Gå til innhold

Kvinne voldtok mann, rettssak på gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen sett noe stoff om det på nettet?

Var fristet til å legge dette på Overgrep, men har en følelse at meningene er delte om kvinner kan voldta menn.

I følge loven spiller det ingen rolle hvilket kjønn fornærmede er, men en manns kjønnsorganer er visst ikke "hellige" slik kvinners er i visse folks bevissthet.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• favn

7

• frosken

5

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, du er ikke vanskelig å kjenne igjen! Bare jeg ser overskriften detter det inn i hodet: "Nå er det sikkert keinstein igjen"

Skrevet

Hehe, du er ikke vanskelig å kjenne igjen! Bare jeg ser overskriften detter det inn i hodet: "Nå er det sikkert keinstein igjen"

Mulig, men denne saken er en internasjonal sensasjon.

Når noen _ikke_ skriver om bleier, smokker og utflod, så er det ikke mange igjen.

Gjest svaksterk
Skrevet

Hvor kan jeg lese om denne saken?

*har ikke fått den med meg*

Skrevet

Mener du for ramme alvor at det er feil at kvinner vil ha selvbestemmelsesrett over eget kjønnsorgan og kropp, eller formulerer du deg bare usedvanlig klønete?

Skrevet

Mener du for ramme alvor at det er feil at kvinner vil ha selvbestemmelsesrett over eget kjønnsorgan og kropp, eller formulerer du deg bare usedvanlig klønete?

Det er bare Ulv som er i gang igjen. Han forandrer seg ikke særlig uansett hvilket nick han bruker.

Gjest LucySky
Skrevet

Mulig, men denne saken er en internasjonal sensasjon.

Når noen _ikke_ skriver om bleier, smokker og utflod, så er det ikke mange igjen.

Det _jeg_lurer på, er hvordan det går an. For det går sjølsagt ikke an fysisk sett å med makt dytte en penis inn i vagina om den ikke står.

Altså dreier det seg her om voldtekt sett i en videre kontekst: gjøre seksuelle ting med en person mot vedkommendes vilje. Og det kan naturligvis en kvinne gjøre mot en mann såvel som en mann mot en kvinne.

Det er spørsmål om krenking av noens kropp og psyke her, siden det går til sak. Menn har naturligvis like mye rett til å si nei og bli respektert som kvinner.

Kanskje pinligere for offeret når han er mann, dermed virker det unektelig modig av "den krenkede" å gå til sak.

Blir bra å få lufta prinsippene rundt dette, syns jeg.

Skrevet

Det er bare Ulv som er i gang igjen. Han forandrer seg ikke særlig uansett hvilket nick han bruker.

Hva mener du om saken?

Hvem er Ulv og hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Det _jeg_lurer på, er hvordan det går an. For det går sjølsagt ikke an fysisk sett å med makt dytte en penis inn i vagina om den ikke står.

Altså dreier det seg her om voldtekt sett i en videre kontekst: gjøre seksuelle ting med en person mot vedkommendes vilje. Og det kan naturligvis en kvinne gjøre mot en mann såvel som en mann mot en kvinne.

Det er spørsmål om krenking av noens kropp og psyke her, siden det går til sak. Menn har naturligvis like mye rett til å si nei og bli respektert som kvinner.

Kanskje pinligere for offeret når han er mann, dermed virker det unektelig modig av "den krenkede" å gå til sak.

Blir bra å få lufta prinsippene rundt dette, syns jeg.

Det som ofte ikke oppfattes, er at voldtekt behøver ikke innebære samleie. Seksuell krenkelse kan man vel kalle det.

Et annet prinsipp er at menns kjønnsorganer er i følge loven like hellige som kvinners. Men det er mer vanlig at menn krnker kvinner enn at kvinner krenker menn, og det er en annen sak.

Så at en mann ikke kan voldtas er altså ikke riktig.

Skrevet

Tolke som du vil.

Men syns du overgrep mot menn burde være lovlig, fordi det f eks ikke forekommer så ofte?

Eller er det relativt sett mindre viktig, og bør derfor ikke debatteres sett i forhold til mer alvorlige og oftere forekommende overgrepssaker?

Kanskje det er en "fornæmelse" mot overgrepsofre å trekke fram så "bagatellmessige" saker som overgrep mot menn?

Trenger ikke menn beskyttelse i lovene?

Skrevet

Dama ble dømt - rettssaken i første instans var i april. Jeg er usikker på om saken ble anket. Det var vel nettopp noen artikler på nettet om at utenlandsk media var interessert i saken.

Skrevet

Dama ble dømt - rettssaken i første instans var i april. Jeg er usikker på om saken ble anket. Det var vel nettopp noen artikler på nettet om at utenlandsk media var interessert i saken.

Her var det litt mer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1149946.ece

Blir dama frikjent, er det en likestillingssak.

Mange rødstrømper syns vel dette er å "avlede oppmerksomheten" fra overgrep mot kvinner og latterliggjøre problemet. Kvinner har generelt lite respekt for menn, og sier "95% av menn" er slik og slik.

Skrevet

Menn som blir utsatt for overgrep er i en nesten umulig posisjon. De færreste tror helt at det er sant det de forteller, og i tillegg er det alltid en del som lurer på om de ikke egentlig nøt det hele. Derfor holder sannsynligvis de fleste kjeft om det som har skjedd.

Skrevet

Trodde temaet denne gangen var voldtekt mot menn?

Skrevet

Tolke som du vil.

Men syns du overgrep mot menn burde være lovlig, fordi det f eks ikke forekommer så ofte?

Eller er det relativt sett mindre viktig, og bør derfor ikke debatteres sett i forhold til mer alvorlige og oftere forekommende overgrepssaker?

Kanskje det er en "fornæmelse" mot overgrepsofre å trekke fram så "bagatellmessige" saker som overgrep mot menn?

Trenger ikke menn beskyttelse i lovene?

Jeg ber deg å klargjøre, men det vil du ikke. Da kan vi ikke lese det annerledes enn at du bekrefter det jeg spør om.

Selvsagt bør ikke overgrep mot mennesker være lovlig? Er du dum, unnskyld meg?

Menn kan ikke voldtas. De kan få ufrivillig ereksjon og en fysiske svakere kvinne kan gjennomføre et slags samleie mot feks en beruset mann. Men voldtekt? Nei. Det sier da også utformingen av tiltalen - dersom Aftenpostens artikkel skriver riktig: Mannen er tiltalt for 'overgrep', en terminologi du også klokelig benytter.

Kvinner voldtas i de tusen hjem hver dag, av bekjente, av venner, av tilfeldige, de massevoldtas av gjenger, i krigssituasjoner, i tortursituasjoner. Under alle disse voldtektene brukes det enten fysisk vold ellers, trusler om vold ellers eller kvinner forholder seg mer eller mindre passive ut fra den viten om at en hvilken som helst mann kan knekke nakken hennes - når som helst. I tillegg ligger tradisjoner/historie/forventninger/krav om at kvinner skal underlegge seg menn som en skjult og usagt, men kulturell mer eller mindre tykk tåke over all verdens kvinner.

I de FLESTE tilfeller blir voldtekt/-ene ikke anmeldt (av ulike grunner) eller hvis anmeldelse foreligger, frifinnes ofte voldtekstmannen/-mennene.

Kan du kommentere det siden voldtekt er dagens agenda for deg?

Skrevet

Trodde temaet denne gangen var voldtekt mot menn?

Det kan det godt være, men ikke iflg hovedinnlegget. Der står da vitterlig voldtekt av kvinner også nevnt opptil flere steder på de få linjene.

Skrevet

Mange sier: Det går ikke an å voldta en mann (gjennomføre samleie), med mindre han har ereksjon og dermed er kåt. Og da er det vel ikke voldtekt...?

Mange jenter som blir voldtatt har blitt våte nedentil, noen har til og med fått orgasme. Dette betyr ikke at de ikke har blitt voldtatt. Noen ganger reagerer kroppen på stimulans, uten at hodet og følelser er med. Dette gjelder selvfølgelig også menn.

Skrevet

Det kan det godt være, men ikke iflg hovedinnlegget. Der står da vitterlig voldtekt av kvinner også nevnt opptil flere steder på de få linjene.

Vi tolker tydeligvis teksten ulikt. Jeg synes den problematiserer noe som er svært vanskelig for de det gjelder; nemlig seksuelle overgrep mot menn.

For noen år siden var det en mann som her på dol skrev et innlegg om et overgrep han var blitt utsatt for av to kvinner. Reaksjonene han stort sett fikk var at dette trodde folk var en seksuell fantasi, ikke en reell historie...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...