Gå til innhold

hva betyr det når en epostadresse slutter på nu.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man har en epostadresse hvor det står: [email protected]

hva står nu for? er så vant til no, det er sikkert noe åpenbart, men jeg ser det bare ikke her og nå

kan noen hjelpe en blondine?

Fortsetter under...

Skrevet

Du har sikkert sett at andre land har andre endelser enn i norge. I norge er det .no, i sverige er det .se, osv-osv. Når du ser en adresse med .nu-endelse så er det fordi adressen egentlig tilhører Island of Niue..et knøttlite land med ca 2000 innbyggere. Det sier seg selv at det er mange mange ledige domenenavn å få her, mens i Norge begynner mange populære domenenavn å bli opptatt. Siden det likner sånn på .no er det mange nordmenn som derfor passer på å bestille et domenenavn fra Niue.

Som en kuriositet kan nevnes at øyas navn kommer av noe sånt som 'se, der er en kokosnøtt' på Niue-språket. :-) Neppe enorm maskinpark på denne øya.

Skrevet

Du har sikkert sett at andre land har andre endelser enn i norge. I norge er det .no, i sverige er det .se, osv-osv. Når du ser en adresse med .nu-endelse så er det fordi adressen egentlig tilhører Island of Niue..et knøttlite land med ca 2000 innbyggere. Det sier seg selv at det er mange mange ledige domenenavn å få her, mens i Norge begynner mange populære domenenavn å bli opptatt. Siden det likner sånn på .no er det mange nordmenn som derfor passer på å bestille et domenenavn fra Niue.

Som en kuriositet kan nevnes at øyas navn kommer av noe sånt som 'se, der er en kokosnøtt' på Niue-språket. :-) Neppe enorm maskinpark på denne øya.

Det er også en fri endelse.

F eks .no må derimot følges av et norsk foretaksnummer. Har du ikke foretaksnummer, så får du ikke kjøpe et. F eks de foreninger som har et nummer i Brønnysundregisteret må også oppgredere det til foretaksnummer.

Skrevet

ligger ikke den øya i stillehavet et sted, Nauru tenker jeg på.

Er det ikke litt problematisk å ha en slik endelse på epostadressen, da de fleste vil tenke at det slutter på no og sender det feil?

Skrevet

Det er også en fri endelse.

F eks .no må derimot følges av et norsk foretaksnummer. Har du ikke foretaksnummer, så får du ikke kjøpe et. F eks de foreninger som har et nummer i Brønnysundregisteret må også oppgredere det til foretaksnummer.

så hvis jeg ønsker en epostadresse som slutter på nu, ZA, SA eller MA for å være litt spesiell, hvordan går jeg frem for å få det?

Skrevet

ligger ikke den øya i stillehavet et sted, Nauru tenker jeg på.

Er det ikke litt problematisk å ha en slik endelse på epostadressen, da de fleste vil tenke at det slutter på no og sender det feil?

Øya ligger ikke langt fra New Zealand tror jeg.

Tror de fleste etterhvert er blitt vant til .nu-endelser, men enig, det er lett å overse i farta hvis man bare ser en URL på en buss eller noe annet reklamemateriell i farta som man i ettertid finner ut at man ville ha sjekka ut..

Annonse

Skrevet

så hvis jeg ønsker en epostadresse som slutter på nu, ZA, SA eller MA for å være litt spesiell, hvordan går jeg frem for å få det?

Du må kjøpe et domene, f eks

ingen.nu hos f eks www.enom.com

og leie et webhotell. Der oppretter du domenet med tilhørende e-postkasser.

Da kan du lage f eks

[email protected]

[email protected]

osv, og få e-post til dem.

Skrevet

Du må kjøpe et domene, f eks

ingen.nu hos f eks www.enom.com

og leie et webhotell. Der oppretter du domenet med tilhørende e-postkasser.

Da kan du lage f eks

[email protected]

[email protected]

osv, og få e-post til dem.

Er det snakk om store summer? har ingen umiddelbare planer om å gjøre det, men bare lurer på hvor mye folk er villig til å betale og streve for få en "sær" epostadresse

Skrevet

Er det snakk om store summer? har ingen umiddelbare planer om å gjøre det, men bare lurer på hvor mye folk er villig til å betale og streve for få en "sær" epostadresse

Billigste måte er vel 10-20 kr pr mnd i webhotellleie, og 9 US$ i årsavgift på domene.

Skrevet

Tja... min epostadresse slutter også på nu. Jeg har fått adresse gjennom domenet til svogeren min...

Det betyr ikke annet enn at folk har adresse gjennom et domene som er opprettet av privatpersoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...