Gå til innhold

Redningsvest, de voksne druknet og barna overlevde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesten isolerer brystkassa mot kulda, det er trolig derfor barn med vest overlever isbadingen i så stor grad.

"Vesten isolerer brystkassa mot kulda, det er trolig derfor barn med vest overlever isbadingen i så stor grad."

Pluss det faktum at vesten faktisk gjør at man flyter :-)

"............................................"

Skrevet

Det burde vært påbudt med vest i båt! Synes det er idiotisk å ha en regel om at man skal ha MED vest - hva søren hjelper det hvis man detter i vannet da! Vi har alltid på vest i båt vi, og er nok ganske fornuftige i forhold til vær og vind også. Selv er jeg en skikkelig frossenpinn, så jeg har alltid på meg skikkelig tjukk redningsvest jeg - god og varm!

Etter å ha vært i nærheten da et barn druknet etter å ha falt utfor en brygge, og faren også druknet etter å ha prøvd å redde barnet, er jeg minst like mye "vest-fanatiker" som før. (fikk vite i etterkant hva som hadde skjedd, og fant ut at jeg var bare en hundre meter eller noe fra stedet da det skjedde)

Men nå har jeg vokst opp med en onkel som jobber med sikkerhet på sjøen, og som alltid har utstyrt oss med "vis sjøvett"-klistremerker! Og som alltid kommenterer det hvis han ser noen uten vest!

Skrevet

Det burde vært påbudt med vest i båt! Synes det er idiotisk å ha en regel om at man skal ha MED vest - hva søren hjelper det hvis man detter i vannet da! Vi har alltid på vest i båt vi, og er nok ganske fornuftige i forhold til vær og vind også. Selv er jeg en skikkelig frossenpinn, så jeg har alltid på meg skikkelig tjukk redningsvest jeg - god og varm!

Etter å ha vært i nærheten da et barn druknet etter å ha falt utfor en brygge, og faren også druknet etter å ha prøvd å redde barnet, er jeg minst like mye "vest-fanatiker" som før. (fikk vite i etterkant hva som hadde skjedd, og fant ut at jeg var bare en hundre meter eller noe fra stedet da det skjedde)

Men nå har jeg vokst opp med en onkel som jobber med sikkerhet på sjøen, og som alltid har utstyrt oss med "vis sjøvett"-klistremerker! Og som alltid kommenterer det hvis han ser noen uten vest!

Vi hadde en oberst som ble rimelig hissig om han opdaget noen uten vest som var med på brolegging. Nesten som Karl på TV. Hoppet opp og ned og kastet lua i bakken :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...