Gå til innhold

kjøttdeig ala salmonella

Anbefalte innlegg

Gjest tintintin
Skrevet

Noen som vet hvor risikabelt det egentlig er å spise den kjøttdeigen fra Rema som mattilsynet advarer mot?

Ser i fryseren min at jeg har kjøpt av det partiet som er nevnt i media. Trodde at det ikke var noen fare så lenge en varmebehandler kjøttdeigen før en spiser, men har ikke lyst til å stryke med heller. Gidder ikke å kjøre å levere det tilbake hvis det ikke er noe fare forbundet med å spise det, så blir glad hvis noen kloke her kan svare meg.

Skrevet

Om kjøttdeigen er veldig godt stekt så er det ikke så farlig tror jeg... Men for sikkerhets skyld så ville jeg nok levert den tilbake til butikken

Gjest salmonella-hater
Skrevet

Om kjøttdeigen er veldig godt stekt så er det ikke så farlig tror jeg... Men for sikkerhets skyld så ville jeg nok levert den tilbake til butikken

jeg ville IKKE spist den!!! men nå har jeg levd med salmonella i 8 år da, ettervirkningene av min første tur ble salmonellainfeksjon som til slutt ble kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. og samme hvo kokt/stekt den er skal ikke du stole på det, for salmonella er en skummel bakterie som tåler det meste. så jeg råder deg til ikke å spise den, da jeg vet hvilke smerter man kan oppleve av denne bakterien. det er jo selvsagt ikke sikkert du har den i kjøttdeigen din, men det er tross alt bedre å være føre var enn etter snar;)

Skrevet

Jeg ville ikke satset på at det var tilstrekkelig å steke kjøttdeigen, altså..

Jeg fikk salmobellaforgiftning en gang, etter å ha spist "godt stekt" kjøttdeig i en kjøttsaus, servert på restaurant.

Det er vel like greit å ta den med tilbake og bytte den i en som er garantert salmonellafri.

Skrevet

De fire som fikk salmonella etter å ha spist kjøttdeig kjøpt på Rema, hadde det til felles at de hadde smakt på kjøttdeigen før de stekte den.. Man er tryggere om man unngår slikt, steker kjøttdeigen godt og holder redskapene som har vært i kontakt med den rå kjøttdeigen unna f.eks salaten.

Jeg hadde nå likevel ikke orket å spise kjøttdeig hvis jeg mistenkte at det kunne være salmonella i den.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Alarmen ble avblåst, de fant ingen salmonella.

Blander ikke du to saker nå? Det var rett før helgen det ble advart mot kjøttdeigen fra Rema, de har neppe fått svar allerede.

Skrevet

Blander ikke du to saker nå? Det var rett før helgen det ble advart mot kjøttdeigen fra Rema, de har neppe fått svar allerede.

Det er 4 saker den siste tida. En til i går, og en fredag. Så det er nok grunn til å være obs. To er avblåst. Rema alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...