Gå til innhold

Her var det litt av hvert...(økonomi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo sååå godt!! Den første slurken av en iskald Pepsi Max er dagens høydepunkt hehe.

Men det går bare i Pepsi Max, ingen annen brus kan sammenliknes.

Jeg bare synes det bestandig er folk som sier det er farlig og usunt å drikke sukkerfri burs, men hver gang jeg spør om hvorfor, er det ingen som har noe svar, det bare er det.

"Det er jo sååå godt!! Den første slurken av en iskald Pepsi Max er dagens høydepunkt hehe."

Avhengigihet er aldri bra - uansett hva man er avhengig av :-) (Selv har jeg problemer nok med en viss avhengighet av koffein)

"Jeg bare synes det bestandig er folk som sier det er farlig og usunt å drikke sukkerfri burs, men hver gang jeg spør om hvorfor, er det ingen som har noe svar, det bare er det."

Det er ikke nødvendigvis det at det er så _farlig_ - ihvertfall ikke direkte og på kort sikt. Men det er altså _ikke_ riktig at det eksisterer noen som helst sikkerhet om at det er bedre enn sukker på sikt. For mye tyder på at stoffet kan ha uheldige virkninger på sikt - og i store mengder (uten at jeg er sikker på hva "store mengder" forutsetter).

Selv ville jeg aldri hevet i meg store mengder av noe som lagres og krystalliseres i kroppen. Det betyr ikke at jeg aldri kan drikke det - selv om mesteparten av brusen jeg drikker er blandet med alkohol (en annen gift).

"........................................."

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

30

• flisa

24

• fei1365380229

11

• collins

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig!

Her drikkes kun "rene og ekte" varer - uansett om det er snakk om brus eller sprit:-)

Så sukkerbrus er RENT?

HA!

fei1365380229
Skrevet

Så jeg skal slutte for at du får ekkel smak i munnen *lol*

Ja hvorfor ikke :o)

Skrevet

"Det er jo sååå godt!! Den første slurken av en iskald Pepsi Max er dagens høydepunkt hehe."

Avhengigihet er aldri bra - uansett hva man er avhengig av :-) (Selv har jeg problemer nok med en viss avhengighet av koffein)

"Jeg bare synes det bestandig er folk som sier det er farlig og usunt å drikke sukkerfri burs, men hver gang jeg spør om hvorfor, er det ingen som har noe svar, det bare er det."

Det er ikke nødvendigvis det at det er så _farlig_ - ihvertfall ikke direkte og på kort sikt. Men det er altså _ikke_ riktig at det eksisterer noen som helst sikkerhet om at det er bedre enn sukker på sikt. For mye tyder på at stoffet kan ha uheldige virkninger på sikt - og i store mengder (uten at jeg er sikker på hva "store mengder" forutsetter).

Selv ville jeg aldri hevet i meg store mengder av noe som lagres og krystalliseres i kroppen. Det betyr ikke at jeg aldri kan drikke det - selv om mesteparten av brusen jeg drikker er blandet med alkohol (en annen gift).

"........................................."

"Avhengigihet er aldri bra - uansett hva man er avhengig av :"

hvorfor det?

Skrevet

Døh - vær nå litt kritisk til det du henviser til da, gamle venn :-)

For det første så er det der et utvalg fagfolk - andre som kan være uenige er nøyaktig like (lite) pålitelige kilder.

For det andre, så er det ikke snakk om å "gå ut med advarsler", men å ha det i bakhodet at det er stor usikkerhet knyttet til langtidsvirkningene av stoffet. Og den uttalelsen fagpersonen kommer med der, om at det ikke finnes vitenskapelig grunnlag for å "advare" mot det, hva tror du det kommer av? Kanksje fordi det er alt for lite vitenskapelig dokumentasjon om hverken det ene eller det andre?

Manglende vitenskapelig dokumentasjon og konklusjoner er like lette å misbruke både for og imot. Det der grenser til misbruk for.

".........................................."

Skrevet

Ja hvorfor ikke :o)

er det noe mer jeg gjør som er ekkelt? *lol*

fei1365380229
Skrevet

er det noe mer jeg gjør som er ekkelt? *lol*

Stemmer venstre :o)

Skrevet

"Avhengigihet er aldri bra - uansett hva man er avhengig av :"

hvorfor det?

"hvorfor det?"

Du tuller? Sorry, men det forsvant alle muligheter for diskusjon.

"Hvorfor er ikke avhengighet bra"??? *rister på hodet*

"......................................"

Skrevet

Døh - vær nå litt kritisk til det du henviser til da, gamle venn :-)

For det første så er det der et utvalg fagfolk - andre som kan være uenige er nøyaktig like (lite) pålitelige kilder.

For det andre, så er det ikke snakk om å "gå ut med advarsler", men å ha det i bakhodet at det er stor usikkerhet knyttet til langtidsvirkningene av stoffet. Og den uttalelsen fagpersonen kommer med der, om at det ikke finnes vitenskapelig grunnlag for å "advare" mot det, hva tror du det kommer av? Kanksje fordi det er alt for lite vitenskapelig dokumentasjon om hverken det ene eller det andre?

Manglende vitenskapelig dokumentasjon og konklusjoner er like lette å misbruke både for og imot. Det der grenser til misbruk for.

".........................................."

Du går jo lenger som sier at brusen er full av gift!

Skrevet

Så sukkerbrus er RENT?

HA!

"Så sukkerbrus er RENT?"

Tja...jeg er usikker på definisjonen av "rent" i denne sammenhengen. Men én ting er ihvertfall sikkert: Vi vet i mye større grad hva sukker er, og virkningene av dette, enn mange andre ting.

"..........................................."

Skrevet

Det er ikke kjemisk gift i brusen, prozak -noen har prøvd å skremme deg :)

"Det er ikke kjemisk gift i brusen, prozak -noen har prøvd å skremme deg :)"

Ta en titt på hva som finnes i brus, sukkerfri eller ei, av fargestoffer, konsistensregulerende stoffer, surhetsregulerende stoffer og fandens oldemor. Neida - disse tingene er helt sikkert bra for kroppen i store mengder...:-)

fei1365380229
Skrevet

Det slutter jeg ikke med! :)

Disse linkene du gav om lettbrus var faktisk litt skremmende. Jeg tror et glass om dagen sikkert ikke er skadelig, men når vi snakker liter da tror jeg nok ikke det er sunt.

Skrevet

"hvorfor det?"

Du tuller? Sorry, men det forsvant alle muligheter for diskusjon.

"Hvorfor er ikke avhengighet bra"??? *rister på hodet*

"......................................"

Nei for det er jo bare det skadelige man er avhengig av som er dumt. Jeg er avhengig av en masse rare ting - og har ikke tenkt å gjøre noe med det - så lenge det ikke skader noen rundt meg eller meg selv.

...som å drikke Pepsi MAX, - eller drikke masse kaffe.

Med en gang folk sier; "åh! du er avhengig du!" - så skal man skamme seg eller noe, -

Skrevet

Du går jo lenger som sier at brusen er full av gift!

"Du går jo lenger som sier at brusen er full av gift!"

Det gjør jeg ikke. Mange av stoffene i brusen er veldig giftige i store mengder. Dette er selvføglelig snakk om mengder man ikke kommer i nærheten av, selv med et stort "normalt" forbruk, men giftstoffer er det likevel. Og det er ikke dermed sagt at, hvis 50kg er skadelig, så er det helt harmløst med 49kg.

Det eneste jeg argumenterer bestemt for her, er usikkerheten. Og den kan du ikke argumentere mot :-0

"........................................"

Skrevet

"Det er ikke kjemisk gift i brusen, prozak -noen har prøvd å skremme deg :)"

Ta en titt på hva som finnes i brus, sukkerfri eller ei, av fargestoffer, konsistensregulerende stoffer, surhetsregulerende stoffer og fandens oldemor. Neida - disse tingene er helt sikkert bra for kroppen i store mengder...:-)

Tja- de fleste kjemiske sammensetninger har skumle navn - de er ikke nødvendigvis farlige av den grunn!

Skrevet

Nei for det er jo bare det skadelige man er avhengig av som er dumt. Jeg er avhengig av en masse rare ting - og har ikke tenkt å gjøre noe med det - så lenge det ikke skader noen rundt meg eller meg selv.

...som å drikke Pepsi MAX, - eller drikke masse kaffe.

Med en gang folk sier; "åh! du er avhengig du!" - så skal man skamme seg eller noe, -

At man selv er overbevist om at noe ikke på noen måte er skadelig eller usundt, er selvfølgelig ofte et godt nok argument for en selv. Men det er ikke noe argument i en diskusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...