Gå til innhold

Å kle seg for julebord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på julebord i går kveld, vi var en 15 stk.

Stedet var et hotel, ganske grei kvalitet. Flott middag med forrett, middag, dessert, vin til maten, Konjakk og Bailys til kaffen. Show med sang og dans.

Lenge siden jeg var på julebord slik, og det er ikke ofte jeg er ute på slike spesielle dager så det var spennende å se seg rundt.

Mange hannkjønn i dress, men jentene...

Fine topper og bluser, men veeeeeldig mange med olabukse :o

Kanskje ikke den "styggeste" olabuksa i skapet men endog...

Av de som ikke hadde olabukse hadde de fleste andre bukser, dog penere svarte, dressbukser ol.

Noen få - meg selv inkludert - hadde på kjole/skjørt.

Hvor ble det av pyntinga til jentene da?

Er vi blitt helt tråe eller?

Ikke at en bør ha på seg galla liksom, men kjolene og skjørtene og "damene"...hvor tok de vegen?

Skrevet

Jeg må si jeg stusset da jeg så inn i butikkvinduet til kapahl i går. festantrekk stod det. Joda der var samtlige dukker kledd opp i bukser. ikke dongry da, men sorte. Tidligere har det da altid vært svært flotte kjoler i denne utstillingen til jul. jaja, tidene forandrer seg

Gjest papirtiger
Skrevet

Så merkelig...både på jobben til kjæresten min, og på våre student-julebord er alle jentene stivpyntet :)

Kanskje vi bare benytter enhver anledning til å gjøre det..

Skrevet

Dongri på julebord har jeg aldri sett. Men fine bukser med fine festtopper går fint, dersom en ellers er pyntet i stilen.

Jeg bruker å ha skjørt og en topp selv. Tenkte å finne en fin kjole i år, men endte med å kjøpe skjørt og topp i år også.

Dersom mannen går i dress er det svært snodig å stille i dongri, uansett hvor dyr og eksklusiv dongribuksa er.

Skrevet

Det var på høy tid, så slipper man å vurdere folk etter klesdrakten.

Skrevet

Jeg synes man fint kan pynte seg med ei pen bukse, men jeans er ikke ok ved sånne anledninger.

Selv bruker jeg skjørt veldig ofte, også til hverdags, så for meg er problemstillingen uaktuell.

Skrevet

Selvsagt pynter man seg til selskapsanledninger. Høres bare, bare feil ut med jeans, nesten litt respektløst vil jeg si.

Skrevet

Hos oss stiller alle, også damene, festpyntet. Jeans er ikke rett antrekk til julebord!

Skrevet

Hos oss stiller alle, også damene, festpyntet. Jeans er ikke rett antrekk til julebord!

Godt å høre :)

Skrevet

Selvsagt pynter man seg til selskapsanledninger. Høres bare, bare feil ut med jeans, nesten litt respektløst vil jeg si.

"nesten litt respektløst vil jeg si"

Det har du rett i

:)

Skrevet

Jeg synes man fint kan pynte seg med ei pen bukse, men jeans er ikke ok ved sånne anledninger.

Selv bruker jeg skjørt veldig ofte, også til hverdags, så for meg er problemstillingen uaktuell.

Det høres bra ut :)

Det er jo liksom så sjelden man kan pynte seg i dag...så jeg trodde at julebord var en av de gangene damene pyntet seg.

Men som sakt, lenge siden jeg har vært på sånt "utejulebord" :)

Skrevet

Det var på høy tid, så slipper man å vurdere folk etter klesdrakten.

Nåja, det er vel ikke direkte å "vurdere" folk etter klærne.

Men skal vi slutte helt å pynte oss da?

Går man ut i helga er det jeans, og jammen er det jeans i andre situasjoner også...

jeg trodde visseligen at jentene klarte å pynte seg til såpass fint julebord jeg da, men som sakt, lenge siden jeg har vært på sånt julebord...mye forandret, ja...

Skrevet

Dongri på julebord har jeg aldri sett. Men fine bukser med fine festtopper går fint, dersom en ellers er pyntet i stilen.

Jeg bruker å ha skjørt og en topp selv. Tenkte å finne en fin kjole i år, men endte med å kjøpe skjørt og topp i år også.

Dersom mannen går i dress er det svært snodig å stille i dongri, uansett hvor dyr og eksklusiv dongribuksa er.

Ja, jeg reagerte jeg også ja.

Høye støvletter utenpå jeansen er mote i år for å si det sånn ;)

Og så mye merkelig oppførsler da...

Ei lo og skrek så det hørtes ut over hele lokalet - og det var stoooort - hele bordet vårt rista på hodet...

ene skrikegangen bråsnudde jeg meg...skvatt liksom litt...og da sa (megga) "erre du glaner på da"

*sukk* hvor er damene sier nå jeg... :)

Skrevet

Så merkelig...både på jobben til kjæresten min, og på våre student-julebord er alle jentene stivpyntet :)

Kanskje vi bare benytter enhver anledning til å gjøre det..

"Kanskje vi bare benytter enhver anledning til å gjøre det.."

Det var noe ala slik jeg trodde det var ja :)

Men høye støvletter utenpå jeans er in i år for å si det sånn...

Skrevet

Jeg må si jeg stusset da jeg så inn i butikkvinduet til kapahl i går. festantrekk stod det. Joda der var samtlige dukker kledd opp i bukser. ikke dongry da, men sorte. Tidligere har det da altid vært svært flotte kjoler i denne utstillingen til jul. jaja, tidene forandrer seg

"tidene forandrer seg"

Jammen om de gjør...er lenge siden jeg har vært ute slik skjønner jeg

Skrevet

"nesten litt respektløst vil jeg si"

Det har du rett i

tiltredes! :-)

På fjorårets julebord hadde jeg fotsid kjole, bare skuldre og lange selskapshansker! ;-)

Skrevet

tiltredes! :-)

På fjorårets julebord hadde jeg fotsid kjole, bare skuldre og lange selskapshansker! ;-)

Se det var dame det... ;)

Skrevet

Nåja, det er vel ikke direkte å "vurdere" folk etter klærne.

Men skal vi slutte helt å pynte oss da?

Går man ut i helga er det jeans, og jammen er det jeans i andre situasjoner også...

jeg trodde visseligen at jentene klarte å pynte seg til såpass fint julebord jeg da, men som sakt, lenge siden jeg har vært på sånt julebord...mye forandret, ja...

Pynten i dag består av fettsugde lår og innsydde, fettsugde mager og silikonpupper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...