Gå til innhold

Trenger et godt middagstips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage middag til kjæresten i kveld, men er litt tom for ideer akkurat nå. Hva ville dere lagd en fredagskveld? Har ikke så god tid, så om det kan lages på ca en time er det fint!! Håper på tips!

Skrevet

Jeg lagde meg noe kjempeenkelt og herlig her en dag, som ser mye mer eksotisk og flott ut enn det egentlig er... =)

Kjøpte laksefilet, en pose wokgrønnsaker og en mango (skrelt og delt i biter), stekte dette sammen, og drysset lime og soyasaus over.

Sunt er det også =)

Skrevet

I dag skal vi ha indrefilet av svin, med gratinerte poteter og peppersaus. Det er fantastisk godt og enkelt å lage.

Du bruner bare fileten litt først og pakker den i folie sammen med litt løk, og steker den ferdig i stekeovnen.

Skrell poteter, del opp i skiver, ha i ildfast form, krydre og hell over ca 3 dl fløte og stek på 200 grader, ca 30- 45 min.

Server med peppersaus og grønnsaker.

Skrevet

Pai, denne paideigen er helt super. Den trenger ikke ligge kaldt i flere timer, den kan kjevles ut og brukes med engang. Den er fra den svenske tv kokken Tina Nordstrøm.

50 g smør, romtemperert

4 dl Hvetemel

1,5 dl melk

2 tsk bakepulver

Sett ovnen på 200 grader.

Bland alle ingredienser og kna den sammen til en smidig deig. Kjelv ut deigen og legg den i en paiform.

Fyll med det du vil, selv bruker jeg ofte løk, champignon, hviløk oliven og tomat. Og eggestand laget av 4 egg, 2 dl lett rømme, 2 dl melk, salt, peppar og urter.

Jeg serverer med en god salat og vin.

Gjest goddagen
Skrevet

Pai, denne paideigen er helt super. Den trenger ikke ligge kaldt i flere timer, den kan kjevles ut og brukes med engang. Den er fra den svenske tv kokken Tina Nordstrøm.

50 g smør, romtemperert

4 dl Hvetemel

1,5 dl melk

2 tsk bakepulver

Sett ovnen på 200 grader.

Bland alle ingredienser og kna den sammen til en smidig deig. Kjelv ut deigen og legg den i en paiform.

Fyll med det du vil, selv bruker jeg ofte løk, champignon, hviløk oliven og tomat. Og eggestand laget av 4 egg, 2 dl lett rømme, 2 dl melk, salt, peppar og urter.

Jeg serverer med en god salat og vin.

Du glemte å ha i fyll, dvs kjøtt!

Gjest goddagen
Skrevet

I dag skal vi ha indrefilet av svin, med gratinerte poteter og peppersaus. Det er fantastisk godt og enkelt å lage.

Du bruner bare fileten litt først og pakker den i folie sammen med litt løk, og steker den ferdig i stekeovnen.

Skrell poteter, del opp i skiver, ha i ildfast form, krydre og hell over ca 3 dl fløte og stek på 200 grader, ca 30- 45 min.

Server med peppersaus og grønnsaker.

Hun mente sikkert et middagstips med noe godt og litt eksotisk og ikke hverdagskost eller?

Skrevet

Du glemte å ha i fyll, dvs kjøtt!

Jeg spiser ikke kjøtt, men om man vil ha i kjøtt er det selvsagt ingenting i veien for det.

Gjest goddagen
Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt, men om man vil ha i kjøtt er det selvsagt ingenting i veien for det.

Det blir jo ikke mat og mettende uten kjøtt da.

Skrevet

Hun mente sikkert et middagstips med noe godt og litt eksotisk og ikke hverdagskost eller?

Om ikke det er så eksotisk så er det iallefall godt, og jeg spiser iallefall ikke fløtegratinerte poteter og peppersaus til hverdags, litt må man jo passe på vekten, poteter er uansett ikke hverdagskost for meg, altfor masse karbohydrater.....

Skrevet

Har du aldri spist vegetarmat og blitt mett?

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du spiser når du skal ha noe ekstra godt...

Hverdagskost det som Aryane skal lage??

Skrevet

For meg og mange med meg er det.

Gjest goddagen
Skrevet

Om ikke det er så eksotisk så er det iallefall godt, og jeg spiser iallefall ikke fløtegratinerte poteter og peppersaus til hverdags, litt må man jo passe på vekten, poteter er uansett ikke hverdagskost for meg, altfor masse karbohydrater.....

Poteter er da hverdagskost. Stort stusseligere og hverdags enn det finner du vel neppe..

Gjest goddagen
Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva du spiser når du skal ha noe ekstra godt...

Hverdagskost det som Aryane skal lage??

Ja, det er da sånt man spiser et par dager i uka. ikke sånt man lager om skal kose seg med noe spesielt godt.

Skrevet

Ja, det er da sånt man spiser et par dager i uka. ikke sånt man lager om skal kose seg med noe spesielt godt.

Godt at du ikke vet hva jeg, og mange med meg ikke spiser til hverdags...

Indrefilet og fløtegratinerte poteter hører def!! inn under "noe spesielt godt"

Gjest Persille
Skrevet

Kom det et troll inn her nå??

Kan se sånn ut...

Skrevet

Poteter er da hverdagskost. Stort stusseligere og hverdags enn det finner du vel neppe..

Spørs hvor mye karbohydrater du vil stappe i deg det...

Skrevet

det var det første som slo meg også

Skrevet

Det var det første som slo meg også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...