Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Hvorfor er det usundt? Hva skjer hvis du drikker for mye av det? Jeg drikker minst 1,5 liter hver dag, og det har jeg gjort i mange år. Er frisk som en fisk fremdeles "Hvorfor er det usundt? Hva skjer hvis du drikker for mye av det?" Les litt om det på nettet (og prøv å filtrer ut den saklige informasjonen). Det er bl.a snakk om at det krystalliserer seg i kroppen. "Jeg drikker minst 1,5 liter hver dag, og det har jeg gjort i mange år. Er frisk som en fisk fremdeles :)" Duh. Bestefaren min røykte hele livet, og han ble over 90. Så røyking er ikke farlig...:-) Å drikke 1.5 liter brus om dagen, sukkerfri eller ikke, fatter jeg ikke at noen gjør. "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 "aspartam er da ikke så ille" Bevis det. Du vet at aspartam ble godkjent som næringsmiddel i USA av øknomisk lobbyvirksomhet? Helsemyndighetene var veldig tvilende til om de skulle tillate det i utgangspunktet, da det finnes veldig mye dokumentasjon som tyder på at det er skadelig i store mengder. Det er som med de fleste andre kjemisk fremstilte produkter: Man vet lite om skadevirkningene, men hensynet til næringen veier tyngre enn forsiktigheten. NB: Dette er ikke ment som skremsespropaganda. Det er ganske enkelt fakta at vi vet for lite om det til å konkludere med at det er sunnere enn sukker. ".........................................." Sunnere enn sukker er det i alle fall 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg er STORFORBRUKER -aspartam er da ikke så ille..... Du som er Fedon fans burde da ikke drikke dette. Han sier jo at sukkerfritt gjør at kroppen reagerer på samme måte som ved sukker. Altså økt glukose i blodet. 0 Siter
gripp Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Ditt syn på politikk har vel aldri vært noe i nærheten av nøytralt og saklig, og løsrevne kommentarer for å underbygge en nærmest religiøs sak blir jo av samme kaliber :-) "............................................" Som du godt kjenner til, er mine innlegg som hovedregel preget av innsikt og saklighet. Ikke nøytralitet selvsagt, men innsikt og saklighet. Var det noe spesielt ved mitt innlegg du reagerte på? Eller synes du det er vanskelig tilgjengelig? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Hvorfor det? Mest fordi jeg får en sånn ekkel smak i munnen av sukkerfri brus, har aldri klart å drikke det. Jeg begynte å drikke Farris for flere år siden, før var jeg cocacoliker, men nå orker jeg ikke et glass engang. 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Mest fordi jeg får en sånn ekkel smak i munnen av sukkerfri brus, har aldri klart å drikke det. Jeg begynte å drikke Farris for flere år siden, før var jeg cocacoliker, men nå orker jeg ikke et glass engang. Så jeg skal slutte for at du får ekkel smak i munnen *lol* 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Hvorfor det? Vet du - dette minner meg egentlig om da menthol-sigarettene kom. Da ble det fremstilt som et sunt alternativ til vanlig tobakk - men senere fant de ut at det faktisk kunne være enda mer skadelig. Det finnes faktisk folk den dag i dag som tror at det er helt greit å røyke menthol. At det er aspartam (som er et kjemisk produkt hvor effekten av søthet er prioritert litt for høyt i forhold til andre faktorer) i brusen er én ting. Men hva med all den andre kjemiske giften som er i brusen? Og dette driver man og tyller i seg litervis av per dag? Huff. "............................................" 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 "Hvorfor er det usundt? Hva skjer hvis du drikker for mye av det?" Les litt om det på nettet (og prøv å filtrer ut den saklige informasjonen). Det er bl.a snakk om at det krystalliserer seg i kroppen. "Jeg drikker minst 1,5 liter hver dag, og det har jeg gjort i mange år. Er frisk som en fisk fremdeles :)" Duh. Bestefaren min røykte hele livet, og han ble over 90. Så røyking er ikke farlig...:-) Å drikke 1.5 liter brus om dagen, sukkerfri eller ikke, fatter jeg ikke at noen gjør. "........................................." Pepsi Max er som vann med smak -det er ikke BRUS med 40 sukkerbiter i .... 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Du som er Fedon fans burde da ikke drikke dette. Han sier jo at sukkerfritt gjør at kroppen reagerer på samme måte som ved sukker. Altså økt glukose i blodet. Det sier han IKKE. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Du som er Fedon fans burde da ikke drikke dette. Han sier jo at sukkerfritt gjør at kroppen reagerer på samme måte som ved sukker. Altså økt glukose i blodet. Det er sant. Kroppen "lures" til å tro at det kommer sukker, og setter i gang prosesser basert på dette. Dette kan føre til økt sultfølelse o.l. "............................................." 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Vet du - dette minner meg egentlig om da menthol-sigarettene kom. Da ble det fremstilt som et sunt alternativ til vanlig tobakk - men senere fant de ut at det faktisk kunne være enda mer skadelig. Det finnes faktisk folk den dag i dag som tror at det er helt greit å røyke menthol. At det er aspartam (som er et kjemisk produkt hvor effekten av søthet er prioritert litt for høyt i forhold til andre faktorer) i brusen er én ting. Men hva med all den andre kjemiske giften som er i brusen? Og dette driver man og tyller i seg litervis av per dag? Huff. "............................................" Det er ikke kjemisk gift i brusen, prozak -noen har prøvd å skremme deg 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Det er sant. Kroppen "lures" til å tro at det kommer sukker, og setter i gang prosesser basert på dette. Dette kan føre til økt sultfølelse o.l. "............................................." Det tullet der kommer mora mi med også. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Pepsi Max er som vann med smak -det er ikke BRUS med 40 sukkerbiter i .... "Pepsi Max er som vann med smak -det er ikke BRUS med 40 sukkerbiter i ...." Nei, det er brus med uhorvelig mange kjemiske stoffer som i seg selv er giftige i store mengder (aspartam er bare ett av disse). Å sammenlikne det med vann blir litt for dumt til å kommentere - sorry :-) ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Det tullet der kommer mora mi med også. "Det tullet der kommer mora mi med også." "Tull"? At det er individuellt, og at ikke alle merker denne effekten, betyr ikke at det er tull. Det er rett og slett bare noe som kan være en forklaring hvis man merker en slik effekt. ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Sunnere enn sukker er det i alle fall "Sunnere enn sukker er det i alle fall" For hva da? For å unngå vektøkning, insulinresistens etc.? Sannsynligvis - muligens utvilsomt. For andre ting - ikke så sikkert. "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 "Pepsi Max er som vann med smak -det er ikke BRUS med 40 sukkerbiter i ...." Nei, det er brus med uhorvelig mange kjemiske stoffer som i seg selv er giftige i store mengder (aspartam er bare ett av disse). Å sammenlikne det med vann blir litt for dumt til å kommentere - sorry :-) ".........................................." Les her da, min venn: http://www.vektklubb.no/newsletter/2.10/2.244/1.59875 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 "Hvorfor er det usundt? Hva skjer hvis du drikker for mye av det?" Les litt om det på nettet (og prøv å filtrer ut den saklige informasjonen). Det er bl.a snakk om at det krystalliserer seg i kroppen. "Jeg drikker minst 1,5 liter hver dag, og det har jeg gjort i mange år. Er frisk som en fisk fremdeles :)" Duh. Bestefaren min røykte hele livet, og han ble over 90. Så røyking er ikke farlig...:-) Å drikke 1.5 liter brus om dagen, sukkerfri eller ikke, fatter jeg ikke at noen gjør. "........................................." Det er jo sååå godt!! Den første slurken av en iskald Pepsi Max er dagens høydepunkt hehe. Men det går bare i Pepsi Max, ingen annen brus kan sammenliknes. Jeg bare synes det bestandig er folk som sier det er farlig og usunt å drikke sukkerfri burs, men hver gang jeg spør om hvorfor, er det ingen som har noe svar, det bare er det. 0 Siter
Goliath Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Vet du - dette minner meg egentlig om da menthol-sigarettene kom. Da ble det fremstilt som et sunt alternativ til vanlig tobakk - men senere fant de ut at det faktisk kunne være enda mer skadelig. Det finnes faktisk folk den dag i dag som tror at det er helt greit å røyke menthol. At det er aspartam (som er et kjemisk produkt hvor effekten av søthet er prioritert litt for høyt i forhold til andre faktorer) i brusen er én ting. Men hva med all den andre kjemiske giften som er i brusen? Og dette driver man og tyller i seg litervis av per dag? Huff. "............................................" Helt enig! Her drikkes kun "rene og ekte" varer - uansett om det er snakk om brus eller sprit:-) 0 Siter
flisa Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 "Sunnere enn sukker er det i alle fall" For hva da? For å unngå vektøkning, insulinresistens etc.? Sannsynligvis - muligens utvilsomt. For andre ting - ikke så sikkert. "........................................." og her: http://72.14.203.104/search?q=cache:GSeJmrRxjQ8J:www.helseportalen.no/news/main_top.asp%3FshowType%3Dwebon%26showID%3D1583+aspartam+fedon+lindberg&hl=no 0 Siter
Prozak Skrevet 4. november 2005 Forfatter Skrevet 4. november 2005 Som du godt kjenner til, er mine innlegg som hovedregel preget av innsikt og saklighet. Ikke nøytralitet selvsagt, men innsikt og saklighet. Var det noe spesielt ved mitt innlegg du reagerte på? Eller synes du det er vanskelig tilgjengelig? "Som du godt kjenner til, er mine innlegg som hovedregel preget av innsikt og saklighet. Ikke nøytralitet selvsagt, men innsikt og saklighet." LOL! Du fornekter deg som vanlig ikke :-) Dine innlegg er 90% basert på propaganda og ensidig argumentasjon for at ETT politisk syn er 100% riktig, og alle andre er 100% feil. Det er selvfølgelig ikke annet enn en meget begrenset og forutbestemt "innsikt". Det var vel du og morsk som anklaget meg for å "fremme et urealistisk og ikke-eksisterende syn" når jeg påpekte at ting aldri er så ensidige og enkle som dere fremstiller dem. Det taler jo for seg selv, og krever egentlig ingen ytterligere kommentar. Hvis du lurer på relevansen av dette i denne tråden, så er det ikke annet enn et forsøk å holde personfikseringen oss imellom på det nivået du har lagt opp til for lenge siden :-) "........................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.