Gjest Mareiken Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 har et visdomsord hengende som en plakat hos meg. Den begynner med "Du vet vel at du er verdifull..bla bla bla og så ender den med "for ingen annen er som DU" kan man si det? Eller er det mest riktig grammatisk å si "for ingen annen er som deg"? 0 Siter
Gjest har ikke ord Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 som deg, høres mest riktig ut 0 Siter
Atene Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg synes det høres riktig ut. "Som" begynner en bisetning, og det skal egentlig være "som du er", "du" er subjektet i bisetningen, og formen er derfor korrekt. 0 Siter
Gjest Mareiken Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Jeg synes det høres riktig ut. "Som" begynner en bisetning, og det skal egentlig være "som du er", "du" er subjektet i bisetningen, og formen er derfor korrekt. "da tenker ikke jeg som du" man man si det sånn? høres ikke det litt rart ut? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 "da tenker ikke jeg som du" man man si det sånn? høres ikke det litt rart ut? "Da tenker ikke jeg sånn som du gjør" sier du da så er problemet løst. ) 0 Siter
Atene Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 "Da tenker ikke jeg sånn som du gjør" sier du da så er problemet løst. ) Der kom du meg i forkjøpet... 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Tja..det kan vel diskuteres...hvis det hadde vært en vanlig setning, så hadde det vel vært grammatisk korrekt med "som deg". Men DU står med store bokstaver. DU er symbolet for den personen som leser ordtaket, det ville ikke hatt samme virkningen med DEG. DU er viktig, DU kan gjøre alt, ingen er viktigere enn DU. Derav de to første riktige, den tredje "feil". Men jeg vil tro det er slik det er ment, iallfall ville jeg tolket det slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.