Gå til innhold

Mattilsynets stenging av restauranter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen dager siden nå, men jeg leste det ikke skikkelig før idag.

Noe så ekkelt... Billedserien som fulgte var mildt sagt sjokkerende. Jeg trodde, naivt nok, at når man drev restaurant at man var interessert i å ha god kvalitet.

Håper flere restauranter blir sjekket skikkelig slik at vi unngår de som som tydeligvis driver snuskete og useriøst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dessuten bør det slås opp langt større hvem de skyldige er. Restaurantens navn burde komme fram allerede i overskriften, og bilde er også et must.

Hvis jeg går på en restaurant og svir av tusen kroner forventer jeg at maten er sunn og frisk og tilberedt under skikkelige forhold!

Skrevet

Dessuten bør det slås opp langt større hvem de skyldige er. Restaurantens navn burde komme fram allerede i overskriften, og bilde er også et must.

Hvis jeg går på en restaurant og svir av tusen kroner forventer jeg at maten er sunn og frisk og tilberedt under skikkelige forhold!

Kjørte forbi Hos Thea dagen etter og der var det full fest!

Trodde de måtte stenge, jeg!

Skrevet

Kjørte forbi Hos Thea dagen etter og der var det full fest!

Trodde de måtte stenge, jeg!

Det måtte det, men etter kjempeinnsats av de ansatte klarte de på imponerende tid å fikse opp i alle feilene.

laguna1365380434
Skrevet

Mange retauranteiere er helt utrolige til å prøve å snu på krona på bekostning av kvalitet!

Når jeg jobba i USA har vippet jeg mugg av serveringsbegerne med tartarsauce, for de skulle joggu selges, og jeg fikk ofte beskjed om at jeg ikke måtte lage meg noe med f.eks tunfisksalat fordi de ikke hadde råd til å ha meg sjuk..:-o Men kundene, de skulle ha den, for brukes opp skulle den!

Riktig nok er det verste stedet jeg har jobbet i henhold til sjusk og æsj, men jeg har sannelig sett og hørt mitt på stedene jeg har jobbet her også!

Det samme har forøvrig de vennene jeg har som har jobbet i utelivsbransjen,og ikke ser det ut til at prisnivå og "klasse" på stedet spiller så store trillen heller!

Skrevet

Det er problemer med renhold: det er teknisk vanskelig og tidkrevende. Det må ryddes og vaskes kontinuerlig i et stort kjøkken. Det må brukes mye kokende vann og mye muskelkraft.

Kanske så mye som en tredel av ressursene på kjøkkener må brukes på renhold.

Da er det fristende å slurve bare litt.

Skrevet

Det måtte det, men etter kjempeinnsats av de ansatte klarte de på imponerende tid å fikse opp i alle feilene.

Men allikevel!

Kjempeinnsatsen er vel ikke noe å skryte av, tross alt har de slusket seg frem til at det gikk som det gikk. Det er lett å rydde etterpå. Jeg syns det er ille med alle gjestene som har spist under disse forholdene tidligere!

Gjest LucySky
Skrevet

Det er mye en ikke ser bak lukkede dører ...

Første gang jeg og en slektning skulle få varm cateringmat til et familieselskap, hadde vi bommet på at hun og jeg var for få til å rekke rundt og legge på fat, passe på saus osv.

Det endte med at familien (bak lukket kjøkkendør) sang og hyldet jubilanten mens hun og jeg ga opp all sømmelighet og renslighet, vi sto med hendene nedi de digre kassene av noe slags aluminiumsfolie og slengte stuing og poteter i fatene.

Etterhvert kuttet både hun og jeg oss opp på de skarpe kantene og det kom røde striper i den grønne stuingen, uha!

Vi sa ikke ett ord om det,og holdt igjen døra når en tante prøvde å komme inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...