Gå til innhold

Gulrøtter -- den andre siden av medaljen

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal spise for mye gulrøtter, men har glemt hvorfor. Er det noen som vet hvorfor?

Jeg ønsker, av ulike grunner, å spise en gulrot per dag. Er det ok?

Skrevet

Hvis du spiser for mye gulrøtter gjør fargestoffet at du blir gul i huden. Jeg gumlet gulrøtter en sommer for mange år siden og mener å huske jeg fikk et oransje-skjær i huden. Men et par gulrøtter om dagen er bare sunt - så bare spis du!

Skrevet

Hvis du spiser gulerøtter hver dag, vil du (svært sakte) bli transformert til en kanin. Det første du merker det på er tennene, deretter blir ørene lengre. Du krymper og får en god myk pels som blir hvit om vinteren. Og du kan hoppe veldig langt! :)

Skrevet

Hvis du spiser gulerøtter hver dag, vil du (svært sakte) bli transformert til en kanin. Det første du merker det på er tennene, deretter blir ørene lengre. Du krymper og får en god myk pels som blir hvit om vinteren. Og du kan hoppe veldig langt! :)

HO-HO !!!!!

Skrevet

Bra knask! - de kokte gulerøttene har litt høyere GI enn de rå - og de rå er i klasse Høy GI - ...om du skal følge en lavkarbodiett...ellers, - bare et! :)

Skrevet

Klart en gulrot om dagen er bra! En bunt også, sikkert.

Men skrell den/dem.

skorpionfisken
Skrevet

Selvfølgelig er det ok å spise en gulrot eller tre om dagen.

Det er som med alt annet, alt med måte. En kilo eller tre om dagen er for mye, og kan gi deg litt gulere hud uten at det egentlig er farlig. Dessuten må kilosvis med uansett hva man spiser regnes med i det daglige energiinntaket.

En jeg kjenner skulle slanke seg og hadde fått beskjed om at hun kunne spise så mye frukt og grønt hun ville. I tilegg til vanlig mager mat spiste hun ca et kilo gulrøtter og et kilo frukt om dagen, og skjønte ikke hvorfor hun ikke gikk ned i vekt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hvis du spiser for mye gulrøtter gjør fargestoffet at du blir gul i huden. Jeg gumlet gulrøtter en sommer for mange år siden og mener å huske jeg fikk et oransje-skjær i huden. Men et par gulrøtter om dagen er bare sunt - så bare spis du!

fuglen vår elsket gulerøtter. Hun fikk oransje bæsj, ble oransje over nebbet og fikk oransjeskjær på hviten på øynene

Gjest papirtiger
Skrevet

Hahaha :)

Jeg er en annen
Skrevet

:)

mil1365380270
Skrevet

Jesus Maria Josefine! Jeg er tidligere røyker. No more carrots for meg.

Har kuttet litt ned på gulrøttene jeg også :-)

Skrevet

Relativt mye sukker i den.

Det verste er at du kan få rykninger i nesa og lengre ører.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...