Gå til innhold

Litt forskjellig, renter og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå var du heldig, jeg fikk akkurat presset deg inn på siste ledige plass. Hehe neida, her er rikelig med plass så langt.

Og klokken ett er for øvrig perfekt. Jeg er ikke tilhenger av å delta så lenge som mulig ved slike tilstelninger. For mange er det nemlig en glidende, og ikke så elegant overgang, mellom stil/muntrasjoner/rosetter i kinnene og pynt i oppløsning/høye stemmer/svette, oppløste ansikter og utidig tukling.

Det gjelder å ta til retretten mens man ennå har kontakt med kurvens topp :)

PS: Jeg rødmer for øvrig litt av mitt eget fokus på festiviteter der det øvrige dol-klientellet med stort alvor diskuterer renter mm. Jaja.

Ja, formkurven er ofte dalende etter kl. 1, så tidspunktet var ikke tilfeldig. Jeg er jo ikke typen til å tafse, men om du tillater, jeg vil på ingen måte etterlate tvil om hvilket behag jeg finner i seansen.

Når det gjelder renter, har vi vel lang tradisjon her på dol for å kunne kombinere både fest (julebord) og morro (renter) på en sømløs måte. Så hvis du rødmer av det, har du lite å skjemmes av :-)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

23

• gripp

19

• flisa

15

• Goliath

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

den kjolen kunne vært fin hvis det var en solbrun, brunette som hadde gått med den. Det kommer jo veldig ann på hvem som bærer kjolen

Det er sant. Blondiner kan med fordel dempe uttrykket, hvis du skjønner hva jeg mener. Det kan ellers lett tippe over i det vulgære/overdramatiske.

Skrevet

Ja, formkurven er ofte dalende etter kl. 1, så tidspunktet var ikke tilfeldig. Jeg er jo ikke typen til å tafse, men om du tillater, jeg vil på ingen måte etterlate tvil om hvilket behag jeg finner i seansen.

Når det gjelder renter, har vi vel lang tradisjon her på dol for å kunne kombinere både fest (julebord) og morro (renter) på en sømløs måte. Så hvis du rødmer av det, har du lite å skjemmes av :-)

Det skal nok gå greit, kjære.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det er sant. Blondiner kan med fordel dempe uttrykket, hvis du skjønner hva jeg mener. Det kan ellers lett tippe over i det vulgære/overdramatiske.

helt enig. Rød kan være fint på en blondine, men det kan også være "risikabelt"

Skrevet

Lite interessant sammenligning for deg kanskje men Bondevik og co ga meg en rentenedgang på 100 kr pr mnd samtidig som de forandret blåreseptordningen slik at utgiftene mine steg fra 200 til 2000 kr pr mnd.

Dessuten forandret de bostøtta slik at færre får bostøtte og de som fremdeles har, får mye mindre enn før.

Så at Bondevik har tatt vare på de som trenger det er bullshit, han tok bare vare på de som hadde mest fra før. Også hjemmehjelpsordninger er redusert, de siste de gjorde var å la eldre folk få 1,5 timer hver tredje uke.

Så en renteøkning som uansett ville kommet synes jeg ikke det er noen grunn til å klage på.

Skrevet

ja, det er fint når brunetter bruker rødt. Og enda finere hvis de er litt solbrune.

A propos, godt forslag til farge på sjal/bolero el.l. (med rød kjole altså)? Dette har jeg spurt om før på dol, men...

Svart blir for spansk og dramatisk liksom og det er definitivt ikke meg. Hvitt for hardt. Rødt blir for mye rødt, tror jeg.

Kremfarget? Lys blått? Lys grønt? En lillatone?

Jeg må uansett ha noe som dekker skuldrene til en viss grad.

*veldig bekymret* ;-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

A propos, godt forslag til farge på sjal/bolero el.l. (med rød kjole altså)? Dette har jeg spurt om før på dol, men...

Svart blir for spansk og dramatisk liksom og det er definitivt ikke meg. Hvitt for hardt. Rødt blir for mye rødt, tror jeg.

*veldig bekymret* ;-)

den var vanskelig. Må tenke litt på den

Gjest mirakel*2?
Skrevet

*veldig bekymret* ;-)

Hvilken farge har du på håret, er du lys eller mørk i huden, hvilken rødfarge er det?

Skrevet

Lite interessant sammenligning for deg kanskje men Bondevik og co ga meg en rentenedgang på 100 kr pr mnd samtidig som de forandret blåreseptordningen slik at utgiftene mine steg fra 200 til 2000 kr pr mnd.

Dessuten forandret de bostøtta slik at færre får bostøtte og de som fremdeles har, får mye mindre enn før.

Så at Bondevik har tatt vare på de som trenger det er bullshit, han tok bare vare på de som hadde mest fra før. Også hjemmehjelpsordninger er redusert, de siste de gjorde var å la eldre folk få 1,5 timer hver tredje uke.

Så en renteøkning som uansett ville kommet synes jeg ikke det er noen grunn til å klage på.

Jeg kan være enig i at det ble tatt noen grep som hadde uheldige konsekvenser for fattigfolk og som neppe veide særlig tungt i budsjettbalansen.

Men man kan ikke se isolert på slike saker. Samfunnets evne til å bedrive understøttelse avhenger av vekst og effektivitet i økonomien. Økte skatter og økte renter motvirker effektivitet og vekst..og følgelig evnen til å holde velferden på et høyt nivå.

Jeg antar du er enig i dette.

Skrevet

Hvilken farge har du på håret, er du lys eller mørk i huden, hvilken rødfarge er det?

Pt brunette/litt rødlig, middels lys hud, kjole dyp julerød (verken nisserød eller vinrød).

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Pt brunette/litt rødlig, middels lys hud, kjole dyp julerød (verken nisserød eller vinrød).

hvilken type stoff er det på kjolen? Glatt og blank eller matt?

Skrevet

he-he....et alvorlig og samtidig morsomt innlegg - med stor grad av kynisk sannhet, og en ikke usansynlig utviklingsvisjon.

Har ikke lest svarene du har fått enda, men regner med at du klarte å provosere noen med dette:-)

Meg provoserer det ikke, og det er vel heller ikke uventet da jeg deler dine kritiske syn på den utvikling som har foregått de siste titalls år - og politikerenes manglende evne til realisme og konsekvensanalyse, i tillegg til ren og skjær feighet.

Skrevet

*veldig bekymret* ;-)

sølv eller gull -alt etter hva du kler (varme eller kalde farger)

http://www.thevintagediva.com/images/Scarf-Silk-SDF03_b-Silver.jpg

http://www.thevintagediva.com/sitebuilder/images/Shawl-102297-NV-360x300.jpg

http://www.thevintagediva.com/sitebuilder/images/Shawl-81314-NV-398x300.jpg

Skrevet

hvilken type stoff er det på kjolen? Glatt og blank eller matt?

Blondert, men hyperenkel i snitt.

Men du, hva skal du iføre deg under julens festligheter? Lys, mørk, rødhåret...?

Skrevet

Du glemte en liten ting, og det er økningen i matmomsen.

Et aldri så lite "tiltak" som først og fremst rammer familier og/eller de med dårlig råd fra før.....

De rike merker nok neppe dette på restaurantregningen uansett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...