Gå til innhold

Teksting på "Først og sist"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt irritert. Er det noen som vet hvorfor tekstingen via tekst tv side 777 på "først og sist" ser ut til å være simultanteksting, mens det som sies på engelsk er tekstet på forhånd???? Det kan jo ikke være direktesending, for da ville det vært umulig å tekste det utenlandske slik de gjør, og når _det_ er tekstet skikkelig på forhånd, hvorfor kan de da ikke tekste resten skikkelig også?? Noen som kan forklare, eller må jeg maile til Skavlandredaksjonen?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fordi de sender direkte? Tekstinga blir gjort mens de prater..

Skrevet

Er ikke programmet opptak fra tidligere på ettermiddag/kvelden da?

Skrevet

Fordi de sender direkte? Tekstinga blir gjort mens de prater..

Jammen da kan de jo ikke klare å tekste det som sies på engelsk sånn som de gjør, sånn at det som sies står ferdig på skjermen før de har sagt det ferdig! Høh.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jammen da kan de jo ikke klare å tekste det som sies på engelsk sånn som de gjør, sånn at det som sies står ferdig på skjermen før de har sagt det ferdig! Høh.

Fordi akkurat det blir tatt opp før?

Skrevet

Er ikke programmet opptak fra tidligere på ettermiddag/kvelden da?

Og da kan de vel rekke å tekste skikkelig til tekst-tv også mener jeg?

Skrevet

Fordi akkurat det blir tatt opp før?

Jaha, det er selvsagt mulig, og at det er veldig god klipping.... Hmm, interessant det der.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jaha, det er selvsagt mulig, og at det er veldig god klipping.... Hmm, interessant det der.

Ja.. .jeg har tenkt på akkurat dette jeg og!! :D

Skrevet

Simultanteksting er skikkelig irriternede, men tross alt bedre enn ingen tekst :-(

Programmer med simultanteksting ser jeg på _kun_ hvis det er noe jeg virkelig interesserer meg for. Hvis ikke er det bare en nedtur... Men all framgang på tekstefronten er positivt:-)

Forresten..snodig det med engelsk tekst kontra norsk. Hvis du mailer dem og får svar hadde jeg satt pris på å få vite svaret :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Simultanteksting er skikkelig irriternede, men tross alt bedre enn ingen tekst :-(

Programmer med simultanteksting ser jeg på _kun_ hvis det er noe jeg virkelig interesserer meg for. Hvis ikke er det bare en nedtur... Men all framgang på tekstefronten er positivt:-)

Forresten..snodig det med engelsk tekst kontra norsk. Hvis du mailer dem og får svar hadde jeg satt pris på å få vite svaret :-)

Hva betyr simultanteksting?

*litt blånn på det området her*

=)

Skrevet

=)

Når direktesendte programmer blir teksta. Noen sitter og tekster etterhvert som ting sies. Det sier seg selv at det blir endel kluss og forvirringer i og med at de ikke tekster alt. Dessuten går det såpass sent i forhold til talen at det lett blir irriterende å følge med...

hare1365380455
Skrevet

=)

Da er det en simultan som har tekstet det.

Skrevet

Selv direktesendinger sendes som regel med noe forsinkelse, så de rekker å tekste. Om det er forskjell i kvaliteten på den norske og den engelske tekstingen så er det sannsynligvis bare fordi den norske teksteren ikke er like god som den engelske :)

Skrevet

*ler så jeg griner*

Skrevet

*ler så jeg griner*

Ja, den haren. Hvor tar den det fra? ;o)

hare1365380455
Skrevet

Ja, den haren. Hvor tar den det fra? ;o)

Det bare kommer til meg....;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

*Ler veldig høyt*

Du er ikke helt god heller da di høne.. nei,det var en hare d var :P

hare1365380455
Skrevet

*Ler veldig høyt*

Du er ikke helt god heller da di høne.. nei,det var en hare d var :P

Jeg? Jeg er jo kjempegod!!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg? Jeg er jo kjempegod!!!

Du er snart en hjemløs isbit skal jeg si deg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...