Inne Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Samboeren har en tendens til å sove mye lenger enn meg! Annenhver helg har vi gutten hans her (4år), da står jeg som regel opp i halv ni/ni tida etter at jeg har vært oppe å skrudd på barne-TV for ham i åttetia. Så lager jeg frokost og setter meg sammen med ham mens vi spiser. Sambo vekker jeg i ti-elleve tiden hvis han ikke står opp selv innen da. Helgene vi ikke har ham kan jeg sove lenge selv, men våkner som regel og er lysvåken sånn at jeg står opp i ti-elleve tia, mens han helst sover til ett-to (han sover nå...) Det gjør meg ingenting å stå opp med barnet, men jeg føler likevel det blir feil overfor barnet at han skal sove bort hele formiddagen...når han endelig står opp er han avvisende til han har fått seg en dusj, kaffe og røyk. Han er morragretten så det holder. Etter en halvtime er han i godt humør og klar for å starte dagen...da er jo vi i lunsj-modus og trenger mat før vi kan finne på noe, så dagen går liksom bare...ødelegger en del av helga synes jeg. Hva syns dere? 0 Siter
Gjest vekk han da vel Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Det går fint an å vekke han i normal tid. Du vil jo ha en morragretten mann samme når på morgenen/formiddagen du vekker han. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Er forsåvidt enig med deg. De helgene han har barnet får han sette på klokka slik at han får seg en halvtime oppvokning før han har dagen med dere. Blir det ikke sent kvelden før så skal det da ikke være noe pes å komme seg opp iallefall rundt ni. De helgene dere har fri er vel vanskeligere å ha klokke på kanskje, for fri er jo fri liksom. Men som et voksent menneske så bør det kunne gå ann å stå opp ti-elleve tia som det seneste synes nå jeg da. 0 Siter
cecily Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Dersom det er hans sønn, får han pinadø komme seg ut av senga litt før på dagen. Det syns nå jeg, selv om du ikke har noe i mot det. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Du lar ham jo sove! Jeg hadde ikke giddet, hvis det alltid er slik, og aldri motsatt - altså at du får sove. Om du ikke orker det lengre, så må du naturligvis si det til ham, klart og tydelig. Du får det som du selv ønsker det. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Når sønnen er på besøk, så får han pokker meg stå opp sammen med han Andre helger.. Vel. Kan ikke forstå hvorfor han trenger så mye søvn? For dere legger dere sammen? For mye søvn er ikke bra det heller. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Hadde jeg vært deg hadde jeg sparka han ut av senga forlengst!! Det får da være måte på egoisme! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.