Gå til innhold

Kvinner - samlivskrisetiden er nå offisielt ankommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kvinner som har menn/samboere/kjærester som synes at dataspill er kult - vær forberedt på tøffe tider fremover.

For en tid tilbake kom Football Manager 2006. Et sill som i tidligere versjoner er kjent for å ha tatt knekken på mangt et forhold; samt et og annet ekteskap.

Og fra i dag kan man få kjøpt et dataspill som heter Civilization IV. Et av de mest solgte dataspillene gjennom tidene - hvor man skal bygge opp en sivilisasjon.

Tidkrevende: Ja.

Morsomt: Ja.

Ekstremt frustrerende for kvinnelige samboere/hustruer/kjærester: Ja, med mindre man selv er interessert i dette.

Advarsel er herved overbragt.

Skrevet

He-he, sønnen min har vært hektet på FM, eller CM som det het før, i maaaange år! Han er 15, og jeg vil heller at han skal spille FM enn mye annet!

mvh

Skrevet

He-he, sønnen min har vært hektet på FM, eller CM som det het før, i maaaange år! Han er 15, og jeg vil heller at han skal spille FM enn mye annet!

mvh

Joa, har da brukt en og annen time på det spillet selv siden første utgaven kom for drøyt 15 år siden.

At guttungene spiller det til alle døgnets tider er i utgangspunktet ikke noe problem - med mindre guttungen har blitt 40 og har samboer eller kone selvsagt *s*

Og det er mange av dem både i Norge og verden forøvrig: Voksne menn med familier som i diise dager bruker all sin fritid på å spille de dataspillene jeg omtalte i første innlegg *s*

Skrevet

Joa, har da brukt en og annen time på det spillet selv siden første utgaven kom for drøyt 15 år siden.

At guttungene spiller det til alle døgnets tider er i utgangspunktet ikke noe problem - med mindre guttungen har blitt 40 og har samboer eller kone selvsagt *s*

Og det er mange av dem både i Norge og verden forøvrig: Voksne menn med familier som i diise dager bruker all sin fritid på å spille de dataspillene jeg omtalte i første innlegg *s*

He-he, jeg husker da vi kjøpte PS2 til ham, ekspeditøren var en godt voksen mann som fortalte oss at han en gang hadde fått en betennelse i armen etter å ha spilt 24 timer i strekk.. Jeg fikk hakeslepp, trodde jo dette var for BARN!

Helt greit for meg hvis mannen min holdt på med dette, så sant det ikke gikk på bekostning av andre ting. Han gjør det heldigvis ikke...

mvh

Skrevet

Hos oss spiller vi like mye (lite) - er det sånn at det bare er menn som liker å spille rundtomkring?

Gjest married
Skrevet

Spiller ingen rolle, jeg er gift med en voksen mann og ikke en forvokst gutteslamp.

Skrevet

He-he, jeg husker da vi kjøpte PS2 til ham, ekspeditøren var en godt voksen mann som fortalte oss at han en gang hadde fått en betennelse i armen etter å ha spilt 24 timer i strekk.. Jeg fikk hakeslepp, trodde jo dette var for BARN!

Helt greit for meg hvis mannen min holdt på med dette, så sant det ikke gikk på bekostning av andre ting. Han gjør det heldigvis ikke...

mvh

oj - - hos oss var det jeg som satt....da Nintendo NES kom - med Mario Bros....på døgnvis *s*

Skrevet

mvh

Dataspill er ikke lenger noe som er forbeholdt barn og ungdom.

Kjenner til folk som har glede av dataspill og som bruker en del tid på hobbyen som har passert både 40 og 50.

Selv er jeg 33, og hadde nok brukt en del tid på det selv - om jeg hadde hatt denne tiden tilgjengelig.

Forøvrig - og som et lite apropos: En undersøkelse over brukere av dataspill på nett, viser at en av de største gruppene mennesker som benytter seg av nettspill er kvinner mellom 40 og 50 ;-)

Skrevet

Hos oss spiller vi like mye (lite) - er det sånn at det bare er menn som liker å spille rundtomkring?

Mannfolka er ihvertfall i flertall på dette med å dypdykke inn i spill hvor man må sitte i noen timer sammenhengende hver gang...

Men heldigvis (?) er det blitt noe mer likestilling også på dette området ;-)

Skrevet

Spiller ingen rolle, jeg er gift med en voksen mann og ikke en forvokst gutteslamp.

hihi!

Skrevet

Vel, her har ikke slikt tatt knekken på forholdet, ennå værtfall... Men jeg må innrømme at noen ganger så har jeg mest lyst til å kaste hele greia ut av huset.

Skrevet

HERREGUUD jeg er glad sambo er totalt uinteressert i både fotball og kjedelige spill som Civilization!

Det blir litt CS i ny og ne, men det kan jeg leve med ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...