Gå til innhold

Litt forskjellig, renter og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Petroleum og lilla er mine farger :-)

jeg sydde meg en LIMEkjole i bryllupet til min søster.

Jeg ser deg _straks_ for meg i de fargene, garantert nydelig.

:)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

23

• gripp

19

• flisa

15

• Goliath

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg kjenner jo favns syn på denne saken, så der har jeg ingen bekymring.

Jeg er mer bekymret for en del av kvinner et stykke der ute til venstre, som skjønnmaler disse kulturene på en etter mitt syn, uanstendig og unyansert måte...dog sikkert velment.

Jeg tror faktisk ikke jeg er så spesiell på 'venstresiden' (dårlig begrep, men i farten har jeg ikke noe bedre...).

Ingen kvinner jeg kjenner på denne 'siden' har noe som helst til overs for islams håndtering av kvinner, ingen.

Tvert om opplever jeg oss som _betydelig_ mer bevisst på alle problemer som islam (og andre) påfører kvinner.

mil1365380270
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke jeg er så spesiell på 'venstresiden' (dårlig begrep, men i farten har jeg ikke noe bedre...).

Ingen kvinner jeg kjenner på denne 'siden' har noe som helst til overs for islams håndtering av kvinner, ingen.

Tvert om opplever jeg oss som _betydelig_ mer bevisst på alle problemer som islam (og andre) påfører kvinner.

Det siste avsnittet ditt er min erfaring også. Eller rettere sagt, det er inntrykket jeg har.

Men ved å støtte visse partier opprettholder man det man er sterkt imot. Så på den måten kan man også si man ikke prioriterer det så høyt som man påstår, hvis det bare er snakk om hva man mener i syklubben.

Skrevet

Intet ville glede meg mer, og jeg er selvsagt klar til å revurdere min oppfatning.

Like forbannet er det for meg et mysterium at denne systematiske undertrykkelse (også i vårt eget land) kan gå såpass upåaktet hen. Jeg er overbevist om at hvis det var "våre egne" som ble behandlet slik, hadde det blitt et helvetes leven.

Hvilke krefter i samfunnet er det som virker?

Som gamle dolere kjenner vi jo til hvor raskt rasist-stempelet kommer hvis man berører disse problemene. Men hvorfor er det så viktig å kneble disse diskusjonene? Hvem har interesse av det, og hvilke interesser?

Jaja...dette er rent for meget for slik en fin dag. Hva ønsker du deg forresten til jul i år?

Skrevet

Merk at momsøkningen kun gjelder mat kjøpt på butikk.

Våre fete restaurantregninger (som i tillegg jo betales av andre) blir ikke rammet av denne økningen.

Sosial profil...muahahah

he-he....:-)

Skrevet

Jeg går ikke på julebord :)

Er du så fæl til å tafse da? Eller blir det lett for mye drikking? ;-)

Skrevet

Det siste avsnittet ditt er min erfaring også. Eller rettere sagt, det er inntrykket jeg har.

Men ved å støtte visse partier opprettholder man det man er sterkt imot. Så på den måten kan man også si man ikke prioriterer det så høyt som man påstår, hvis det bare er snakk om hva man mener i syklubben.

Jeg vet ikke hva mine venninner etc stemmer, det kan jo faktisk være at de stemmer Høyre for alt jeg vet...

Men de fleste har i alle fall et slags kritisk-radikalt-bevisst ståsted i forhold til samfunn og politikk.

Skrevet

Intet ville glede meg mer, og jeg er selvsagt klar til å revurdere min oppfatning.

Like forbannet er det for meg et mysterium at denne systematiske undertrykkelse (også i vårt eget land) kan gå såpass upåaktet hen. Jeg er overbevist om at hvis det var "våre egne" som ble behandlet slik, hadde det blitt et helvetes leven.

Hvilke krefter i samfunnet er det som virker?

Som gamle dolere kjenner vi jo til hvor raskt rasist-stempelet kommer hvis man berører disse problemene. Men hvorfor er det så viktig å kneble disse diskusjonene? Hvem har interesse av det, og hvilke interesser?

Jaja...dette er rent for meget for slik en fin dag. Hva ønsker du deg forresten til jul i år?

Det er litt vanskelig for meg å vite hvem du i grunnen snakker om. Feks opplever jeg Aps Bekkemellem som i høyeste grad oppegående i 'kvinne-saker'.

Til jul... jeg vet ikke... jeg sliter virkelig med å finne noe jeg ønsker meg selv, det er så mye greiere å finne til andre. Så de siste årene har jeg innsett at jeg blir veldig fornøyd hvis jeg kan pakke opp en lekker veske, sko eller annet personlig... Ny mobil står også høyt i kurs i år.

Men jeg _burde_ ønske meg verktøykasse.

Enn du, da? Teknologi?

Skrevet

Kanskje man like godt skulle konvertert - jeg mener, vi vendte oss fort til røykeloven også .)

Og så hadde det jo blitt lettere å få satt kona på plass.....:-)

Skrevet

Muslimer holder seg jo gjerne med flere koner også.

Det er umiddelbart noe fremmed for meg, men ved nærmere ettertanke...

Og så enkelt det ville vært å kunne ta i bruk alle midler for å holde kona på plass - og bare skylde på koranen og æren, hvis noen skulle mene at du gikk over streken....

Skrevet

Jeg kikket litt på de sidene, endel fint, har nemlig sans for barokk iblandet minimalsime og jeans-stil.

Har du handlet der noen gang?

Jeg liker også minimalisme når det gjelder kvinners antrekk....

Skrevet

Det er litt vanskelig for meg å vite hvem du i grunnen snakker om. Feks opplever jeg Aps Bekkemellem som i høyeste grad oppegående i 'kvinne-saker'.

Til jul... jeg vet ikke... jeg sliter virkelig med å finne noe jeg ønsker meg selv, det er så mye greiere å finne til andre. Så de siste årene har jeg innsett at jeg blir veldig fornøyd hvis jeg kan pakke opp en lekker veske, sko eller annet personlig... Ny mobil står også høyt i kurs i år.

Men jeg _burde_ ønske meg verktøykasse.

Enn du, da? Teknologi?

Jeg har jo det meste av materielle saker og ting, så jeg er faktisk ikke så opptatt av julegaver.

Det høres jævla floskelaktig ut, men jeg blir glad for det meste, og spesielt ting som er litt personlige, som det kanskje ligger litt personlig innsats i...f.eks. "kunstverk" fra barn.

Av andre ting; Ei fin skjorte, et kult slips...tja, noe slikt er kjempeflott. Et forstørret bilde fra et hyggelig minne, Rolling Stones DVD kanskje? Eller en fin calvados.

Lett å glede med andre ord.

....

Hver jul er det noen suringer på dol som irriterer seg over at de har gitt mer enn de har fått. At gaven ikke passet, var feil farge eller feil type eller whatever. Og hver jul har jeg gleden av å hisse meg opp over denne skamløse materalisme.

(Huff..nå ble det kanskje vel prektig, men det får stå til..)

Skrevet

Jeg liker også minimalisme når det gjelder kvinners antrekk....

Det skal du få meg til å tro ;-)

Skrevet

Nå ser jeg at det også er i full gang med å spre seg til andre deler av Frankrike, og de er meget bekymret for den eskaleringen som skjer.

Vi bør ikke bli så alt for overrasket om dette sprer seg også utenfor Frankrikes grenser allerede i denne omgang.

Kan bli en begivenhetsrik helg for mange.....

Skrevet

Jeg har jo det meste av materielle saker og ting, så jeg er faktisk ikke så opptatt av julegaver.

Det høres jævla floskelaktig ut, men jeg blir glad for det meste, og spesielt ting som er litt personlige, som det kanskje ligger litt personlig innsats i...f.eks. "kunstverk" fra barn.

Av andre ting; Ei fin skjorte, et kult slips...tja, noe slikt er kjempeflott. Et forstørret bilde fra et hyggelig minne, Rolling Stones DVD kanskje? Eller en fin calvados.

....

Hver jul er det noen suringer på dol som irriterer seg over at de har gitt mer enn de har fått. At gaven ikke passet, var feil farge eller feil type eller whatever. Og hver jul har jeg gleden av å hisse meg opp over denne skamløse materalisme.

Ja, det er jo intet mindre enn fantastisk hyggelig at noen i det hele tatt gir en gave (til meg).

Skrevet

Er du så fæl til å tafse da? Eller blir det lett for mye drikking? ;-)

Jeg blir ikke bedt! :)

(annet enn på jobb - det gidder jeg ikke - det er rølpefyllefest og det gidder jeg ikke)

Skrevet

Og så hadde det jo blitt lettere å få satt kona på plass.....:-)

Ja, og litt deilig for oss koner å slippe ansvar for det tunge tankearbeidet :)

Skrevet

....

CALVADOS???

*herreminhatt*

Skrevet

Jeg skal faktisk gi den forrige regjeringen den tillit at jeg tror faktisk de ikke visste hva de gjorde. Og jeg er heller ikke sikker på om denne regjeringa har greie på slike ting.

For at folk skal betale opptil flere hundretusen i året i medisiner uten å få dekket det, da er vi vel alle enige om at det er noe riv ruskende gærn't. Det er flott at kreftpasienter får dekket smertestillende men at man må ha riktig diagnose for å få medisiner blir helt feil. Og at alle reseptfrie medisiner faller utenfor blir jo også helt gærn't når man er avhengig av å ta det. Det hjelper jo ikke med høyt eller lavt egenandelstak når man ikke får skrevet det på kortet.

Helt enig! Jeg tar opp disse sakene til det kjedsommelige i Venstre! :)

Skrevet

CALVADOS???

*herreminhatt*

Man blir blidspent, myk og fin i nakken og får røde roser i kinnene. Og så dufter man av epler dagen derpå. Du burde prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...