Gå til innhold

Sjekking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en fyr kommer bort og prater med deg, f.eks på et utested, og jeg ikke er i humør den dagen til å si "piss off", hva gjør man da?

Jeg har opplevd flere ganger at jeg har ført en normal, høflig samtale, og så blir de sure da de omsider finner ut at jeg ikke vil noe mer... Men jeg synes det blir ufattelig dumt (og innbilskt) om man skal flette inn i andre setning at "jeg har kjæreste" eller "kutt preiket, jeg blir ikke med deg hjem uansett"...

Hva gjør dere? Og hva tenker guttene om saken?

Gjest sjekkern
Skrevet

Da sier man; "jo kan godt bli med deg hjem jeg, men vil helst sjekke litt mer rundt først i tilfelle jeg finner noen bedre enn deg"

Skrevet

Da sier man; "jo kan godt bli med deg hjem jeg, men vil helst sjekke litt mer rundt først i tilfelle jeg finner noen bedre enn deg"

Tror ikke du skjønte spørsmålet helt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan jo faktisk være at fyren som forsøker å snakke med deg bare er hyggelig, og ikke ute etter å få deg til sengs.

Så "piss off" er en jævla uhøflig ting å si, i hvert fall før fyren blir innpåsliten.

Men hvis du ikke vil snakke med fyren er det jo bare å gå. Ta en tur på toalettet, og still deg så et annet sted når du kommer tilbake, gå og snakk med dem du eventult er der sammen med, og fyren tar sannsynligvis et hint.

Skrevet

Det kan jo faktisk være at fyren som forsøker å snakke med deg bare er hyggelig, og ikke ute etter å få deg til sengs.

Så "piss off" er en jævla uhøflig ting å si, i hvert fall før fyren blir innpåsliten.

Men hvis du ikke vil snakke med fyren er det jo bare å gå. Ta en tur på toalettet, og still deg så et annet sted når du kommer tilbake, gå og snakk med dem du eventult er der sammen med, og fyren tar sannsynligvis et hint.

Ja, men det er nettopp det. Noen ganger har jeg kanskje lyst å føre en vanlig høflig samtale med fyren, og jeg tenker at det kan jo hende det bare er det han også vil. Men som regel så kommer vi til et eller annet punkt der han blir sur/skuffa et eller annet fordi han har stått å prata lenge og så skjønner han at det blir ingenting...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, men det er nettopp det. Noen ganger har jeg kanskje lyst å føre en vanlig høflig samtale med fyren, og jeg tenker at det kan jo hende det bare er det han også vil. Men som regel så kommer vi til et eller annet punkt der han blir sur/skuffa et eller annet fordi han har stått å prata lenge og så skjønner han at det blir ingenting...

Ok, da aner jeg ikke.

Høres jo noe rart ut dersom fyren blir sur og skuffet fordi en hyggelig jente ikke vil feie over ham.

Enda merkeligere er det hvis han faktisk viser at han blir skuffet.

Skrevet

Ok, da aner jeg ikke.

Høres jo noe rart ut dersom fyren blir sur og skuffet fordi en hyggelig jente ikke vil feie over ham.

Enda merkeligere er det hvis han faktisk viser at han blir skuffet.

Åh.. er ikke bare en fyr da. Tror heller snarere at jeg aldri har opplevd noe annet. Prater en fyr til deg på byen, så er det fordi han vil ha deg, det er jeg lært opp til. (Noe helt annet på vorspiel) Og da læres man også opp til å være avvisende gaske tidlig i samtalen, men jeg liker ikke å presse inn at jeg ikke er interessert hvis han ikke har spurt om det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Åh.. er ikke bare en fyr da. Tror heller snarere at jeg aldri har opplevd noe annet. Prater en fyr til deg på byen, så er det fordi han vil ha deg, det er jeg lært opp til. (Noe helt annet på vorspiel) Og da læres man også opp til å være avvisende gaske tidlig i samtalen, men jeg liker ikke å presse inn at jeg ikke er interessert hvis han ikke har spurt om det.

Han burde i hvert fall forstå av kroppsspråket ditt at du ikke er interessert i noe mer.

Men det er kanskje såpass med promille med i bildet at han ikke evner å lese noe som helst av deg.

Skrevet

Han burde i hvert fall forstå av kroppsspråket ditt at du ikke er interessert i noe mer.

Men det er kanskje såpass med promille med i bildet at han ikke evner å lese noe som helst av deg.

Men hva skal man gjøre da? Få irriterte karer på nakken helg på helg, eller avvise tydelig med en gang man vet at deg-vil-jeg-ikke-bli-med-hjem?

Herregud, verden har blitt så høl i hodet. Tenk om man kunne miste et lommetørkle på gata og så løp de tre nærmeste guttene bort og kysset hånden min og spurte om de kunne være så freidige og be meg med på en piknik eller middag *sukk*

Skrevet

De pleier vel å si noe sånt som "kan jeg sette meg har og prate litt med deg"?

Da er "bare" å svare noe sånt som "greit det vet du, bare du ikke forventer deg noe mer".

Smiler du hyggelig når du sier det så er sjangsen rimelig stor for å få seg en koselig snakkestund.

Det gir også de som ønsker noe mer en mulighet til raskt å dra videre for å si det sånn :)

Jeg har tatt den mange ganger og det har aldri blitt sure miner ut av det iallefall.

Skrevet

De pleier vel å si noe sånt som "kan jeg sette meg har og prate litt med deg"?

Da er "bare" å svare noe sånt som "greit det vet du, bare du ikke forventer deg noe mer".

Smiler du hyggelig når du sier det så er sjangsen rimelig stor for å få seg en koselig snakkestund.

Det gir også de som ønsker noe mer en mulighet til raskt å dra videre for å si det sånn :)

Jeg har tatt den mange ganger og det har aldri blitt sure miner ut av det iallefall.

Ikke så dumt, men de fleste jeg har møtt på spør ikke...

Det går som regel i "hei, hva betyr tatoveringen din, a?", "hei, er du her ofte, eller?" eller ""hei, hva heter du a'", og så fortsetter liksom bare samtalen sånn halvveis.

Skrevet

Ikke så dumt, men de fleste jeg har møtt på spør ikke...

Det går som regel i "hei, hva betyr tatoveringen din, a?", "hei, er du her ofte, eller?" eller ""hei, hva heter du a'", og så fortsetter liksom bare samtalen sånn halvveis.

Uansett Dark Pink...du er ikke nødt til å si noe som helst...begynner de slik så fortsett du hvordan du vil.

Underveis kommer vel opp spørsmål/prat som gir deg mulighet til å nevne type eller at du ikke er interessert i noe mer.

Blir de sure så blir de det, det er strengt tatt ikke din feil, og det er kanskje med det du bør jobbe.

Drit i det liksom.

Evnt. kan du jo litt etterhvert si noe sånt som "du, det er kjempekoselig å prate med deg, jeg håper bare ikke du forventer noe mer i kveld"...

:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men hva skal man gjøre da? Få irriterte karer på nakken helg på helg, eller avvise tydelig med en gang man vet at deg-vil-jeg-ikke-bli-med-hjem?

Herregud, verden har blitt så høl i hodet. Tenk om man kunne miste et lommetørkle på gata og så løp de tre nærmeste guttene bort og kysset hånden min og spurte om de kunne være så freidige og be meg med på en piknik eller middag *sukk*

Jeg vet ikke hva du skal gjøre. Synes kanskje det høres ut som om du tiltrekker deg rare gutter, hvis flertallet av dem blir sure når du ikke vil ha sex med dem.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre. Synes kanskje det høres ut som om du tiltrekker deg rare gutter, hvis flertallet av dem blir sure når du ikke vil ha sex med dem.

You got that right. Hvor blir det av Sawyer, f.eks?

Skrevet

De som er ute etter ONS vil nok ha et større problem enn de som ikke er det.

Jeg har mange hyggelige og tidvis single damevenner. Noen ganger blir det noe, andre ganger ikke.

Jeg er glad jeg kan være meg sjøl og ikke se sex i alt som rører seg. Det er trist å få den meldingen fra noen som jeg ikke har tenkt å legge an på, og enda tristere å ikke bli trodd når jeg sier at jeg ikke vil noe mer. Noen kvinner viser total mangel på sosial intelligens og er vel en stor tanke innbildske. Og da kan det være det samme.

Det er bra at noen forstår da.

Skrevet

De som er ute etter ONS vil nok ha et større problem enn de som ikke er det.

Jeg har mange hyggelige og tidvis single damevenner. Noen ganger blir det noe, andre ganger ikke.

Jeg er glad jeg kan være meg sjøl og ikke se sex i alt som rører seg. Det er trist å få den meldingen fra noen som jeg ikke har tenkt å legge an på, og enda tristere å ikke bli trodd når jeg sier at jeg ikke vil noe mer. Noen kvinner viser total mangel på sosial intelligens og er vel en stor tanke innbildske. Og da kan det være det samme.

Det er bra at noen forstår da.

Men du ser dilemmaet da? Jeg vil påstå at 95% av min generasjon gutter som tar kontakt på et utested er ute etter en ting. Og når de da blir småsure fordi jeg har brukt deres finne-noen-tid på å prate uten å være interessert, så lærer man seg ganske kjapt å ha en fiendtlig tone...

Ingenting som ville vært hyggeligere enn å komme i prat med en kjekk fyr, og bare ta kvelden deretter, uten noe press og koder og forventninger. Men sånn er ikke verden lenger.

Skrevet

Men du ser dilemmaet da? Jeg vil påstå at 95% av min generasjon gutter som tar kontakt på et utested er ute etter en ting. Og når de da blir småsure fordi jeg har brukt deres finne-noen-tid på å prate uten å være interessert, så lærer man seg ganske kjapt å ha en fiendtlig tone...

Ingenting som ville vært hyggeligere enn å komme i prat med en kjekk fyr, og bare ta kvelden deretter, uten noe press og koder og forventninger. Men sånn er ikke verden lenger.

Jeg ser problemet.

Om du tror meg, så har jeg sagt direkte nei takk et par-tre ganger i mitt liv. Det var ikke noen hyggelige reaksjoner jeg fikk. Og langvarige konsekvenser i tillegg. Hevn er visst vikitg da.

Jeg vet også en annen balansegang: en jobb jeg var i besto av masse søte damer som skulle læres opp (nei, ikke i sex). Jeg måtte være uhyre forsiktig, det er kort vei fra eldre gentlemann til gammel gris. I flere år greide jeg dette, med god spredning på lette komplimenter og oppmerksomhet, kom jeg antagelig best ut av det av de som hadde samme jobb. Ved å trå feil ville jeg utvilsomt få sparken.

Fin trening :-)

Skrevet

Jeg ser problemet.

Om du tror meg, så har jeg sagt direkte nei takk et par-tre ganger i mitt liv. Det var ikke noen hyggelige reaksjoner jeg fikk. Og langvarige konsekvenser i tillegg. Hevn er visst vikitg da.

Jeg vet også en annen balansegang: en jobb jeg var i besto av masse søte damer som skulle læres opp (nei, ikke i sex). Jeg måtte være uhyre forsiktig, det er kort vei fra eldre gentlemann til gammel gris. I flere år greide jeg dette, med god spredning på lette komplimenter og oppmerksomhet, kom jeg antagelig best ut av det av de som hadde samme jobb. Ved å trå feil ville jeg utvilsomt få sparken.

Fin trening :-)

Du er rar.. =)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg gidder rett og slett ikke å lese teite skjulte budskaper selv når jeg ser dem.

Tror en fyr at en jente er "på gli" fordi hun snakker med ham er det utelukkende hans problem og ikke mitt.

Så jeg snakker fritt med hvem jeg vil,og får en eller annen gjøk problemer med og blir "skuffa" for det so be it..

Å be noen dra til helvete bare fordi, det ville jeg finne sv.uhørt og urimelig, det er da mange (de fleste) gutter som bare skravler uforpliktende, slår ihjel tid, ser om det er en tone etc, uten å forvente seg noe somhelst..(det skulle da bare mangle!)

Dog har jeg selvfølgelig registret at det finnes enkelte sopper som tenker sånn du sier "har invistert tid og blablabla.." Blæh..Omtrent de samme som mener at de hvertfall har rett på halve natta og en blowjob utenfor om de spanter en halvliter..;-P

Sånne idioter skal da ikke få sette standarden?

Livet er for kort til å pugge tvilsomme sosiale koder som gjør livet kjedeligere og som dessuten ikke er normative for folk en faktisk ønsker å omgåes..;-)

Skrevet

Du er rar.. =)

Det er viktig å sette ord på ting. Noen har et kvinnesyn det stinker av, og må settes på plass, av andre menn. De må aldri få medhold i kvinneforakt. Noen kvinner har et syn på menn som stinker, og de får oftere mye lettere medhold av sine medsøstre enn menn får av sine medbrødre.

Men er det ikke rart at menn forventes å tenke sex, og når de viser seg å ikke gjøre det, så blir kvinner sinte eller tror de lyver?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...