Gå til innhold

nrk nå

Anbefalte innlegg

Gjest celebration
Skrevet

Det er om en merkelig by i Florida; en disney by. Er det den byen jeg har hørt som der man må søke om å få bo? Og der det bare bor hvite mennesker? Hva synes dere om byen?

Gjest celebration
Skrevet

Jeg lurer på hva som kan skjule seg bak den perfekte fasaden....?

Gjest Sabeltanna
Skrevet

Jeg lurer på hva som kan skjule seg bak den perfekte fasaden....?

Sykt å bo slik spør du meg.....

Gjest overfladisk
Skrevet

"The American Dream"...

Lurer på hva som rører seg inni hodet på folk som tror de kommer til et sted hvor alt er perfekt? Hun ene fortalte jo at siden Askepott (eller var det Snøhvit) levde lykkelig alle sine dager, så skulle hun også gjøre det når hun flyttet dit? Og så ble det ikke slik... *pussig*

Ellers synes jeg programmet jevnt over bar preg av altfor lite kritisk sans. Det var jo noe der, men hva med å se litt nærmere på bakgrunnen til at Disneykonsernet opprettet byen? Hva var den egentlige ideen, bortsett fra å tjene mer penger? Å bo i et fantasiland går ikke i lengden.

Tror ikke jeg selv ville likt å bo i en by som var så kjemisk renset for skitt, med "hagepoliti" som bestemmer hvordan det skal se ut utenfor huset mitt og som tar affære om jeg ikke gjør det selv, et sted hvor alt ser perfekt ut på overflaten. Nei, jeg hadde nok ikke holdt ut lenge der.

Gjest celebration
Skrevet

Sykt å bo slik spør du meg.....

Helt enig.

Gjest celebration
Skrevet

"The American Dream"...

Lurer på hva som rører seg inni hodet på folk som tror de kommer til et sted hvor alt er perfekt? Hun ene fortalte jo at siden Askepott (eller var det Snøhvit) levde lykkelig alle sine dager, så skulle hun også gjøre det når hun flyttet dit? Og så ble det ikke slik... *pussig*

Ellers synes jeg programmet jevnt over bar preg av altfor lite kritisk sans. Det var jo noe der, men hva med å se litt nærmere på bakgrunnen til at Disneykonsernet opprettet byen? Hva var den egentlige ideen, bortsett fra å tjene mer penger? Å bo i et fantasiland går ikke i lengden.

Tror ikke jeg selv ville likt å bo i en by som var så kjemisk renset for skitt, med "hagepoliti" som bestemmer hvordan det skal se ut utenfor huset mitt og som tar affære om jeg ikke gjør det selv, et sted hvor alt ser perfekt ut på overflaten. Nei, jeg hadde nok ikke holdt ut lenge der.

Jeg synes også det kunne vært med mer om bakgrunnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...