Gå til innhold

Hvem gir du julegave til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff da! da blir det ikke noe mange julegaver da?

Det er jo det barn snakker om etterpå-om hvor mange gaver de fikk og ikke hva.

Egentlig ikke noe problem. Det er snakk om kultur. De er mye mer stas å få komplett nytt slalomutstyr enn mye småtteri.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

7

• Dorthe

3

• laguna1365380434

3

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enkelt nok at hvert barn får en gave hver, betalt av alle. Dermed løses mange problemer for mange.

Men det krever disiplin og samarbeid.

Uff, hørtes litt trist og kjedelig ut...

Skrevet

Denne gangen har jeg kjøpt inn et tusj-sett fra en bokhandel. Sånne som er tykke i den ene enden og tynne i den andre. Jeg har fått en del tegninger av ham fra før, og han virker er veldig flink, så da tenkte jeg at han sikkert er glad i å tegne også. Han er 6, og så har han to yngre søstre, så da passer gaven for dem alle tre. Jeg pleier å gi til jentene også, for at det skal bli noenlunde likt.

Tidligere har jeg gitt blyant/viskelær, opptrekkbar bil, sprettball, smykke, klistremerker, ballonger, fargestifter og litt annet sånt småtteri. Hårstrikker til jentene har jeg også gitt.

Nå vet jeg ikke hvor du har fadderbarn igjennom, men Plan Norge hvor jeg har, har iallfall en grense på maks 150 gram per gave, pga kostnader samt at de ofte er nødt til å gå langt for å få levert gavene. Det eneste unntaket er fotball med pumpe, da hele landsbyen kan ha glede av den.

Men husk på at ikke muslimer feirer jul, og at de dermed kan se på det som en fornærmelse å få julegave! En jeg kjenner skulle nemlig til å kjøpe inn julegave til sitt fadderbarn før han kom på at det var jo muslimsk, så han rakk heldigvis ikke sende noe julekort før han kom på det :)

Takk for kjempefint svar!

Får vel prøve å sende over noe til jul.

Ikke så god på engelsk derfor kvier jeg meg litt for å ordne brev/kort.

Men god jul skal jeg klare å skrive på engelsk :)

Skrevet

Egentlig ikke noe problem. Det er snakk om kultur. De er mye mer stas å få komplett nytt slalomutstyr enn mye småtteri.

Dere er fort ferdig med pakkeåpning og spenning dere da?

Tror ikke jeg ville kopiert denne nei for jeg koser meg sånn for hver pakke barna pakker opp.

Skrevet

Foreldre, besteforeldre, søsken, nevøer, nieser, venner, venners barn.

Gjest Calóni
Skrevet

Takk for kjempefint svar!

Får vel prøve å sende over noe til jul.

Ikke så god på engelsk derfor kvier jeg meg litt for å ordne brev/kort.

Men god jul skal jeg klare å skrive på engelsk :)

Plan Norge har frivillige oversettere. Du kan skrive på norsk, og så får brevet ditt en liten omvei om en oversetter, og så blir det sendt på engelsk til mottakerlandet, hvor det sikkert igjen blir oversatt til et annet språk ;)

Skrevet

Alle mine nærmeste, både voksne og barn. Eksens barn, to venninner og deres barn.

Skrevet

Plan Norge har frivillige oversettere. Du kan skrive på norsk, og så får brevet ditt en liten omvei om en oversetter, og så blir det sendt på engelsk til mottakerlandet, hvor det sikkert igjen blir oversatt til et annet språk ;)

Vi har sos barnebyer.

Har ikke hørt noe om at de oversetter.

Skrevet

Uff, hørtes litt trist og kjedelig ut...

Egentlig ikke.

Men "gaveministeren" er nå død, og nye familiemedlemmer er kommet til, inngiftet. Så systemet er vel punktert. Dessuten har vi fått et sterkere innslag av alkohol og en del annet styr.

I år (som i fjor) tenkte jeg å ramme fra hele suppa.

Skrevet

Dere er fort ferdig med pakkeåpning og spenning dere da?

Tror ikke jeg ville kopiert denne nei for jeg koser meg sånn for hver pakke barna pakker opp.

Du må være en drøm for butikkeiere. Mange butikker må stenge hvis julesalget uteblir. For _en_ bransje er f eks julesalget 30% av omsetningen for et år.

Skrevet

Egentlig ikke.

Men "gaveministeren" er nå død, og nye familiemedlemmer er kommet til, inngiftet. Så systemet er vel punktert. Dessuten har vi fått et sterkere innslag av alkohol og en del annet styr.

I år (som i fjor) tenkte jeg å ramme fra hele suppa.

Huff huff.

Skrevet

Du må være en drøm for butikkeiere. Mange butikker må stenge hvis julesalget uteblir. For _en_ bransje er f eks julesalget 30% av omsetningen for et år.

Selvfølgelig er jeg og mange andre en drøm i disse juletider!

Men halloween og karnevals tider er jeg absolutt ingen drøm.

Skrevet

Juletrebransjen?

:o)

Skrevet

Juletrebransjen?

:o)

Jaaaa.

Eller Julenissebransjen. Der tror jeg det er 100%.

:-)

Skrevet

Nei, det blir bedre :o)

Jeg skal være hjemme, dattera mi og faren min kommer og minstemann reiser ikke til faren før første dag. Så får de andre stikke bort å hilse på mora mi først mens jeg lager maten. Utrolig, der er allerede avklart flere mnd før jul.

Det høres ut som det kan bli en veldig hyggelig kveld, Dorthe. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...