Gjest pinnestol Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kjære alle dere kloke hoder... Nå trenger jeg hjelp til å finne stoff om konsekvenser av at vold er utøvet mot små barn.. Vi skal skrive en prosjekt oppgave på skolen om vold og konsekvenser av vold i voksen alder.. Hva skjer med en person som har blitt utsatt for vold i barneårene. Hva blir de psykiske konsekvensene? "Velger" man å følge i sin far eller mors fotspor og selv slå eller utøve vold mot sine barn, eller går man til den andre ytterkanten og blir helt pasifist? Er det forskjell på konsekvenser hos kvinner og menn? Ja, dette er mange av de spørsmålene vi ønsker å finne noe informasjon om. Er det noen her inne som har selvopplevde historier de ønsker å dele med meg? Er svært takknemlig hvis noen har noen gode linker å dele med meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204803-prosjekt-oppgave-vold-avler-vold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jævlig sårt Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har selv vokst opp i et hjem med en voldelig far (alkoholiker)der både mor og barn fikk gjennomgå. Noen av søsknene (4) sliter litt psykisk. to har stiftet familie og har et godt beskyttende hjem uten vold. Ingen har blitt alkoholikere, men kan ta seg en heidundrende fest en gang i blant. Ingen blir voldelige i fylla. Det som var vondt og som ødela mye var at mor ikke innså at hun måtte ta med seg barna og dra selv etter noen ganger på krisesenteret forsto hun at hun måtte ta oss med å dra. Alle barna ble slått og dyttet pluss at vi måtte se på når far banket mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204803-prosjekt-oppgave-vold-avler-vold/#findComment-1468006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pinnestol Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har selv vokst opp i et hjem med en voldelig far (alkoholiker)der både mor og barn fikk gjennomgå. Noen av søsknene (4) sliter litt psykisk. to har stiftet familie og har et godt beskyttende hjem uten vold. Ingen har blitt alkoholikere, men kan ta seg en heidundrende fest en gang i blant. Ingen blir voldelige i fylla. Det som var vondt og som ødela mye var at mor ikke innså at hun måtte ta med seg barna og dra selv etter noen ganger på krisesenteret forsto hun at hun måtte ta oss med å dra. Alle barna ble slått og dyttet pluss at vi måtte se på når far banket mor. Var dette noe som skjedde fra dere var små og videre i litt større alder? Hvordan påvirket det deg som ungdom? Var du sint? Sint på far? sint på mor? Hvilket forhold har du i dag til dine forledre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204803-prosjekt-oppgave-vold-avler-vold/#findComment-1468014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jævlig sårt Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Var dette noe som skjedde fra dere var små og videre i litt større alder? Hvordan påvirket det deg som ungdom? Var du sint? Sint på far? sint på mor? Hvilket forhold har du i dag til dine forledre? Dette skjedde fra jeg var omtrent 10 år og jeg er ikke minst. Det var i ungdomstiden min at forholdet ble oppløst. Det var vondt å bryte opp og måtte si adjø til en rekke venner. Hadde heldigvis en del venner på tross av at de aldri kunne bli med hjem til oss. Det ble mye festing og jeg var tidlig ute med kjæreste og fast forhold. Jeg var vel sint på begge. De gangene jeg ikke kunne være med i gym på skolen pga synlige skader så var mor så dum at hun skrev melding om at jeg hadde slått meg. Merkelig at ingen lærere merket noe tenk fire barn og fire forskjellige lærere..minst! å ingen reagerer. Forholdet til far i dag er veldig dårlig,snakker litt sammen på telefon av og til. Far er fremdeles alkoholiker, men har gått ned til periodedranker da han begynner å "skrante" Mor har jeg et vanlig "normalt" forhold til. Tror og håper at barn i dagens samfunn blir lettere oppdaget nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204803-prosjekt-oppgave-vold-avler-vold/#findComment-1468050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pinnestol Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Dette skjedde fra jeg var omtrent 10 år og jeg er ikke minst. Det var i ungdomstiden min at forholdet ble oppløst. Det var vondt å bryte opp og måtte si adjø til en rekke venner. Hadde heldigvis en del venner på tross av at de aldri kunne bli med hjem til oss. Det ble mye festing og jeg var tidlig ute med kjæreste og fast forhold. Jeg var vel sint på begge. De gangene jeg ikke kunne være med i gym på skolen pga synlige skader så var mor så dum at hun skrev melding om at jeg hadde slått meg. Merkelig at ingen lærere merket noe tenk fire barn og fire forskjellige lærere..minst! å ingen reagerer. Forholdet til far i dag er veldig dårlig,snakker litt sammen på telefon av og til. Far er fremdeles alkoholiker, men har gått ned til periodedranker da han begynner å "skrante" Mor har jeg et vanlig "normalt" forhold til. Tror og håper at barn i dagens samfunn blir lettere oppdaget nå. Skjønner godt at du synes det er vanskelig, og det er nettopp dette jeg har lyst til å skrive om i oppgaven. Mngge klarer seg bra, slik som du, men jeg tror mange adopterer sine foreldres oppførsel og fører det videre til sine barn igjen. Også sitter man igjen med en hel genrasjon ulykkelige mennesker.. Noen går det riktig ille med, og de havner i den kriminelle runddans.. Det er ille at skolen ikke oppfatter og tar tak i slike ting. Det KAN jo ikke ha gått helt upåaktet hen med 4 barn i familien.. Det er bare ikke mulig... Tusen takk for at du svarer meg så fint på spørsmål;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204803-prosjekt-oppgave-vold-avler-vold/#findComment-1468139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.