Gå til innhold

Kvinne voldtok mann, rettssak på gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ber deg å klargjøre, men det vil du ikke. Da kan vi ikke lese det annerledes enn at du bekrefter det jeg spør om.

Selvsagt bør ikke overgrep mot mennesker være lovlig? Er du dum, unnskyld meg?

Menn kan ikke voldtas. De kan få ufrivillig ereksjon og en fysiske svakere kvinne kan gjennomføre et slags samleie mot feks en beruset mann. Men voldtekt? Nei. Det sier da også utformingen av tiltalen - dersom Aftenpostens artikkel skriver riktig: Mannen er tiltalt for 'overgrep', en terminologi du også klokelig benytter.

Kvinner voldtas i de tusen hjem hver dag, av bekjente, av venner, av tilfeldige, de massevoldtas av gjenger, i krigssituasjoner, i tortursituasjoner. Under alle disse voldtektene brukes det enten fysisk vold ellers, trusler om vold ellers eller kvinner forholder seg mer eller mindre passive ut fra den viten om at en hvilken som helst mann kan knekke nakken hennes - når som helst. I tillegg ligger tradisjoner/historie/forventninger/krav om at kvinner skal underlegge seg menn som en skjult og usagt, men kulturell mer eller mindre tykk tåke over all verdens kvinner.

I de FLESTE tilfeller blir voldtekt/-ene ikke anmeldt (av ulike grunner) eller hvis anmeldelse foreligger, frifinnes ofte voldtekstmannen/-mennene.

Kan du kommentere det siden voldtekt er dagens agenda for deg?

Selvfølgelig kan menn voldtas selv om det sannsynligvis skjer svært sjelden.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

16

• favn

7

• frosken

5

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Menn som blir utsatt for overgrep er i en nesten umulig posisjon. De færreste tror helt at det er sant det de forteller, og i tillegg er det alltid en del som lurer på om de ikke egentlig nøt det hele. Derfor holder sannsynligvis de fleste kjeft om det som har skjedd.

Jeg kjenner fler som har opplevd overgrep fra kvinner, hovedsaklig kvinnelige barnevakter.

De har ingen mulighet for å nå fram med anklager.

Hverken gutter eller jenter.

Skrevet

Vi tolker tydeligvis teksten ulikt. Jeg synes den problematiserer noe som er svært vanskelig for de det gjelder; nemlig seksuelle overgrep mot menn.

For noen år siden var det en mann som her på dol skrev et innlegg om et overgrep han var blitt utsatt for av to kvinner. Reaksjonene han stort sett fikk var at dette trodde folk var en seksuell fantasi, ikke en reell historie...

"Reaksjonene han stort sett fikk var at dette trodde folk var en seksuell fantasi, ikke en reell historie..."

Der peker du på noe vesentlig.

Skrevet

Selvfølgelig kan menn voldtas selv om det sannsynligvis skjer svært sjelden.

Burde det være lovlig fordi det sjelden anmeldes/ forekommer?

Skrevet

Vi tolker tydeligvis teksten ulikt. Jeg synes den problematiserer noe som er svært vanskelig for de det gjelder; nemlig seksuelle overgrep mot menn.

For noen år siden var det en mann som her på dol skrev et innlegg om et overgrep han var blitt utsatt for av to kvinner. Reaksjonene han stort sett fikk var at dette trodde folk var en seksuell fantasi, ikke en reell historie...

Jeg er selvsagt enig i at menn kan utsettes for overgrep fra menn og kvinner. Menn kan også voldtas av menn.

Men voldtas av kvinner?

Gjest svaksterk
Skrevet

huff :-(

Gjest svaksterk
Skrevet

Jeg er selvsagt enig i at menn kan utsettes for overgrep fra menn og kvinner. Menn kan også voldtas av menn.

Men voldtas av kvinner?

Hva hvis en gutt har mistet moren sin, og trenger trøst. Han har ei lærerinne som gir ham det han vil ha av omsorg. Men så, er hun egentlig ute etter noe mer, hun tar på ham, og han føler han ikke kan si nei. Kroppene våre er jo laget sånn at vi reagerer fysiologisk.

Han reagerer på stimulering, og de har samleie. Maktforholdet her er skjevt, og hun utnyttet en situasjon der gutten var sårbar. Hva er dette?

Skrevet

Men voldtas av kvinner?

En hvilken som helst kvinne vil selvfølgelig normalt ikke være i stand til å voldta en mann. Men under bestemte forutsetninger vet jeg at det kan forekomme siden jeg kjenner til en konkret historie. I den situasjonen deltok to kvinner, og de startet voldtekten mens mannen sov på en hems.

Han fikk forøvrig omfattende skader både på penis og i anus som følge av det som ble gjort...

Skrevet

Hva hvis en gutt har mistet moren sin, og trenger trøst. Han har ei lærerinne som gir ham det han vil ha av omsorg. Men så, er hun egentlig ute etter noe mer, hun tar på ham, og han føler han ikke kan si nei. Kroppene våre er jo laget sånn at vi reagerer fysiologisk.

Han reagerer på stimulering, og de har samleie. Maktforholdet her er skjevt, og hun utnyttet en situasjon der gutten var sårbar. Hva er dette?

Et skjevt maktforhold der hun utnytter en sårbar gutt?

Skrevet

En hvilken som helst kvinne vil selvfølgelig normalt ikke være i stand til å voldta en mann. Men under bestemte forutsetninger vet jeg at det kan forekomme siden jeg kjenner til en konkret historie. I den situasjonen deltok to kvinner, og de startet voldtekten mens mannen sov på en hems.

Han fikk forøvrig omfattende skader både på penis og i anus som følge av det som ble gjort...

Det var tragisk.

I utgangspunktet tenkte jeg ikke på sovende situasjoner, russituasjoner, men ser at der vil voldtektsbegrepet komme til sin anvendelse.

Skrevet

Det er overgrep sier loven. Den voksne har hele ansvaret, barnet har ikke rett til å si ja. Den voksne har plikt til å avstå.

I tillegg er hun en omsorgsperson, og da sier loven at barnet må være over 18 år for å ha rett til å si ja. De fleste vet ikke at aldersgrensen da er 18 år. At hun er lærer er også skjerpende.

Gjest svaksterk
Skrevet

Et skjevt maktforhold der hun utnytter en sårbar gutt?

Ok, jeg vil kalle det mye mer enn et skjevt maktforhold igrunn. Så da tror jeg vi er grunnleggende uenige i mye, og jeg orker ikke starte noen opphetet debatt :-)

Skrevet

Ok, jeg vil kalle det mye mer enn et skjevt maktforhold igrunn. Så da tror jeg vi er grunnleggende uenige i mye, og jeg orker ikke starte noen opphetet debatt :-)

Uenigheten ligger vel i meningen om hvorvidt en mann skal ha dårligere rettsbeskyttelse enn kvinner mot overgrep. Altså f eks om det skal være fritt fram for kvinner, og forbudt for menn.

Gjest LucySky
Skrevet

Det som ofte ikke oppfattes, er at voldtekt behøver ikke innebære samleie. Seksuell krenkelse kan man vel kalle det.

Et annet prinsipp er at menns kjønnsorganer er i følge loven like hellige som kvinners. Men det er mer vanlig at menn krnker kvinner enn at kvinner krenker menn, og det er en annen sak.

Så at en mann ikke kan voldtas er altså ikke riktig.

Med hensyn til "det tekniske": om en mann kan voldta en annen mann (anus), må det da også kunne regnes som voldtekt om en mann voldtar en annen mann i anus med dildo, tomflaske etc.

Men det kan jo en kvinne utføre såvel som en mann. Om hun er sterk, han svak, hun edru, han full/sover osv.

Når temaet så fort blir vanskelig om begge kjønn er med i debatten, er selvfølgelig fordi kvinner både på grunn av sin fysiske svakhet og vår forhistorie som underdanige/underlagt mannen naturlig nok er hårsåre når det gjelder dette.

Jeg mister veldig fort hue når jeg skal diskutere det, det kan jeg godt innrømme. Alle dårlige erfaringer med å bli presset inntil veggen i mørke lokaler av menn jeg ikke kjente, står i kø i hodet mitt. Menn på bussen, en lærer på gymnaset, gutter man ikke turte avvise fordi du var redd dem, eller var redd for å bli sett på som pyse, knepen, bli upopulær.

At alt dette skjedde da jeg var mye yngre enn jeg er nå, forandrer ikke på ryggmargsrefleksen min.

Likevel - ja, likevel - har jeg ikke problemer med å se at menn kan voldtas av kvinner. Og at det naturligvis er like nedverdigende og ekkelt og hjerterått som det motsatte: at kvinner blir voldtatt av menn.

Skrevet

Med hensyn til "det tekniske": om en mann kan voldta en annen mann (anus), må det da også kunne regnes som voldtekt om en mann voldtar en annen mann i anus med dildo, tomflaske etc.

Men det kan jo en kvinne utføre såvel som en mann. Om hun er sterk, han svak, hun edru, han full/sover osv.

Når temaet så fort blir vanskelig om begge kjønn er med i debatten, er selvfølgelig fordi kvinner både på grunn av sin fysiske svakhet og vår forhistorie som underdanige/underlagt mannen naturlig nok er hårsåre når det gjelder dette.

Jeg mister veldig fort hue når jeg skal diskutere det, det kan jeg godt innrømme. Alle dårlige erfaringer med å bli presset inntil veggen i mørke lokaler av menn jeg ikke kjente, står i kø i hodet mitt. Menn på bussen, en lærer på gymnaset, gutter man ikke turte avvise fordi du var redd dem, eller var redd for å bli sett på som pyse, knepen, bli upopulær.

At alt dette skjedde da jeg var mye yngre enn jeg er nå, forandrer ikke på ryggmargsrefleksen min.

Likevel - ja, likevel - har jeg ikke problemer med å se at menn kan voldtas av kvinner. Og at det naturligvis er like nedverdigende og ekkelt og hjerterått som det motsatte: at kvinner blir voldtatt av menn.

"Når temaet så fort blir vanskelig om begge kjønn er med i debatten, er selvfølgelig fordi kvinner både på grunn av sin fysiske svakhet og vår forhistorie som underdanige/underlagt mannen naturlig nok er hårsåre når det gjelder dette."

Å forstå at menn kan bli støtt av at overgrep mot dem bagatelliseres er visst vanskelig for mange. Kvinner står nå for de mest inngripende fordommene i dette.

Eksempelet er når en mann sees på som løgner eller ilegges sexfantasier i stedet for respekt. Det forårsaker selvsagt at menn ikke vil snakke om dette, av redsel for å bli latterliggjort.

At svært mange kvinnelige barnevakter har begått svært mange overgrep er det ikke tvil om, når bare jeg vet om flere som sier det. Jeg har ingen grunn til å tvile på de som sier det.

Skrevet

Det er bare Ulv som er i gang igjen. Han forandrer seg ikke særlig uansett hvilket nick han bruker.

;-)

Gjest staedtler
Skrevet

Det var tragisk.

I utgangspunktet tenkte jeg ikke på sovende situasjoner, russituasjoner, men ser at der vil voldtektsbegrepet komme til sin anvendelse.

HVORFOR tenkte du ikke på sove- og russituasjoner?

Skrevet

Her var det litt mer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1149946.ece

Blir dama frikjent, er det en likestillingssak.

Mange rødstrømper syns vel dette er å "avlede oppmerksomheten" fra overgrep mot kvinner og latterliggjøre problemet. Kvinner har generelt lite respekt for menn, og sier "95% av menn" er slik og slik.

ja -du bør ikke gå lenger enn vår nye liekstillingsminsiter....

Gjest petrusa
Skrevet

"Når temaet så fort blir vanskelig om begge kjønn er med i debatten, er selvfølgelig fordi kvinner både på grunn av sin fysiske svakhet og vår forhistorie som underdanige/underlagt mannen naturlig nok er hårsåre når det gjelder dette."

Å forstå at menn kan bli støtt av at overgrep mot dem bagatelliseres er visst vanskelig for mange. Kvinner står nå for de mest inngripende fordommene i dette.

Eksempelet er når en mann sees på som løgner eller ilegges sexfantasier i stedet for respekt. Det forårsaker selvsagt at menn ikke vil snakke om dette, av redsel for å bli latterliggjort.

At svært mange kvinnelige barnevakter har begått svært mange overgrep er det ikke tvil om, når bare jeg vet om flere som sier det. Jeg har ingen grunn til å tvile på de som sier det.

Det er synd at så mange gutter og menn sier høyt at de VIL bli voldtatt av en kvinne, det er liksom drømmen det. Er ikke sjelden jeg har hørt menn si sånn. (uvitenhet) Da er det ikke rart en mann ikke blir trodd om han blir utsatt for voldtekt eller seksuelle overgrep, eller at de sier at de tror det er hans seksuelle fantasi... :-(

Voldtekt mot kvinne er jo voldtekt enten det er å bli tvunget til å suge han eller få noe i anus. Dette kan jo også skje en mann. Ser for meg ei svær jente dope og binde en mann og dytte noe i anus på en mann. Det er jo voldtekt.

Skrevet

Det er synd at så mange gutter og menn sier høyt at de VIL bli voldtatt av en kvinne, det er liksom drømmen det. Er ikke sjelden jeg har hørt menn si sånn. (uvitenhet) Da er det ikke rart en mann ikke blir trodd om han blir utsatt for voldtekt eller seksuelle overgrep, eller at de sier at de tror det er hans seksuelle fantasi... :-(

Voldtekt mot kvinne er jo voldtekt enten det er å bli tvunget til å suge han eller få noe i anus. Dette kan jo også skje en mann. Ser for meg ei svær jente dope og binde en mann og dytte noe i anus på en mann. Det er jo voldtekt.

Ja. Definisjonen av voldtekt har gått de fleste hus forbi.

Med klare ord, så vil en mann som i vitners påsyn stikker hånda ned i buksa på ei dame kunne straffes, mens ei dame som gjør det samme går fri.

Jeg ser også bort fra hvor vanlig de to variantene er i forhold til hverandre.

Hvis forhold ellers ligger til rette, så ville jeg anmelde et slikt overgrep. Jeg drømmer ikke om å bli utsatt for overgrep eller bli voldtatt, og er ganske sikker på at ingen normale andre vil det helller. Like lite som kvinner.

At noen drømmer om voldtekt tror jeg er himmelvidt langt fra å få det i praksis. Og det tror jeg gjelder mange sexfantasier, i fantasien er situsjonen under kontroll, i virkeligheten er den ikke det. Kontroll over situasjonen er basis for vårt mest grunnleggende behov: trygghet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...