Gå til innhold

Gir folk opp for lett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på innlegget litt lenger ned ang. om det er et nederlag å sykemelde seg. Jeg synes det virker som om noen (mange?) sykemelder seg altfor lett. På de fleste arbeidsplasser kan man jo alltids gjøre et elller annet selv om man har noen plager. Om man så bare jobber noen få prosent, må da det være mye bedre enn å trø hjemme hele dagen? Mener nå om man har plager som senebetennelser o.l, ikke om man for alt i verden ikke klarer å stå på bena.

Skrevet

Dette kommer vel ikke bare an på arbeidstakerne men også på arbeidsstedet. På noen arbeidsplasser synes de det er greit at folk kommer på jobb når de hangler mens andre steder forventer de alltid 100% fungering.

Skrevet

Jeg tror ikke folk gir opp for lett, og regelverket er jo også endret, det er vanskelig å bli 100% sykmeldt uten krav til aktivitet.

Problemet i arbeidslivet er at det stadig reduseres på ansatte, det stilles større og større krav til de som arbeider. Da er terskelen for å bli hjemme når man er syk lavere enn om man visste at man kanskje kan gjøre noe lettere arbeid uten at kollegene må springe dobbelt så fort.

sprelline1365380900
Skrevet

Dette kommer vel ikke bare an på arbeidstakerne men også på arbeidsstedet. På noen arbeidsplasser synes de det er greit at folk kommer på jobb når de hangler mens andre steder forventer de alltid 100% fungering.

Tror dette er veldig forskjellig fra person til person. Jeg synes det er pyton å være borte fra jobb, og er sjelden borte. Men for 3 år siden var jeg skikkelig deprimert og var sykemeldt i nesten 6 mnd. Kunne ikke se for meg å jobbe da og trø oppi alle folka

Vet og om noen som synes det er "godt" med noen hjemmedager,og blir sykemeldt for den minste ting. Da lurer jeg mer på hva de sier til legen, og hvor lett det er for noen å få sykemeldt?!?

Jeg synes at folk burde være glad for å ha en jobb de kan gå til, så sant de trives i jobben sin da vel og merke :)

Gjest skrev det innlegget
Skrevet

Jeg gir ikke opp for lett, og du vet ikke hvorfor jeg er sykemeldt. Men jeg var på en fest der en ung jente sa at hun hadde fått sykemelding selv om hun ikke hadde noen grunn til å få det... Da løy hun om plager til legen. Jeg har en kronisk lidelse gjør meg sengeliggende noen dager, og nå er jeg i en periode uten medisiner. Derfor var det nødvendig med sykemelding selv om jeg ikke har så stor stillingsprosent. Jeg ville MYE heller vært frisk og jobbet!

Skrevet

Det vil vel alltid være noen som tar for lettvint på det med å ha/beholde jobben. Hørte om folk som gikk til sjefen sin for å finne ut hvor mange dager det var igjen på egenmeldingene!!!?!! Da kan man begynne å lure. vedkommende sa også at ho hadde tenkt seg på fest og at det kunne vært greit med egenmelding. huff :)

Det er jo litt snakk om at vi skal få det som i sverige, første fraværsdag uten lønn!!

Skrevet

Kan man utføre deler av arbeidet sitt, evt lettere oppgaver i samme bedrift kan man få aktiv sykmelding.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg var på jobb i flere uker med en arm som var "litt vond", før jeg dro til legen og fikk tatt bilde av den. Det viste seg at den var brukket. Så jeg sykemelder meg -ikke- lett, nei ;) (har en jobb hvor jeg bruker armene mye, så jeg sleit jo litt da)

Skrevet

Jeg tror ikke vi er ment å være maskiner, som yter topp fra alder 17- 67. Om det blir noen få sykemeldinger i løpet av yrkesaktivt liv grunnet fysiske eller psykiske plager synes jeg ikke det er verdens undergang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...