Gå til innhold

Man kan ikke lure et ærlig menneske

Anbefalte innlegg

Skrevet

En utbetalingsblankett på 15.151 kr kommer til deg fra en offentlig etat. Du venter ingen penger.

Ville du løst den inn?

Ville du ant ugler i mosen?

Jeg kan røpe at det er en felle, og noen vil "ta" deg, men hvordan?

Gjest henne74
Skrevet

Hvilken offentlig etat legger ut feller på denne måten? For å oppnå hva?

Skrevet

Hvilken offentlig etat legger ut feller på denne måten? For å oppnå hva?

Godt spørsmål.

Skrevet

Jeg hadde ringt etaten og spurt hva beløpet gjaldt, før jeg gjorde noe mer.

Jeg fikk forresten et ukjendt beløp fra kommunen for et par år siden. Tok straks kontakt, selv om beløpet var heller lite. Det viste eg at det var etterbetaling av møøtegodtgjørsle fra ganske mange år tilbake. Revisor hadde oppdaget at det var brukt for lave satser. Jeg hadde nok bare vært på et møte eller to, for jeg var varamann i en nemnd.

Skrevet

Jeg hadde ringt etaten og spurt hva beløpet gjaldt, før jeg gjorde noe mer.

Jeg fikk forresten et ukjendt beløp fra kommunen for et par år siden. Tok straks kontakt, selv om beløpet var heller lite. Det viste eg at det var etterbetaling av møøtegodtgjørsle fra ganske mange år tilbake. Revisor hadde oppdaget at det var brukt for lave satser. Jeg hadde nok bare vært på et møte eller to, for jeg var varamann i en nemnd.

I noen saker opp gjennom åra har det vært laget falske utbetalingsblanketter som har vært sendt til intetanende ofre som hevn. Eksmenn er godt representert. Jeg mener at alle burde undersøke "gaver" som kommer drattende uventet. Er giroen falsk, blir den som prøver å løse den ut arrestert. Men er mottaker ærlig, så går det ikke, da vedkommende vil sjekke. For at det skal se ut som mottaker virkelig er ute etter å svindle, må det være en viss størrelse på beløpet. Ingen gidder dokumentfalsk for kr 44,95? :-)

Skrevet

Jeg hadde straks ringt etaten og fortalt at jeg hadde mottat noe som jeg lurte på hvorfor/om jeg skulle ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...