Gjest grønn på området Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 jeg får ofte mailer som har havnet i junkmailen min. Kan det være fordi de har forstavelsen FAG? Er det epostadressen som avgjør hvor de havner eller er det tittelen på mailen? jeg har en epostadresse som begynner på stud. Er jeg da i risikosone for å havne i noen annens junkmail? 0 Siter
keinstein Skrevet 6. november 2005 Skrevet 6. november 2005 Det avhenger av programmet som filtrerer e-posten. Det fins et utall ulike algoritmer og metoder som brukes. De beste er de som bruker oppdaterte definisjoner akkurat som viruskontroll. De tar direkte tak i kjente avsendere og fysiske e-postmeldinger. Brukerne er selv med på å lage definisjonene ved å rapportere inn definisjoner ved at de merker ukjente søppelpostmeldinger og et program sender definisjonen til en sentral server som igjen melder det ut til andre brukere. Når så den samme meldingen dukker opp hos andre brukere, vil den stoppes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.