Gå til innhold

Hva skjer med et menneske som blir mer knyttet til person som misbruker en?

Anbefalte innlegg

Gjest "veninna hennes"
Skrevet

Hvis en kvinne blir psykisk eller fysisk misbrukt av mannen sin. Han er aldri der for henne, gjør dumme ting. Er innvolvert i alvorlige kriminalsaker. Hun blir nesten innblandet selv, men klarer å komme seg unna

Hun sier at hun vil leve resten av livet med han, uten nærmest tanke for de alvorlige tingene han har begått mot henne og mot samfunnet.

Hva skjer i hodet til dette mennesket? blir man på et sett og vis psykotisk av å leve sammen med en slik person?

jeg kan bare ikke fatte det..

Hva skal til for at hun skal gi slipp på han og innse at han ikke er verdt hennes kjærlighet?

Skrevet

Det er mange kvinner som er sterkt knyttet til menn som misbruker og plager dem. Hvis man vil forstå denne problematikken , kan jeg anbefale en bok som heter; "Menn som hater kvinner - og kvinnene som elsker dem"

Her får man innblikk i dynamikken i slike forhold. det er ubegripelig for utenforstående, men det har en logikk. Det har lite å si om kvinnen er ressurssterk; hun kan like godt havne i et slikt forhold. Det er selvsagt mulig å komme ut av forholdet, men det kan ta ganske lang tid.

Jeg er en annen
Skrevet

Spørsmålet er vel snarere: Hva har skjedd med dette mennesket, som gjør at hun velger å knytte seg til en slik mann.

Gjest "veninna hennes"
Skrevet

Det er mange kvinner som er sterkt knyttet til menn som misbruker og plager dem. Hvis man vil forstå denne problematikken , kan jeg anbefale en bok som heter; "Menn som hater kvinner - og kvinnene som elsker dem"

Her får man innblikk i dynamikken i slike forhold. det er ubegripelig for utenforstående, men det har en logikk. Det har lite å si om kvinnen er ressurssterk; hun kan like godt havne i et slikt forhold. Det er selvsagt mulig å komme ut av forholdet, men det kan ta ganske lang tid.

takk for tipset. Skal se om jeg finner boka på biblioteket

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...