Gå til innhold

Hvem gir du julegave til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir til tanter og onkler og søskenbarn (tantebarna mine), besteforeldrene til barna, og til noen av vennene til barna. Har også noen små slektninger, fire-fem småunger - som vi gir gave til.

Selv pleier jeg å gi til ei venninne i tillegg, samt to vennepar.

Og så sender vi en hel haug med julekort.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

7

• Dorthe

3

• laguna1365380434

3

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Foreldre, søsken, to (tre?) venninner og et fjernadoptivbarn. Gaver til besteforeldre etc ordner foreldrene mine med, og jeg skriver bare navnet mitt på :)

Kan jeg spørre deg om hva du gir til det fjernadopterte barnet?

Har nettopp fått et fjernadoptivbarn og er veldig usikker i forhold til gaver.

laguna1365380434
Skrevet

Dette må da bli veldig dyrt?

Du bør nok få denne påminnelsen du for at du skal rekke over alt og for at du skal ha nok penger.:)

Det er ikke så mange som får veldig dyr pakke da..Rangert som ovenfor, og egentlig fårikke bestemoren min like dyr som de andre i dyr pakke kategorien..Men jeg prøver å få til litt mange små, da vi pakker opp sammen:-) Så egentlig bare tre som virkelig suger innholdet ut av lommeboken så det gjør vondt..;-)

Men de andre blir jolitt sånn ørten bekker små gjør en stor å, på et vis..Og jeg pleier heller aldriå få begynt før ca 20 des..:-o Bortsett fra bror og de i USA, for den må jo avgårde.

:-)

Skrevet

Bare barna. Og vi har utnevnt gaveminister som samler inn penger og kjører prosjekt. Meget vellykket i 20 år.

Skrevet

Det blir ikke som jula ifjor da Dorthe?

Jeg husker du klaget over dem i juletiden i fjor.

Nei, det blir bedre :o)

Jeg skal være hjemme, dattera mi og faren min kommer og minstemann reiser ikke til faren før første dag. Så får de andre stikke bort å hilse på mora mi først mens jeg lager maten. Utrolig, der er allerede avklart flere mnd før jul.

Skrevet

Jeg gir til: Mannen min, barna, foreldre, nieser og nevøer. Har sluttet og gi til søsken, synes det ble for mye til slutt.

Skrevet

Bare barna. Og vi har utnevnt gaveminister som samler inn penger og kjører prosjekt. Meget vellykket i 20 år.

Fortell mer:)

Skrevet

Nei, det blir bedre :o)

Jeg skal være hjemme, dattera mi og faren min kommer og minstemann reiser ikke til faren før første dag. Så får de andre stikke bort å hilse på mora mi først mens jeg lager maten. Utrolig, der er allerede avklart flere mnd før jul.

Heldig du!

Her er det ikke avklart helt ennå.

Skrevet

Fortell mer:)

Enkelt nok at hvert barn får en gave hver, betalt av alle. Dermed løses mange problemer for mange.

Men det krever disiplin og samarbeid.

Skrevet

Heldig du!

Her er det ikke avklart helt ennå.

Jeg tror det er første gangen på 5 år. I fjor ante jeg ingen ting før lillejulaften. Og da tvang jeg meg på foreldrene mine for de store ungenes skyld.

Skrevet

Jeg pleide å gi til mormor, men hun døde tidligere i år, jeg gir ikke til farmor og farfar... har så lite kontakt med de.

Jeg pleier også gi til venninner, men ikke i år for jeg har ikke råd.

Pleier å gi til pappa, kona hans og barna hennes. Om de får i år har jeg ikke helt bestemt meg for, fordi jeg er sint på pappa.

Men de som skal få i år er: kjæresten, mor, søster og niesen min. Men noe dyre greier får de ikke :P

Skrevet

Jeg har lang og ambisiøs julegaveliste..

Store pakker: Mor, Bror, Mormor, exsambo..( Hm..Hva skal han få iår, etter statusendring tro?)

Middelstore: Far, Bestemor & bestefar, 1 venninne + to kompiser en gammel eks.

Små: En tante, en tante&onkel et lite søskenbarn og 4 halvstore og 2 store søskenbarn og fatters samboer, brutters kjæreste Og fra kattene mine til barn og en annen katt..:-o

Ny date bør også få noe.

Her tar vi jula på alvor! Selvom de fleste er veeeldig voksne..(Jeg feirer full julaften,med alt inkludert, i ekslusivt selskap av mor og bestemor..)

Amerikapakker, amerikakort, kort over alt i norge og ..Måtte du minne meg på alt dette styret SÅ tidlig da..;-)

Men hva er store, middels og små gaver da? (ikke nødvendigvis pris, men kanskje eksempler på hva du har gitt tidligere år). Sånn bare for å få en pekepinn...

Jeg har gitt til tanter og onkler, søskenbarn og til og med søskenbarns barn (bare ett, men allikevel). Blir altfor mange, så nå kutter jeg ned...

Mann, våre foreldre og besteforeldre, nieser og nevøer, min manns to brødre - og kanskje et par venninner, det får holde i år! :-)

Gjest kristinee83
Skrevet

Jeg gir til samboer, datteren min, foreldrene mine, mine to søstre (med samboere) og barna deres. Og så gir jeg til ei kusine, gudmoren min, tre vennepar og barna deres, og så eksen til søsteren min som er venn og gudfar til datteren min.

De andre gudforeldrene til henne får noe hun har laget eller noe annet enkelt.

Ga besteforeldre gave da de levde.

Så betaler sambo for gaver til hans familie..foreldre, søsken, onkelunger osv..

:)

Skrevet

Skal vi se...i år blir det: barna mine, to venninder, en vennindes ene barn, mannen min og svigemor.

Så hjelper jeg barna med gaver - utenom det - til mormora demmes og pappan selvsakt.

Tror det er det :)

Gjest Calóni
Skrevet

Kan jeg spørre deg om hva du gir til det fjernadopterte barnet?

Har nettopp fått et fjernadoptivbarn og er veldig usikker i forhold til gaver.

Denne gangen har jeg kjøpt inn et tusj-sett fra en bokhandel. Sånne som er tykke i den ene enden og tynne i den andre. Jeg har fått en del tegninger av ham fra før, og han virker er veldig flink, så da tenkte jeg at han sikkert er glad i å tegne også. Han er 6, og så har han to yngre søstre, så da passer gaven for dem alle tre. Jeg pleier å gi til jentene også, for at det skal bli noenlunde likt.

Tidligere har jeg gitt blyant/viskelær, opptrekkbar bil, sprettball, smykke, klistremerker, ballonger, fargestifter og litt annet sånt småtteri. Hårstrikker til jentene har jeg også gitt.

Nå vet jeg ikke hvor du har fadderbarn igjennom, men Plan Norge hvor jeg har, har iallfall en grense på maks 150 gram per gave, pga kostnader samt at de ofte er nødt til å gå langt for å få levert gavene. Det eneste unntaket er fotball med pumpe, da hele landsbyen kan ha glede av den.

Men husk på at ikke muslimer feirer jul, og at de dermed kan se på det som en fornærmelse å få julegave! En jeg kjenner skulle nemlig til å kjøpe inn julegave til sitt fadderbarn før han kom på at det var jo muslimsk, så han rakk heldigvis ikke sende noe julekort før han kom på det :)

Gjest Julegaver er GØY!
Skrevet

Ungene, gubben, gubbens søsken m/ektefeller, min søster, svigermor og ei tante m/mann. Disse kommer i kategorien litt dyrere gaver.

I neste kategori har vi fadderbarn, 4 venne®(par) delvis med barn (bare barna får hos noen) + 3 naboer (venner) m/barn (der får de voksne en gave, ungene hver sin).

I siste kategori kommer 2 nabopar av den eldre garde, 3 vennepar og 2 gamle tanter. Disse får en julestjerne, en konfekteske eller noe slikt - bare en oppmerksomhet, mao.

Jeg er av den snodige typen som virkelig synes det er morsomt å kjøpe julegaver, jeg, storkoser meg hvert år. Gøy å lete etter akkurat DEN gaven til de forskjellige, finne det som man tror faller i smak.

Gjest Calóni
Skrevet

Foreldre, søsken, to (tre?) venninner og et fjernadoptivbarn. Gaver til besteforeldre etc ordner foreldrene mine med, og jeg skriver bare navnet mitt på :)

Dersom jeg hadde hatt tantebarn hadde jeg selvsagt gitt til dem, da :) Generelt er det moro å kjøpe gaver til barn, synes jeg, men har dessverre(?) ikke mange barn som det er naturlig å gi til.

laguna1365380434
Skrevet

Men hva er store, middels og små gaver da? (ikke nødvendigvis pris, men kanskje eksempler på hva du har gitt tidligere år). Sånn bare for å få en pekepinn...

Jeg har gitt til tanter og onkler, søskenbarn og til og med søskenbarns barn (bare ett, men allikevel). Blir altfor mange, så nå kutter jeg ned...

Mann, våre foreldre og besteforeldre, nieser og nevøer, min manns to brødre - og kanskje et par venninner, det får holde i år! :-)

Jeg har også lurt på å barbere litt i listen..Må ALLE søskenbarna ha og det ene sett tante og onkel tro? Jeg får se..Men jeg synes det er litt ille å bare kutte folk fra pakkelisten.

Jeg kjøper ikke sånn superdyre pakker, men det blir jo litt sammenlagt.

Eksempel på "store" pakker fra i fjor(som jeg husker delvis) : Kjæreste : PS2 spill,noen Cder, mansjettknapper, aftershave og masse etc..ca kr 1500-2000, ditto sum på mor og bror.Fordelt påmindre pakker. Jeg kjøper nesten aldri en stor ting.

Middels 2-500 kr. Hva som helst.

Liten,pocketbok, cd, kalender, spekepølse, vin..You name it.

Men jeg skal ikke klage altså. Jeg drar fin loot sjøl,og når julaften er over er alle tap vanligvis godt dekket..;-) Jeg får sinnsyke pakker. Jeg er yngst på hele den ene siden av familien..;-)

Skrevet

I år blir det gaver til: barna, samboer, gaver fra guttene til besteforeldre, to oldeforeldre, nieser og nevøer,

tanter og onkler og noe til våre nærmeste venner og barna (til de som har).

Skrevet

Enkelt nok at hvert barn får en gave hver, betalt av alle. Dermed løses mange problemer for mange.

Men det krever disiplin og samarbeid.

Uff da! da blir det ikke noe mange julegaver da?

Det er jo det barn snakker om etterpå-om hvor mange gaver de fikk og ikke hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...