Gå til innhold

Litt forskjellig, renter og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, det var fine sjal og forsåvidt både god og original ide, men det blir altfor voldsomt til denne røde kjolen.

Om jeg kler varmt eller kaldt, er jeg jammen meg ikke sikker på for tiden... nytt hår...

Hva med deg og ditt juleantrekk? Du er jo ekspert på deg selv og farger til deg. Gjerne illustrerende foto, takk! :)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

23

• gripp

19

• flisa

15

• Goliath

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

he-he....et alvorlig og samtidig morsomt innlegg - med stor grad av kynisk sannhet, og en ikke usansynlig utviklingsvisjon.

Har ikke lest svarene du har fått enda, men regner med at du klarte å provosere noen med dette:-)

Meg provoserer det ikke, og det er vel heller ikke uventet da jeg deler dine kritiske syn på den utvikling som har foregått de siste titalls år - og politikerenes manglende evne til realisme og konsekvensanalyse, i tillegg til ren og skjær feighet.

Njaaa...vi rotet oss vel bort i julebordforberedelser egentlig. Og det er jo viktig nok.

Men opptøyene er veldig alvorlige. Dette er begynnelsen på en negativ utvikling for Europa..og det hele vil åpenbart ende i krig eller krigslignende tilstander, ikke bare i Frankrike, men i mange land over hele Europa.

Det hele bunner i en tragisk innvandringspolitikk og den fundamentale misforståelse av muslimer vil adoptere våre verdier og vår kultur bare de får bo her en stund, og får øynene opp for det verdslige demokratiets velsignelser.

Historien forteller at muslimer aldri har kunnet leve i fred med folk av andre religioner...aldri, noe sted. Så snart de når kritisk masse, er helvete løs.

I tiden fremover vil vi se dette bekreftet nok en gang.

...

Et av de største paradokser er hvordan kvinner som har stått på barikadene og slåss for kvinners rettigheter, omfavner og beskytter denne patriarkalske pest som jo i stor grad baserer seg på grov undertrykkelse av kvinner.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Blondert, men hyperenkel i snitt.

Men du, hva skal du iføre deg under julens festligheter? Lys, mørk, rødhåret...?

Jeg har mørkebrunt hår. Jeg tenkte kanskje en rødlig kjole, eller en brun kjole med glatt stoff (det tror jeg kan bli fint med riktig tilbehør til)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hm, det var fine sjal og forsåvidt både god og original ide, men det blir altfor voldsomt til denne røde kjolen.

Om jeg kler varmt eller kaldt, er jeg jammen meg ikke sikker på for tiden... nytt hår...

Hva med deg og ditt juleantrekk? Du er jo ekspert på deg selv og farger til deg. Gjerne illustrerende foto, takk! :)

tror ikke disse sjalene passer til din kjole slik jeg ser den for meg.

Skrevet

Jeg kikket litt på de sidene, endel fint, har nemlig sans for barokk iblandet minimalsime og jeans-stil.

Har du handlet der noen gang?

Skrevet

tror ikke disse sjalene passer til din kjole slik jeg ser den for meg.

Riktig, det må være noe superenkelt.

Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår. Jeg tenkte kanskje en rødlig kjole, eller en brun kjole med glatt stoff (det tror jeg kan bli fint med riktig tilbehør til)

Ah, høres griselekkert ut! :)

Skrevet

Njaaa...vi rotet oss vel bort i julebordforberedelser egentlig. Og det er jo viktig nok.

Men opptøyene er veldig alvorlige. Dette er begynnelsen på en negativ utvikling for Europa..og det hele vil åpenbart ende i krig eller krigslignende tilstander, ikke bare i Frankrike, men i mange land over hele Europa.

Det hele bunner i en tragisk innvandringspolitikk og den fundamentale misforståelse av muslimer vil adoptere våre verdier og vår kultur bare de får bo her en stund, og får øynene opp for det verdslige demokratiets velsignelser.

Historien forteller at muslimer aldri har kunnet leve i fred med folk av andre religioner...aldri, noe sted. Så snart de når kritisk masse, er helvete løs.

...

Et av de største paradokser er hvordan kvinner som har stått på barikadene og slåss for kvinners rettigheter, omfavner og beskytter denne patriarkalske pest som jo i stor grad baserer seg på grov undertrykkelse av kvinner.

Det "spennende" her, og noe jeg tror alt for mange glemmer å tenke på (deg untatt), er den kulturelle og religiøse samhørighet som finnes blant mange av de ulike innvandringsmiljøene europa over.

Hvilket betyr at det mest sansynlige utviklingsmønster IKKE er at tilsvarende vil kunne skje i Norge når vi isolert sett kommer så langt i gettoutviklingen som Frankrike har gjort - MEN at det vil skje vesentlig raskere ved at dette vil smitte over fra Frankrike til store deler av Europa (Norge inkludert) vesentlig raskere enn vi aner.

Jeg tror vi nå ser begynnelsen på en enorm konflikt som vil likne på de konflikter som allerede finnes i en rekke land der muslimene har en viss størrelse (kritisk masse om du vil) sett i forhold til innbyggertallet totalt sett.

Eksemplene er svært mange, og ikke unntak men heller regelen.

Skrevet

Jeg kikket litt på de sidene, endel fint, har nemlig sans for barokk iblandet minimalsime og jeans-stil.

Har du handlet der noen gang?

Jeg nei? - bruker ikke penger på tant og fjas jeg :)

Skrevet

Jeg går ikke på julebord :)

Skrevet

...

"Et av de største paradokser er hvordan kvinner som har stått på barikadene og slåss for kvinners rettigheter, omfavner og beskytter denne patriarkalske pest som jo i stor grad baserer seg på grov undertrykkelse av kvinner.

"

Ja, det er det mest mystiske av alt.

Skrevet

Det "spennende" her, og noe jeg tror alt for mange glemmer å tenke på (deg untatt), er den kulturelle og religiøse samhørighet som finnes blant mange av de ulike innvandringsmiljøene europa over.

Hvilket betyr at det mest sansynlige utviklingsmønster IKKE er at tilsvarende vil kunne skje i Norge når vi isolert sett kommer så langt i gettoutviklingen som Frankrike har gjort - MEN at det vil skje vesentlig raskere ved at dette vil smitte over fra Frankrike til store deler av Europa (Norge inkludert) vesentlig raskere enn vi aner.

Jeg tror vi nå ser begynnelsen på en enorm konflikt som vil likne på de konflikter som allerede finnes i en rekke land der muslimene har en viss størrelse (kritisk masse om du vil) sett i forhold til innbyggertallet totalt sett.

Kanskje man like godt skulle konvertert - jeg mener, vi vendte oss fort til røykeloven også .)

Skrevet

Kanskje man like godt skulle konvertert - jeg mener, vi vendte oss fort til røykeloven også .)

Skrevet

Du glemte en liten ting, og det er økningen i matmomsen.

Et aldri så lite "tiltak" som først og fremst rammer familier og/eller de med dårlig råd fra før.....

De rike merker nok neppe dette på restaurantregningen uansett:-)

Merk at momsøkningen kun gjelder mat kjøpt på butikk.

Våre fete restaurantregninger (som i tillegg jo betales av andre) blir ikke rammet av denne økningen.

Sosial profil...muahahah

Skrevet

Muslimer holder seg jo gjerne med flere koner også.

Det er umiddelbart noe fremmed for meg, men ved nærmere ettertanke...

Skrevet

Jeg går ikke på julebord :)

Men det hender at du pynter deg likevel? Lilla, grønt og fine rødtoner tror jeg må være lekkert til deg.

PS: Jeg skal på julebord, og endatil to, for første gang på _lenge_, og har behov for å få det til å klaffe med antrekket. Derav dette kjolestyret... hehe...

Skrevet

...

'Et av de største paradokser er hvordan kvinner som har stått på barikadene og slåss for kvinners rettigheter, omfavner og beskytter denne patriarkalske pest som jo i stor grad baserer seg på grov undertrykkelse av kvinner.'

Nå har jeg på ingen måte sloss på barrikadene, men kvinners rettigheter og undertrykkelse av kvinner (og barn) opptar meg meget. Men jeg verken omfavner eller beskytter islam når det gjelder dette, det kan du ta deg f... på.

Skrevet

'Et av de største paradokser er hvordan kvinner som har stått på barikadene og slåss for kvinners rettigheter, omfavner og beskytter denne patriarkalske pest som jo i stor grad baserer seg på grov undertrykkelse av kvinner.'

Nå har jeg på ingen måte sloss på barrikadene, men kvinners rettigheter og undertrykkelse av kvinner (og barn) opptar meg meget. Men jeg verken omfavner eller beskytter islam når det gjelder dette, det kan du ta deg f... på.

Jeg kjenner jo favns syn på denne saken, så der har jeg ingen bekymring.

Jeg er mer bekymret for en del av kvinner et stykke der ute til venstre, som skjønnmaler disse kulturene på en etter mitt syn, uanstendig og unyansert måte...dog sikkert velment.

Skrevet

Jeg kan være enig i at det ble tatt noen grep som hadde uheldige konsekvenser for fattigfolk og som neppe veide særlig tungt i budsjettbalansen.

Men man kan ikke se isolert på slike saker. Samfunnets evne til å bedrive understøttelse avhenger av vekst og effektivitet i økonomien. Økte skatter og økte renter motvirker effektivitet og vekst..og følgelig evnen til å holde velferden på et høyt nivå.

Jeg antar du er enig i dette.

Jeg skal faktisk gi den forrige regjeringen den tillit at jeg tror faktisk de ikke visste hva de gjorde. Og jeg er heller ikke sikker på om denne regjeringa har greie på slike ting.

For at folk skal betale opptil flere hundretusen i året i medisiner uten å få dekket det, da er vi vel alle enige om at det er noe riv ruskende gærn't. Det er flott at kreftpasienter får dekket smertestillende men at man må ha riktig diagnose for å få medisiner blir helt feil. Og at alle reseptfrie medisiner faller utenfor blir jo også helt gærn't når man er avhengig av å ta det. Det hjelper jo ikke med høyt eller lavt egenandelstak når man ikke får skrevet det på kortet.

Skrevet

Men det hender at du pynter deg likevel? Lilla, grønt og fine rødtoner tror jeg må være lekkert til deg.

PS: Jeg skal på julebord, og endatil to, for første gang på _lenge_, og har behov for å få det til å klaffe med antrekket. Derav dette kjolestyret... hehe...

Petroleum og lilla er mine farger :-)

jeg sydde meg en LIMEkjole i bryllupet til min søster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...