gripp Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Ja, da folkens, kan dere glede dere over valgseieren for de røde og forberede dere på 6% boligrente. Mens de blå gav oss en rentereduksjon av stor betydning for arbeidsfolk i landet, gir de røde oss det motsatte. En økning på 3%-poeng betyr at du må ut med et par tusenlapper i måneden ekstra, hvis du har lån på en mill. Ikke så mye for deg og meg, men mye for de som har minst. Selvsagt vet alle at renten trolig hadde steget uavhengig av regjering, men det spiller liten rolle. Frykten for sosialistenes tøylesløse pengebruk bidrar til renteøkning. Neste valgkamp blir morsom når man sammenligner renteutviklingen under de to siste regjeringene. I tillegg kommer selvsagt skatteøkninger og en alminnelig forjævlisering av folks hverdag. ... Opptøyene i Paris har vi jo lenge spådd her på DOL. Vi høster nå resultatene av en innvandringspolitikk helt ute av kontroll og konsekvensene kommer med usvikelig sikkerhet. Kanskje roer det seg denne gangen..og kanskje neste gang. Men før eller siden mister man kontroller og opptøyene sprer seg til andre land og andre byer. Oslo også, om noen år. Garantert. Det som er usikkert er hvordan de europeiske regjeringer vil agere overfor denne trusselen. Man kan sette hardt mot hardt og risikere borgerkriglignende tilstander. Eller man kan vende det andre kinnet til. Opprørene er så langt ren fanskap. Men det skjer i et politisk vakum, og snart vil noen gi dem et politisk innhold og et politisk uttrykk..ekstrem islamisme. Uansett hva man gjør, om de møtes med knyttneve eller ustrakt hånd, vil man trolig bli tvunget til å opprette islamske enklaver i de europeiske landene, men en form for selvstyre, egne politiskstyrker etc. Det interessante er hvor raskt det går, ikke *om* det skjer. ...... Ellers starter julebordssesongen snart. Hva skal dol's piker ha på seg i år? Truseløst kort? Langt? Tilknappet? Utringet? Satin? Eller kanskje bunad? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Den renteøkningen hadde kommet likevel den. Det er vår låneiver som hauser opp boligmarkedet og forbruket vårt som har ført til at de må sette opp rentene. Det blir en spiral, vi har lave renter og låner mer, vi forbruker mer fordi vi låner mer. Eneste måten å dempe låneiveren vår som oppheter forbrukermarkedet er å sette opp renta. Tragisk, for det styrker også krona sånn at eksportindustrien får problemer. 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Alt det andre du skrev er sikkert både viktig og interessant, men jeg har altså valgt å fordype meg i det meget viktige spørsmålet om antrekk på julebord (som da også har opptatt meg en stund). Det blir kjoler på begge julebordene - det ene noe a la den lille sorte med passende assessoires og høye hæler vil jeg tro, på det andre min grandiøse røde, fotside som underlig nok gir fiolinfigur. Og: lekkert undertøy under begge såklart. Men det vet selvsagt bare jeg, man er naturligvis tekkelig. Enn du? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Den renteøkningen hadde kommet likevel den. Det er vår låneiver som hauser opp boligmarkedet og forbruket vårt som har ført til at de må sette opp rentene. Det blir en spiral, vi har lave renter og låner mer, vi forbruker mer fordi vi låner mer. Eneste måten å dempe låneiveren vår som oppheter forbrukermarkedet er å sette opp renta. Tragisk, for det styrker også krona sånn at eksportindustrien får problemer. Renteøkningen hadde kommet, det svinger alltid. Men den hadde ikke kommet så fort. Og jo lenger det går, jo flere tusenlapper spart. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Renteøkningen hadde kommet, det svinger alltid. Men den hadde ikke kommet så fort. Og jo lenger det går, jo flere tusenlapper spart. Jo den hadde nok det. Bondevikregjeringens statsbudsjett la opp til at vi skulle få enda mer penger mellom hendene i skattelettelser, så Gjerdrem hadde nok gjort akkurat det samme på rentemøtet nå om Bondevik ennå hadde vært ved rattet. Det er forbrukernes forbruk som bekymrer, og vi ville ikke brukt mindre penger under Bondevik enn vi gjør nå. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 ja, den nye regjeringen er tragisk! Renteøkning hadde vi nok fått, men ikke i den farten som vi kommer til å få nå 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Alt det andre du skrev er sikkert både viktig og interessant, men jeg har altså valgt å fordype meg i det meget viktige spørsmålet om antrekk på julebord (som da også har opptatt meg en stund). Det blir kjoler på begge julebordene - det ene noe a la den lille sorte med passende assessoires og høye hæler vil jeg tro, på det andre min grandiøse røde, fotside som underlig nok gir fiolinfigur. Og: lekkert undertøy under begge såklart. Men det vet selvsagt bare jeg, man er naturligvis tekkelig. Enn du? Det høres ut som du med sikker stil kommer gjennom sesongen. Det er vel slik at den sorte med accessories er noe mer rampete enn den røde, side? Jeg antar derfor at du velger antrekk ut fra dagsform og/eller taffelets "setting". For oss herrer er saken ganske mye enklere. Jeg er et sett med dresser som jeg kan velge fra og da blir det hele svært så ukomplisert. Valg av slips er i grunnen det vanskelige. Skal man ta favorittslipset selv om det er impregnert med ulike årsgamle rester mat og drikke? Eller skal man ta et av de nye selv om det ikke heeelt matcher skjorten? Eller skal man kjøpe nytt? For herrer er altså valg av skjorte og slips det vanskeligste. Man kan velge helt hvit skjorte naturligvis, og da blir også slipsvalget enklere. Men jeg synes at litt farve på skjorten er ok ved julebord, og da dukker slipsproblemet opp med full kraft. For øvrig unngår jeg julebord i størst mulig utstrekning og avgrenser dem til de rene pliktmessige tilstelsninger. Det blir mange nok. Dessuten vil jeg også i år oppfordre de som har ansvar for julebord til å passe på å få med et skikkelig utvalg av sjømat...og med det mener jeg ikke røkelaks. Fårekjøtt er jo snadder, men jeg orker fan ikke mer av de pølsene, medisterbollene eller hva det heter, svineribbe osv osv. 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Jo den hadde nok det. Bondevikregjeringens statsbudsjett la opp til at vi skulle få enda mer penger mellom hendene i skattelettelser, så Gjerdrem hadde nok gjort akkurat det samme på rentemøtet nå om Bondevik ennå hadde vært ved rattet. Det er forbrukernes forbruk som bekymrer, og vi ville ikke brukt mindre penger under Bondevik enn vi gjør nå. Det kan jo Jensemann prøve å si i valgkampen om fire år. Når renteutviklingen under Bonden og under Jens sammenlignes, nytter det ikke å prate seg bort fra realitetene. 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 ja, den nye regjeringen er tragisk! Renteøkning hadde vi nok fått, men ikke i den farten som vi kommer til å få nå De vant valget på at de "skulle ta fra de rike"(!). Når ler de rike og fattigfolk må betale. Taket for egenandeler kan kanskje bli redusert med 300 kroner, men renteutgiftene for folk øker med 20.000. Præhæhæ... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jo den hadde nok det. Bondevikregjeringens statsbudsjett la opp til at vi skulle få enda mer penger mellom hendene i skattelettelser, så Gjerdrem hadde nok gjort akkurat det samme på rentemøtet nå om Bondevik ennå hadde vært ved rattet. Det er forbrukernes forbruk som bekymrer, og vi ville ikke brukt mindre penger under Bondevik enn vi gjør nå. Da spår du annerledes enn de fleste økonomene, men det kan jo være du har rett for det :-) Men jeg tror nok ikke regjeringsskiftet stopper kjøpelysten. På åttitallet hadde vi jo en tilsvarende situasjon med AP. Folk lånte og kjøpte som gale og renten spratt i været. Sammen med skatteøkningene brakte dette mange folk til økonomisk ruin. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 De vant valget på at de "skulle ta fra de rike"(!). Når ler de rike og fattigfolk må betale. Taket for egenandeler kan kanskje bli redusert med 300 kroner, men renteutgiftene for folk øker med 20.000. Præhæhæ... Det som irriterer meg mer er at kjente har stemt på disse partiene og da jeg har spurt dem om hvorfor, viser det seg at de ikke er kjent med alle sakene en gang! De vet gjerne bare 1 ting og liker det. DET irriterer meg. 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Det høres ut som du med sikker stil kommer gjennom sesongen. Det er vel slik at den sorte med accessories er noe mer rampete enn den røde, side? Jeg antar derfor at du velger antrekk ut fra dagsform og/eller taffelets "setting". For oss herrer er saken ganske mye enklere. Jeg er et sett med dresser som jeg kan velge fra og da blir det hele svært så ukomplisert. Valg av slips er i grunnen det vanskelige. Skal man ta favorittslipset selv om det er impregnert med ulike årsgamle rester mat og drikke? Eller skal man ta et av de nye selv om det ikke heeelt matcher skjorten? Eller skal man kjøpe nytt? For herrer er altså valg av skjorte og slips det vanskeligste. Man kan velge helt hvit skjorte naturligvis, og da blir også slipsvalget enklere. Men jeg synes at litt farve på skjorten er ok ved julebord, og da dukker slipsproblemet opp med full kraft. For øvrig unngår jeg julebord i størst mulig utstrekning og avgrenser dem til de rene pliktmessige tilstelsninger. Det blir mange nok. Dessuten vil jeg også i år oppfordre de som har ansvar for julebord til å passe på å få med et skikkelig utvalg av sjømat...og med det mener jeg ikke røkelaks. Fårekjøtt er jo snadder, men jeg orker fan ikke mer av de pølsene, medisterbollene eller hva det heter, svineribbe osv osv. Nei, omvendt: Den røde er rå. Den sorte mer standard tror jeg, og nettopp derfor er jeg i tvil. Kan hende det blir noe helt annet. Men den røde altså... aiai, tro meg. Skjorter og slips... jeg ser dilemmaet. Men så lenge du ikke velger 'festlige' slips med moromotiv, stoler jeg på at du og evt med bistand fra din bedre haldel, loser deg stødig gjennom problematikken. Ellers er vi som vanlig rørende enige når det gjelder julemat. 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Nei, omvendt: Den røde er rå. Den sorte mer standard tror jeg, og nettopp derfor er jeg i tvil. Kan hende det blir noe helt annet. Men den røde altså... aiai, tro meg. Skjorter og slips... jeg ser dilemmaet. Men så lenge du ikke velger 'festlige' slips med moromotiv, stoler jeg på at du og evt med bistand fra din bedre haldel, loser deg stødig gjennom problematikken. Ellers er vi som vanlig rørende enige når det gjelder julemat. Forresten...ville du være brydd med å booke meg inn på ballkortet ditt? Jeg kunne tenke meg en tett runde på dansegulvet til tjaa.. "wonderful tonight", med han Clapton du vet. Sånn rundt kl. ett? 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Det som irriterer meg mer er at kjente har stemt på disse partiene og da jeg har spurt dem om hvorfor, viser det seg at de ikke er kjent med alle sakene en gang! De vet gjerne bare 1 ting og liker det. DET irriterer meg. Det gjelder vel de fleste partier. Det er demokratiets dilemma. Alternativene er dårligere. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Nei, omvendt: Den røde er rå. Den sorte mer standard tror jeg, og nettopp derfor er jeg i tvil. Kan hende det blir noe helt annet. Men den røde altså... aiai, tro meg. Skjorter og slips... jeg ser dilemmaet. Men så lenge du ikke velger 'festlige' slips med moromotiv, stoler jeg på at du og evt med bistand fra din bedre haldel, loser deg stødig gjennom problematikken. Ellers er vi som vanlig rørende enige når det gjelder julemat. Ja, har du rød kjole på julebordet tiltrekker du deg mer oppmerksomhet. Med svart kjole forsvinner du mer i mengden. Jeg brukte rød kjole sist gang, og fikk noen blikk. Sist min mor brukte rød kjole, ropte dj-en ut i høytaleren: "se den flotte damen med den røde kjolen", da hun kom inn i rommet:) 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Ja, har du rød kjole på julebordet tiltrekker du deg mer oppmerksomhet. Med svart kjole forsvinner du mer i mengden. Jeg brukte rød kjole sist gang, og fikk noen blikk. Sist min mor brukte rød kjole, ropte dj-en ut i høytaleren: "se den flotte damen med den røde kjolen", da hun kom inn i rommet:) Du kan nok ha rett i det, menneh...så er det bare slik da, at favn aldri forsvinner i mengden, uansett antrekk. See? 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Forresten...ville du være brydd med å booke meg inn på ballkortet ditt? Jeg kunne tenke meg en tett runde på dansegulvet til tjaa.. "wonderful tonight", med han Clapton du vet. Sånn rundt kl. ett? Nå var du heldig, jeg fikk akkurat presset deg inn på siste ledige plass. Hehe neida, her er rikelig med plass så langt. Og klokken ett er for øvrig perfekt. Jeg er ikke tilhenger av å delta så lenge som mulig ved slike tilstelninger. For mange er det nemlig en glidende, og ikke så elegant overgang, mellom stil/muntrasjoner/rosetter i kinnene og pynt i oppløsning/høye stemmer/svette, oppløste ansikter og utidig tukling. Det gjelder å ta til retretten mens man ennå har kontakt med kurvens topp PS: Jeg rødmer for øvrig litt av mitt eget fokus på festiviteter der det øvrige dol-klientellet med stort alvor diskuterer renter mm. Jaja. 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Du kan nok ha rett i det, menneh...så er det bare slik da, at favn aldri forsvinner i mengden, uansett antrekk. See? ahhhh....da burde hun kanskje brukt svart kjole for å dempe det litt ned;) 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Nei, omvendt: Den røde er rå. Den sorte mer standard tror jeg, og nettopp derfor er jeg i tvil. Kan hende det blir noe helt annet. Men den røde altså... aiai, tro meg. Skjorter og slips... jeg ser dilemmaet. Men så lenge du ikke velger 'festlige' slips med moromotiv, stoler jeg på at du og evt med bistand fra din bedre haldel, loser deg stødig gjennom problematikken. Ellers er vi som vanlig rørende enige når det gjelder julemat. Trodde ikke du ville bli samenlignet med en Frp'er!? hehe http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/44/448/448347/slottsmiddag_sivXcopy.jpg flott! 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Ja, har du rød kjole på julebordet tiltrekker du deg mer oppmerksomhet. Med svart kjole forsvinner du mer i mengden. Jeg brukte rød kjole sist gang, og fikk noen blikk. Sist min mor brukte rød kjole, ropte dj-en ut i høytaleren: "se den flotte damen med den røde kjolen", da hun kom inn i rommet:) Rødt er flott, men selvsagt, det kan bli for voldsomt. Her er et eksempel på det (synes jeg, men smak og behag osv): http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/03/448347.html?i=3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.