard treningsøk.

Det blir ikke det samme som å trene etter jobben på ettermiddagen, fordi de færreste går fra jobb klokka 16:00, trener klokka 16:30, er ferdige med treninga klokka 17:30, og hopper til sengs klokka 19:00.

"Trenger" = trener.

En ting til: Når du trener er det meget viktig at du får nok søvn, så det er svært viktig at du sover liker mye om dagen som vanlige folk sover om natta.

Meget viktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...