Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mange brukere som kan bruke nettet samtidig? Finnes det begrensninger på dette i de enkelte abonnementer? Jeg bor i et bofellesskap der vi er 6 stykker som vil ha tilgang til internett. Jeg leter og leter, men finner ikke noe svar. Noen som vet?

Skrevet

Dere kan være så mange dere vil - men da deler dere også overføringer -så det går tregere for hver som er på - men 6 stykker går sikkert bra om ikke alle sitter og laster ned musikk samtidig - - tror jeg ;.)

Skrevet

Dere kan være så mange dere vil - men da deler dere også overføringer -så det går tregere for hver som er på - men 6 stykker går sikkert bra om ikke alle sitter og laster ned musikk samtidig - - tror jeg ;.)

Ok, tusen takk for svar!

Skrevet

Det kommer an på hva slags bredbånd du har. Har du internett via kabel, så er det vel i utgangspunktet kun en hub/switch som følger med, hvorpå et visst antall brukere kan bruke nettet samtidig (hos UPC var det 3, husker jeg). Har du imidlertid ADSL og ruter (eller evt. en ruter koblet til et kabelmodem), så er det kun ant. ip-adresser som setter grensen (og det er flere enn du trenger).

Ellers er det som flisa sier: Alle brukere deler på den totale kapasiteten, så 5 brukere vil få 1/5 hver av kapasiteten (selvfølgelig avhengig av evt. nettverksoppsett).

"........................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Bredbåndet vårt er vi syv personer, fordelt på to leiligheter i samme hus som benytter. Funker flott! Men det kan kanskje lønne seg å velge en litt høyere hastighet enn man normalt ville gjort når man skal velge båndbredde. Når det er så mange som deler på det likevel blir ikke summen så stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...